Rajan Rejnold danas je jedan od najvećih imena u Holivudu, ali pored toga što više nego dobro "pliva" glumačkim vodama, podjednako je uspešan i kada su u pitanju preduzetničke.
Zahvaljujući neosporivoj harizmi izgradio je milionsko carstvo na osnovu marketinga, ali to duguje iskustvu koje je stekao uz svog oca koji se bavio veleprodajom hrane.
Naime, Rajanov otac bio je penzionisani kanadski kraljevski konjički policajac, koji se kasnije bavio trgovinom, a zbog njegovog "kratkog fitilja", odnosno eksplozivnog karaktera nalik nagaznoj mini, kako je i sam glumac govorio, morao je da se služi humorom kako bi ga umirio.
Humorom se služio i kako bi doskočio braći sa čijim se bicepsima i tricepsima nije mogao meriti, te su doskočice bile jedni način da im "izađe na crtu".
Prvu ulogu dobio je sa 12 godina u kanadskoj tinejdž drami "Hillside", a nakon toga zaređalo se još nekoliko manjih filmova i serija. Međutim, nakon što je završio srednju školu, njegov posao bio je punjenje zaliha na policama lokalnog supermarketa. Ipak, upisuje koledž koji je napustio 45 minuta nakon prvog predavanja. Već sutradan bio je na putu za Los Anđeles gde je bio uveren da će šalama probiti svoj put do čuvene škole i komičarske trupe "The Groundlings", nesvestan da ga tek čeka učenje zanata.
Rejnolds nije imao novca, ali ni vremena sa vizom da bi pohađao sate i sate improvizacija, pa je morao da reskira. Za radnu dozvolu mu je bila potrebna glavna uloga, a nakon niza bezuspešnih sastanaka u jednoj agenciji za talente zauzeo je drugačiji pristup. "Ako me pošaljete na pet audicija, kunem se Bogom, dobiću jednu", samouvereno im je izjavio.
Na njegovo veliko iznenađenje, na jednoj je audiciji izabran za pilot-epizodu, a potom za glavnu ulogu u ABC-jevoj seriji "Two Guys, a Girl and a Pizza Place". Svoje najveće težnje time je već u startu premašio, a nakon 4 sezone serije počeo da gradi i filmsku karijeru u početku kroz komedije: "Van Vajlder", "Samo prijatelji", "U tuđoj koži"... a potom i kroz akcione: "Blade: Trojstvo", "X-Men početak: Wolverine", "Sigurna kuća", ali i kroz neobična nezavisna ostvarenja (Konobari do daske, Letnja avantura).
2011. imao je neuspešan pokušaj visokobudžetnog blokbastera "Zelena lanterna", ali taj film o superherojima postao je predmet ismevanja, a upravo to ga je nateralo da se zamisli:
"Iako sam bio privilegovan da mogu da glumim u filmovima, mnogo puta oni jednostavno nisu uspeli. Tad sam rekao sam sebi da moram autorski učestvovati u njima jer imam osećaj kako to treba da učinim da bi uspeli", rekao je jednom prilikom za Wall Street Journal.
Rejnolds je od 2004. godine razvijao film utemeljen na Marvelovom liku iz stripa - Dedpulu, a na kraju je bio i njegov scenarista.
"Rastavili smo ga i ponovno pisali verovatno 600 puta", kaže, misleći na koscenariste Pola Vernika i Reta Risa. Kako je vreme odmicalo, Rejnoldsu se povećavao osećaj da mora hitno da deluje.
"Nije bilo opcije za neuspeh. "Deadpool" mu je bio potreban da bi radio i znao je da mu je to zadnja prilika za razvoj karijere", rekao je Vernik.
Na kraju je ubedio čelnike studija da mu dopuste da snimi nekoliko probnih snimaka. Taj kratki uvid u Rejnoldsovo grubo, podmuklo i prepredeno nizanje superherojskih izraza procurilo je i postalo senzacija. Ris, koji je svedočio toj njegovoj nesputanosti i improvizaciji, nije bio nimalo iznenađen:
"Ima tu sposobnost rastezanja izvođenja u različitim smerovima. Sećam se da sam se naježio i pomislio da u rukama imamo tajno oružje za masovno uništenje".
"Deadpool" je nakon toga dobio zeleno svetlo, iako je budžet bio daleko manji nego za druge filmove o superheroijima. Naravno, kada se 2016. godine pojavio u bioskopima bilo je jasno da su napravili pravi "boom", te je postao film sa najvećom zaradom svih vremena koju je 2 godine kasnije premašio "Deadpool 2".
"Deadpool je bio rasadnik mnogih neprocenjivih životnih lekcija. Prvo i najvažnije: nužda je majka izuma. Imali smo tako malo za snimanje, a još manje za plasiranje tog filma. A lik je bio toliko nekonvencionalan da je marketinški morao iskoračiti izvan svakog privida normalnosti", pričao je Rejnolds tada.
Zahvaljujući ovom filmu Rejnolds je dobio i kreativnu nezavisnost te je 2018. godine osnovao produkcijsku kuću "Maximum Effort". Za glavnog čoveka izabrao je nikog drugog do Džordža Duvija, izvršnog marketing direktora u kampanji "Deadpool" koji je tada rekao:
"Ako je Rajan celo vreme imao glavni plan, odlično je to skakrivao. Sve što pokušava da učini je da napravi stvari koje unose malo radosti, zabave i neočekivanosti u ljudske živote", kaže Duvi.
I dok mnogi zaziru od prodaje, Rejnolds vidi umetnosti u tome. Za razliku od uobičajene prakse predstavljanja ideje klijentu, Rejnolds s "Maximum Effort-om" smisli ideju koja im se sviđa, a zatim za tu ideju traži idealnog klijenta, baš kao što to rade producentske kompanije. Primer toga je spot u kom se Sotona zaljubljuje u 2020. godinu, a koji je završio kao reklama internetske stranice za upoznavanje Match.com.
U njihovoj prazničnoj reklami za sobne bicikle "Peleton" iz 2019. godine žena neočekivano od supruga dobija spravu za vežbanje. Reklama je zapalila Twitter, na kojem su je uglavnom okarakterisali kao "seksističu, zastarelu i zatucanu".
Rejnoldsu i Maximum Effort-u trebalo je manje od 48 sati da napišu, nađu glumce, snime i objave reklamu za njegov "Aviation Gin", u kojoj glumi ista žena te s prijateljicama nazdravlja "novim počecima".
Usledile su pozitivne reči gotovo svih sa kojima je sarađivao, od toga da radi punom parom 24 sata, da se svemu daje 2010 posto na nanonšalantniji način, pa sve do toga da je njegova radna etika nesrazmerna onome sa čime bi mogao proći.
"Sklon sam zagristi daleko više nego što bih mogao ili trebalo da sažvaćem. Mislim da je to možda samo do mog kanadskog senzibiliteta, jer ako sam rekao da ću nešto uraditi, moram to i da uradim. Ponekad ću to završiti i po cenu sopstvene koristi", izjavio je Rejnolds koji je pre nekolikomeseci otkrio da se i sam suočio sa mentalnim problemima.
"Fokusiram se na stvari, a to je neka vrsta pokretača teskobe. Noću sam ležao budan, zamotavajući i odmotavajući svaki mogući scenario. Spavao sam pod savršeno pravim uglom tolike godine", kaže Reynolds koji trenutno aktivno radi na rešavanju svog problema meditacijom i svesnim naporom usmerenim na rešenje problema.
"Sklon sam sakrivanju teskobe poslom i, u manjoj meri, postignućima. Ponekad imate želju samo kvačicom označiti kućicu "učinjeno". Meni je ovih dana cilj biti što prisutniji, a ne samo označiti da sam to učinio. Trenutno to potpuno prihvatam, tako živim i - neverovatno je", kaže Rejnolds nakon svega.