Kada su u pitanju oglasi lične prirode, teško da bi iko pomislio da bi se tu mogla naći objava neke feministkinje.

Ipak, i to se dogodilo, a bračna ponuda jedne devojke u najprodavanijim indijskim novinama postala je viralna gotovo preko noći.

Sebe je opisala kao obrazovanu i zakletu feminstkinju 30+, sa kratkom kosom i pirsingom koja radi u socijalnom sektoru protiv kapitalizma. Muškarac kakvog traži treba za početak da bude zgodan, dobrostojeći, da ima od 25 do 28 godina i da je jedini sin, sa stabilnim zaposlenjem i najmanje 20 ari placa. Treba da zna da kuva i ne sme da ispušta gasove i podriguje.

Logično, bilo je pitanje vremena kada će objava privući pažnju, pogotovo što dolazi iz zemlje gde je i dan-danas 90 odsto brakova ugovoreno.

Verovali ili ne, veliki broj žena se složio sa onim što je napisano, izmeđuostalog i komičarka Aditi Midal koja ga je i podelila na Tviteru našalivši se da je to neko objavio u njeno ime. 

mlada u vencanici
Unsplash/Jessica Favaro 

Zbog svega se polemisalo i o njegovoj autentičnosti, a ispostavilo se na kraju da je ipak u pitanju "fora" koju su "zakletoj feministkinji" Sakši priredili brat i najbolji drug.

"Napuniti 30 godina je prekretnica, posebno zbog svih razgovora u našem društvu oko braka. Kako napuniš 30 godina, tvoja porodica i društvo počinju da vrše pritisak na to da se venčaš i skrasiš", rekao je njen brat za BBC. Ali nisu očekivali baš takve reakcije.

"Do sada sam primila više od 60 mejlova. Mnogi su shvatili da je to šala i mislili su da je to smešno”, otkrila je Sakshi. Pored "kandidata" koji su sebe opisivali kao poslušne i žena koje su se prepoznale, oglas je pokrenuo i one koji su slali uvredljive poruke, nazivali Sakši sponzorušom i licemerkom, pljuvali feministkinje, a oglas doživeli kao toksičan i sramotan. Sakši kaže da je "izgleda povredio mnogo ega", započeo je priču momak po imenu Srijan.

feminizam
Unsplash/Lindsey LaMont 

Na sve to i sama Sakši je rekla:

"Ne možete takve stvari reći naglas. Muškarci neprestano traže visoke, vitke i lepe neveste, hvale se bogatstvom, ali kad se pozicije obrnu, ne mogu to da podnesu. Kako je žena mogla da postavi takve kriterijume? Oglas je satirična izjava o ovoj naraciji i pretpostavljam da su ljudi koje je izazvala isti kao oni koji preko oglasa traže vitke, poštene i lepe neveste”, konstatovala je Sakši i postavila jedno pitanje: "Da li šaljete takve poruke svim seksističkim, kastističkim bračnim oglasima koji se svakodnevno pojavljuju u novinama? Ako ne, onda treba da obuzdate patrijarhat", završivši priču na ovu temu.