Znate onu staru - ako nije na Instagramu, nije se ni desilo. Ali, ako ste mislili da je za popularnost na mrežama dovoljno da okačite bilo kakav selfi, grdno ste se prevarili.
Trenutna opsesija izgledom, starenjem i lepotom izgleda da je otelotvorena u jednoj aplikaciji koja omogućava da u nekoliko klikova izgledate holivudski lepo. Uostalom, dovoljno je da otvorite bilo koju društvenu mrežu pa da vas zapljusnu copy-paste selfiji, do te mere "isfotošopirani" da osobe više i ne liče na sebe. Faceapp selfiji dominiraju, i to se, kako stvari stoje, neće menjati u skorije vreme.
Iako u nekoliko klikova možete da dobijete savršenu fotografiju (ali ne i život), ne možemo se ne zapitati, po koju cenu? Ili su već svi zaboravili brojne kontroverze vezane za bezbednost podataka?
Naime, kako sama aplikacija radi po principu veštačke inteligencije, mnogim korisnicima je bilo nejasno na koji način se njihovi podaci čuvaju.
Dok su milioni delili svoje fotografije na Facebook-u i Instagramu, istraživači su nastavili da zvone na sav glas o tome kako politika privatnosti aplikacije omogućava "večiti" pristup fotografijama, uključujući otpremanje fotografija prijatelja ili porodice, bez obzira da li su se ti ljudi složili sa uslovima korišćenja aplikacije.
U sve je čak bio i uključen FBI kako bi se navodi tačno proverili. Nakon kontroverzi, Faceapp je neko vreme bio mrtva aplikacija, međutim, poslednjih dana, ponovo je koriste više nego ikad, pogotovo Selfie editor, a popularnosti su doprinele i slavne ličnosti poput Kim i Kloei Kardašijan i mnogih drugih koji ne zaziru od digitalnog ulepšavanja.
Zanimljivo je što je Faceapp aplikacija ocenjena sa prosečnom ocenom 4.8 na App Store-u, i sa 4.6 u Google Play prodavnici. Trenutno ima preko 100 miliona aktivnih korisnika i druga je najpopularnija korišćena aplikacija. Aplikaciju je smislio Rus, Jaroslav Gončarov, 2017. godine, a posebno se proslavio svojim filterom "Hotness" koji je, kao što mu i ime kaže, služio da vas maksimalno ulepša. Ipak, Faceapp je na mrežama dostigao popularnost na drugi način.
Popularnost sa Age filterom
Kada govorimo o Faceapp filterima, najvažniji filter koji je pomogao aplikaciji da stvori svoju popularnost je Age filter. Koristeći ovaj efekat, korisnici su mogli da se poigraju sa svojim godinama i vide kako će izgledati u dubokoj starosti, ili da su znatno mlađi.
Aplikaciji su pomogli i izazovi na društvenim mrežama #AgeChallenge i #FaceAppChallenge koji su ušli i među popularne heštegove, pogotovo na Instagramu. Ljudi nisu uživali samo u dodavanju filtera na svoju sliku, već i na druga lica, a potogovo da slavne ličnosti provuku kroz efekat. Mesecima su Instagram i Facebook bili zatrpani najrazličitijim primerima "ostarelih" selebritija.
Povratak sa "Gender Swap" efektom
Usledio je još jedan filter, doduše znatno manje popularan od svog predhodnika. Na ovaj način ste mogli da promenite svoj izgled i vidite kako biste izgledali da ste suprotnog pola.
Naravno, posebno je bilo zanimljivo videti kako bi izgledali određeni glumci i pevači i da li bi bili podjednako popularni i da su drugog pola.
Prava popularnost uz Selfie editor
I konačno, došli smo do omiljenog efekta, pre svega brojnih influernserki, ali i slavnih ličnosti. Čuveni "jedno lice" filter zahvaljujući kom svi izgledamo kao da smo plod utrobe jedne majke - digitalno savršene, po bjuti standardima sa društvernih mreža.
Ne moramo ni da ističemo koliko domaće influenserke vole ovu aplikaciju. U par klikova, dobili ste savršeno ispeglano lice bez bora, savršen oblik očiju, mali nos, glatku, isfeniranu kosu kod najboljih frizera i makeup kao da vam je šminkao šminker Kim Kardašijan lično.
Došli smo do toga da su mreže preplavljene fotografijama savršenih žena, ali to nije najgore. Najgore je u svemu tome što su i one same počele da veruju da zaista tako izgledaju. U nameri da postanu onakve kakve su na Instagramu, mnoge su se podvrgle brojnim estetskim korekcijama.
Okidač za estetske korekcije i sunovrat mentalnog zdravlja
Brojne studije su pokazale kakav je uticaj programa za ulepšavanje na psihu ljudi. Svemu tome doprineo je i karantin, jer se vreme korišćenja telefona povećalo za čak 60 posto.
Psiholozi su saglasni - trendovi u svetu lepote popularizovali su takozvano "Instagram lice". U prevodu - iako se svi razlikujemo, teži se tome da svi izgledamo isto - digitalno "savršeno".
Verovali ili ne, baš to je razlog što se brojke vrtoglavo menjaju u korist plastične hirurgije. Od 2000. godine, intervencije povećanja usana povećale su za 70 odsto, prosek godina kada se mladi odlučuju na estetske korekcije su rane dvadesete, a u poslednje vreme, na lestvici najtraženijih intervencija, penju se manje invazivne korekcije nosa, jer daju instant rezultate.
Da smo na klizavoj padini pokazuje i informacija da se zbog diskonekcije pravog i "digitalno poboljšanog ja" sve više javljaju mentalni poremećaji poput depresije, anksioznosti, poremećaja ishrane i problema povezanih sa OCD, uključujući telesni dismorfični poremećaj. Sve to znamo, ali nastavljamo po starom. Zašto? Prosto je. Naviknuti smo da se sve vrti oko predstave na mrežama. Da smo spremni za selfi. Jer, tako je lako dobiti "novo lice" u samo par klikova.
Kako prekinuti loše navike?
Toliko smo se navikli da svoj izgled posmatramo kroz sočivo negativne slike o sebi, da ne vidimo šta je zapravo tamo. U mislima smo potpuno iskrivili šta je stvarno, a šta ne. Ipak, bitka nije izgubljena. Najbitnije što morate da zapamtite i ponavljate sebi je da vas ne određuje mišljenje drugih i njihovi standardi lepote.
Uostalom, pogledajte se u ogledalo i ugušite kritički glas u svojoj glavi koji vam govori "trepavice su ti prekratke, imaš tanka usta, ružan nos, krive zube, višak kilograma, retku kosu" i slično.
Takođe, i psiholozi kažu da je potpuno u redu da otpratite ljude koji čini da se osećate loše, nedovoljno dobro ili kao da morate da radite nešto što ne želite, samo da bi bili prihvaćeni.
Zamenite ciljeve zasnovane na sujeti, i usredsredite se na vrednosti poput "biti zdrav i srećan". Prizemljite se postavljanjem pitanja poput: Šta mi je važno? Šta mi donosi radost? Koga volim? Zapamtite da je izgled samo jedan aspekt onoga što ste.
I naravno, u svemu što radite, bitno je da budete umereni. Ukoliko volite da koristite aplikacije ovog tipa, to je potpuno u redu, dokle god držite jasnu granicu između stvarnog i umišljenog.
Pročitajte OVDE vesti koje smo izdvojili za vas
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“