U vremenu kada zahvaljujući korona krizi gotovo svaka industrija razmišlja kako držati glavu iznad vode, kozmetička zadovoljno trlja ruke.
Koliko beauty proizvodi imaju važnu ulogu u našoj svakodnevici sjajno potvrđuje podatak da je unazad nekoliko godina ova industrija prestigla i prehrambenu, stoga i ne iznenađuje toliko da nam je sadržaj kozmetičkih polica često bogatiji od sadržaja u frižideru.

Odnos prema kozmetici postao je takav da moramo imati sve proizvode, kao da je reč o klikerima, pa tako danas u nezi kože koristimo toliko preparata da ni sami nismo sigurni koja je tačno njihova brojka, a još manje u potpunosti razumemo svu njihovu namenu. 

Spomenuti 'layering' kozmetičkih proizvoda zapravo nije nikakav novi marketinški trik, već je reč o trendu koji se polako i neprimetno godinama uvlačio u našu svakodnevnu rutinu da bi danas poprimio jedan potpuno ekstremni i zapravo suludi oblik. Kako bi zapravo shvatili pojam layeringa potrebno je vratiti se desetak godina unazad, kada su još uvek standardne i ni po čemu posebne kreme za kožu lica bile nešto što je zadovoljavalo naše beauty potrebe.

Gotovo svaka porodica imala je tu jednu hidratantnu kremu koja je bila na raspolaganju svim članovima kućanstva te je često bila rešenje i za razne druge potrebe nege; od umirivanja opekotina, pa sve do lečenja raznih kožnih promena za koje nismo niti znali tačno od čega su, ali je za nas ta krema bila jednostavno namenjena za sve.

Trend slojevitog nanošenja kozmetike u početku je započeo zapravo minimalističkim nadopunama standardne rutine nege, a čime se nastojalo pospešiti delovanje klasične kreme. Primerice, kombinacija čistača, tonika i hidratantne kreme sjajan je primer smislenog layeringa u kojem svakodnevna nega ima svoj 'početak i kraj' te nam je jasna funkcija svih koraka koje u nezi primenjujemo. S rastom tržišta i dolaskom novih proizvoda, navike potrošača počele su se uveliko menjati, a na ideju kako nam je potrebno sve više proizvoda u nezi uticao je i čitav niz faktora.

nega lica
Shuterstock 

Jedan od njih je i činjenica da životni ritam, kao i sami spoljni uticaji nisu više isti kao u vremenima u kojima su živele naše mame i bake, kada je životni tempo bio nešto sporiji i jednostavniji u odnosu na danas. Takođe naše navike nisu iste kao što su bile pre desetak i više godina, pa tako danas gotovo svakodnevno provodimo svoje vreme ispred ekrana, a čiji uticaj na zdravlje i lepotu same kože se uveliko razmatra.

Primera radi, dokazano je da izvori plave svetlosti kao što su računari, telefoni, tableti stvaraju brojne promene na koži, od kojih je najizražajnija hiperpigmentacija i prevremeno starenje kože, pa je samim time potreba za mineralnim kremama za sunčanje zapravo standard u zaštiti od plave svetlost te na kraju krajeva nužnost, a ne luksuz.

S druge strane, pored proizvoda koji opravdavaju layering kao rutinu, postoji i čitav niz drugih proizvoda koji su zapravo produkt marketinških strategija izmišljenih potreba, a koje nam neprestano nameću nove proizvode kao nužne i 'must have' i to najviše putem društvenih mreža.

Pravi primer toga su popularne 'shelfie', odnosno bogate kozmetičke police koje smo nekada mogli videti samo na Pinterestu, a danas se takva polica prepuna beauty proizvoda može pronaći u gotovo svakoj drugoj polici prosečne devojke. Kao u kakvoj drogeriji, tako se na shelfie polici nalaze razni proizvodi, od nekoliko seruma, emulzija, esencija, boostera, maski za lice, krema i seruma za okoloočno podruje, pilinga, krema za vrat, krema za dekolte...

serum
Shutterstock 

Ono što je problematično kod ovakvog pristupa kozmetici jeste to što bogati izbor neretko vodi do jako pogrešno osmišljene skincare rutine, pogotovo ako smo ga kupili jer je trenutno oko istog stvoren hype ili zbog preporuke omiljenog skinfluencera, pri tom u potpunosti zanemarivši činjenicu da vrlo verovatno nemamo isti tip kože ili se naša možda nalazi u potpuno drugačijem stanju, naročito posle 30 godina kada nega postaje ozbiljnija. 

Ovakav pristup kozmetici ne samo da vodi do bankrota jer zaista, koliko dugo zapravo možemo sebi priuštiti baš svaki beauty novitet, već i do toga da uništimo barijeru same kože i začepimo pore jer od toliko slojeva kozmetike ona jednostavno ne može doći do daha. Baš kao što je i sam selfie, jednako tako je i shelfie - samo dobro ispozirana priča koja retko kada ima veze sa realnom situacijom!

Zamislimo samo na trenutak da je svaki proizvod koji stavimo na svoju kožu jedan komad odeće, pa tako s rutinom od tri do četiri koraka još nekako i možemo funkcionirati. Ali, samo zamislite sebe sa deset ili više modnih komada pod kojima morate normalno ispunjavati svoje svakodnevne obaveze.  Zato, svaki put kada negujete svoju kožu lica zamislite kako bi rutina izgledala u ovakvom obliku i ako vam je ideja suluda, vrlo verovatno i layeringkao rutina dobija svoj jednako suludi smisao! 

nega
Alix Minde / PhotoAlto / Profime