Chanel parfem je definitivno jedan od najpopularnijih, o čemu tvrdi i podatak da se na svakih 30 sekundi u svetu proda po bar jedna bočica.

Chanel je omiljen parfem mnogih slavnih stranih i domaćih dama, poput Jelene Karleuše i Nataše Bekvalac, a da li ste se nekada zapitali zbog čega su svi slabi na ovaj miris?

Danas je na raspolaganju čitava Chance edicija, kao i Mademoiselle i Gabrielle parfemi, mada većina se i dalje odlučuje za kultni Chanel 5, koji već čitav vek ne silazi s liste najprodavanijih mirisa.

Kao što smo već spomenuli, statistički podaci pokazuju da se na svakih 30 sekundi u svetu proda po jedna bočica Chanel 5 parfema, a da bismo dešifrovali zbog čega je ovaj miris toliko privlačan moramo da se vratimo u 1921. godinu, kada je nastao.


Reč je prvom parfemu čuvene Koko Šanel, koja je pre tačno 100 godina angažovala tada čuvenog ruskog parfimera Ernesta Beauxksa s jednim zahtevom – da stvori parfem koji miriše na ženu, a ne na baštu.

U to vreme mirisi su se sastojali od jedne ili najviše dve jednostavne note, uglavnom cvetne, onda vam je jasno kakvu je viziju imala čuvene dizajnerka. Žena, koja je uvek bila ispred svog vremena, želela je da njen parfem bude kompleksan i zavodljiv poput male crne haljine.

Za Beauksa je ovo bio najveći izazov u karijeri. Svorio je buket od 80 mirisa, čije su se dragocene note, prvi put u istoriji, mešale s aldehidima (ljudski miris prijatnih tonova), u savršeno isbalansiranim proporcijama. To je bio i trenutak kada je svet parfema ušao u moderno doba i postao poligon za kreativno kombinovanje najrazličijih nota.

Međutim, nije samo kompozicija ovog parfema bila revolucionarna, granice su pomerene i kada je reč o nazivu. Umesto poetičnog imena karakterističnog za to vreme, Koko se odlučila za jednostavnost. Još uvek se ne zna zašto baš Chanel 5. S jedne strane postoji priča da je taj parfem bio peti uzorak koji je Beauks predstavio čuvenoj kreatorki, dok drugi veruju da je to bio njen srećan broj. U skladu s nazivom, Chanel 5 predstavljen je 5. avgusta 1921. u 5 sati popodne.

Parfem je preko noći postao najprodavaniji na svetu, a njegovoj dodatnoj popularnosti doprinele su slavne žene koje su ga obožavale. Izjava Merilin Monro da na spavanje odlazi s nekoliko kapljica Chanela 5 odavno je ušla u legendu, a zanimljivo je da i danas ima veliku armiju obožavatelja među slavnim ženama. Viktorija Bekam, Eva Mendes, Nikol Kidman, Kladuija Šifer, Džesika Alba, Selin Dion... samo su neke od fanova. 

Pored impresivne liste fanova, kultni status Chanel 5 duguje nesumljivom kvalitetu mirisne kompozicije. U pitanju je vrlo sofisticitana mešavina pomenutih aldehida i cveća – uključujući ružu, ylang-ylang, jasmin, đurđevak i iris, a čitava priča začinjena je toplim notama vetrivera, sandalovine, vanile, ambera i pačulija. Ipak, ovaj parfem najposebnijim čini činjenica da na svakoj koži različito miriše.

Sto godina kasnije, pored originalnih Chanel No. 5 Parfuma i Chanel No. 5 Eau de Parfuma, brend je 2016. lansirao Chanel No. 5 L’Eau Eau de Toilette, koji sadrži i note citrusa te je nešto svežiji i manje dekadentan od svojih prethodnika.

Tu je i Chanel No. 5 Eau Première, u kom su izostavljene drvenaste note i zamenjene tonovima mošusa i vanile, zbog čega je vrlo ženstven i koketan. U korak s današnjim trendovima, Chanel 5 linija obuhvata i mleka za telo, gelove za tuširanje, sprejeve za kosu i telo, kreme…

Da li bismo preporučili ovaj parfem onima koji nisu imali priliku da ga probaju? Odgovor je svakako potvrdan, ali samo pod uslovom da ga koristite. Ovo nije miris koji bi trebalo da sakuplja prašinu na vašem toaletnom stočiću, mada nije ni parfem za svaki dan.

Ovo je kompozicija koja se koristi u prilikama kada želite da se osećate posebno. Ako niste sigurni da li vam je potreban, dobra opcija je da prvo isprobate neki od drugih proizvoda iz Chanel 5 edicije.

A u nastavku otkrijte parfeme sa potpisom Zare koji mirišu nalik luksuznim mirisima:

Na koje luksuzne mirise mirišu povoljni Zara parfemi TikTok/ fashion_disease

izvor: injournal.rs