Početkom septembra prošle godine, tinejdž zvezda serije "Stranger Things" napravila je popriličan gaf. Objavila je video na Jutjubu u kome demonstrira kako koristi proizvode iz svoje nove beauty linije Florence by Mills. S tim što proizvode uopšte nije koristila. Umesto toga, ona je pokazala celu rutinu ali bez nanešenog čistača, kreme, umivanja vodom i vidljivih rezultata.

Zbog toga bila je isprozivana širom društvenih mreža. Nekoliko dana kasnije usledilo je njeno izvinjenje na Instagramu u kome je pisalo: "Ja i dalje učim najbolje načine da podelim svoju rutinu dok upoznajem sve ovo. Ja nisam ekspert. Mislila sam da je brzi video u kome se pretvaram da radim svoju noćnu ritunu okej, ali to je protumačeno drugačije. Razumem i cenim vaš fidbek na ovom putovanju, molim vas delite svoja mišljenja i ja ću svoja."

Odmah posle nje, sredinom septembra prošle godine u prodaju stiže i Haus Laboratories, brend Lejdi Gage. Trejsi Elis Ros izbacuje liniju proizvoda za kovrdžavu kosu dok Mišel Fajfer ima brend mirisa čistog sastava Henry Rose.

U to vreme i Viktorija Bekam se pridružuje sa svojim makeup brendom (dok njen muž već ima liniju House 99 za muškarce). Poslednji u nizu brendova poznatih je Rare Beauty Selene Gomez dostupan za javnost od pre nekoliko dana, dok je Dženifer Lopez najavila svoj brend nedavno na Instagramu. Šuška se i da će Gven Stefani, Hejli Biber, Serena Vilijams i Kardi Bi imati svoje.

Pored njih mamo i OG brendove poput Goop od Gvinet Paltro, Kora brend Mirande Ker, Flower Beauty od Dru Barimor i Honest Company od Džesike Albe koji su na tržištu između 7 i 12 godina. Naravno, tu si u nezaobilazne sestre Kardašijan koje uspevaju da prodaju sve, pa i kozmetiku i šminku.

Jedna od njih ipak prednjači u svemu, a to je Rijana. Ona ima apsolutno najuspešniji selebriti makeup brend ikada! Fenty Beauty lansiran 2017. godine zaradio je skoro 600 miliona u prvih 15 meseci poslovanja i postavio nove standarde inkluzivnosti izbacivanjem 40 nijansi tečnih pudera. Voljena pevačica je u julu ove godine predstavila i liniju za negu kože Fenty Skin koja nije ništa manje uspešna.

Ali gde leži sve veći uspeh i potreba zvezda da imaju svoje kozmetičke brendove?

Ljudi se danas više nego ikada ugledaju na slavne. I sada kada je većina zvezda dostupna na društvenim mrežama, fanovi imaju znatno manje prepreka da do njih dođu. Oni bukvalno mogu da nađu ličnost sa kojom se najbolje povezuju i simuliraju njen izgled, način doterivanja i na neki način život. To je glavni razlog zašto se proizvodi poznatih ličnosti tako dobro prodaju. Ne treba zaboraviti i da većinu tih zvezda prate milioni a da je kozmetička industrija poslednjih godina jedna od najjačih na svetu. Kad se to spoji neminovno dobijate uspeh i profit.

Još jedan od faktora uspeha jeste što su potrošači umorni od lažnog marketinga i ne veruju više velikim kompanijama poput Estee Laudera i L'Oreala. Samim tim, okreću se realnijem pristupu koji dobijaju na društvenim mrežama od slavnih ličnosti koje prate i sa kojima se poistovećuju svakodnevno.

Međutim, u ovo doba kada gomila zvezda lansira svoje kozmetičke brendove, autentičnost je vrlo važna, pored kvaliteta proizvoda koje prodaju. U stvari, autentičnost je ključ. Ona je uslov za dugoročno poverenje (koje je Mili Bobi u startu poljuljala zbog gafa koji je napravila) koje će ljude naterati da požele da kupe neki proizvod.

Svodi se dakle na to da li će kupac da shvati poruku, bukvalno i figurativno. Da li će poverovati da je Mišel Fajfer oduvek bila zaljubljenik u mirise, glumica koja je otvorila Instagram nalog tek pošto je lansirala svoju liniju? Da li će doživeti Kajli Džener kao svoju ikonu lepote čiji izgled mogu replikovati uz pomoć njene šminke? I da li je Mili Bobi Braun kvalifikovana da demonstrira skin care rutinu?

Zvezde imaju veliku moć, ali da bi njihovi brendovi trajali moraju imati autentičnost i stvoriti snažno poverenje koje ako se jednom naruši, teško se vraća.