Kada su aviokompanije zaustavile saobraćaj zbog korona virusa, Nedelja mode, snimanja i velika okupljanja su otkazani. To se, naravno, odrazilo na top modele i manekenke, pa čak i one najtraženije. Kada su osetili da su klijenti prestali da zovu i da mobilni telefon ne zvoni, bili su primorani da od svojih spavaćih soba naprave studio i na taj način održe svoju aktuelnost.
Naravno, ništa od toga ne bi moglo da društvene mreže ne postoje. Kako kažu, Instagram je odigrao najveću ulogu u tome.
Džoj Korigen je najpoznatija manekenka po radu sa brendom donjeg veša "Victoria's Secret", ali i brendovima poput "Guess", "Urban Decay", "Jimmy Choo", "Vivienne Westwood". Džoj ističe da su joj klijenti zahtevali da sama stvori svoj sadržaj.
- Kako je vreme prolazilo, klijenti su tražili da sami snimamo svoj sadržaj. Neki brendovi su mi poslali odeću za snimanje. Postavila sam pozadinu u dnevnoj sobi, ispeglala odeću i postavila samookidač na kameri za snimanje sadržaja, a zatim sam im poslala slike kako bi ih koristili - kaže manekenka i dodaje da je zarada pretrpela veliki udarac.
- Bilo je izazovno, ali morala sam da se prilagodim. Kako je vreme prolazilo, modeli su ponovo počeli da snimaju, ali sa ograničenim brojem ljudi na setu. Bilo je meseci u kojima se isplata zarade strahovito usporila - rekla je Džoj.
- Sada više nego ikad možete da vidite da modeli profitiraju od saradnje sa brendovima i dogovora sa društvenim mrežama. Mnogi od mojih prijatelja modela i ja neprestano objavljujemo slike i video zapise iz našeg svakodnevnog života kako bismo privukli brendove i uticali na sledbenike. Ovo je odličan način da dodatno zaradite, jer su se stvari drastično promenile za našu industriju - ističe manekenka.
Marijama Dilamo je poreklom iz Gvineje, a kada je imala 10 godina, preselila se u SAD. Pandemija ju je naterala da obavlja više poslova, pa je tako prešla u svet glume. Kako kaže, bilo joj potrebno malo prilagođavanja kako bi prešla sa snimanja uživo na virtuelne snimke poput "Savage X Fenty", "KKW Beauty", "Pretty Little Thing" i "Skims".
- Naziv mog radnog mesta je od manekenke prešlo u manekenku, stilistkinju, šminkerku i fotografkinju. Iako je ovo bilo izazovno, toliko sam iz toga naučila i pomoglo mi je da razvijem i pokrenem svoju liniju odeće, "Sincerely Ria" - kaže Marijama i dodaje:
- Društvene mreže su postale jedan od vodećih oblika oglašavanja. Zbog toga način na koji se brendirate igra veliku ulogu u vašoj karijeri - kaže manekenka.
Tajson Bekford je najpoznatiji po radu sa Ralfom Lorenom, a manekenstvom se bavi skoro 30 godina. Bekford se snažno zalaže za to da modeli stave zdravlje na prvo mesto.
- Najveći izazov sa kojim se modeli trenutno suočavaju je bavljenje protokolima o bezbednosti tokom pandemije i da ne budu blizu onih koji nisu vakcinisani. Oni su ti koji ne nose maske tokom snimanja - kaže Tajson i ističe da modeli moraju da razmišljaju o budućnosti izvan industrije.
- Mnogi modeli troše i žive raskošno, ali onda telefon prestaje da zvoni i to je gotovo. Posle modelinga postoji život, nadam se da će uštedeti novac, a ne da će ga proćerdati - rekao je maneken.
Tajra Benks bila je prva Afroamerikanka koja se pojavila na naslovnici časopisa GQ i godišnjeg izdanja kupaćih kostima "Sports Illustrated".
- Današnji modeli shvataju potrebu da se nastave menjati, a takođe dobijaju trenutne povratne informacije putem društvenih mreža, što im daje malu prednost. Industrija modelinga je vrlo slična sportistima. Zasniva se na vašem fizičkom izgledu - ako ste uspešni, dobijate marketinške preporuke, ali postoji i otkucaj sata do kraja karijere - kaže Tajra i dodaje:
- Moja mama je uvek govorila: "Planiraj kraj na početku, jer neće to trajati večno" - rekla je Tajra.