Da li ste i vi postali rob opuštenog načina oblačenja zbog restriktivnog kretanja? Jeste li zaboravili kako je to opet nositi grudnjak, cipele i farmerice? Da li ste po celi dan u trenerci i majici? Jeste li skoro zapazili svoj davno zaboravljeni par visokih potpetica, i sa setom se sećali trenutaka kada ste ih poslednji put nosili?
Modna istoričarka Valeri Stil kaže da će, ako se nastavi trend rada od kuće zbog pandemije, to umnogome uticati na vaš garderober. Ako, recimo, sada provodite u kancelariji jedan od četiri radna dana, onda će vam trebati samo 20% radne garderobe . Što znači da formalno odevanje više nije prioritet. Umesto toga više ćemo se oblačiti neformalno i ležerno, u sportskom stilu. “Trend ležernog oblačenja traje od 70-ih godina prošlog veka“, kaže ona, “i ljudi sada već 10 godina nose na poslu donje delove trenerki.“ Čak se i farmerice izbegavaju kod kuće, jer stežu! Iako i dalje želimo da izgledamo lepo, sve više ćemo se okretati odeći koja je lagana za nošenje, koja ne steže i koja nije kruta. Zato su modne kuće već lansirale ležerna odela sa pantalonama koje imaju elastičan pojas, prenosi Gardijan.
Sve veća onlajn kupovina takođe ima veliki uticaj na modnu industriju. Proizvođači, međutim, različito proizvode za onlajn prodaju. Većina nas ne bi volela da stoji u redovima u pošti i vraća robu koja im ne odgovara, naročito ne u doba pandemije, stoga kompanije nastoje da nude onlajn prodaju “fleksibilnih brojeva i veličina“. Zato su ovog leta vrlo popularne široke haljine na preklop koje uglavnom svima dobro stoje, i u njima izgledate lepršavo i sveže. Tu su i haljine bez bretela, koje se nose bez grudnjaka i u kojima se osećate komotno celi dan.
Ali, osim elastina i lakih materijala, ima još nešto u ovoj “modi za kod kuće”.
Mnogi eksperti predviđaju da će se stav pri kupovini u post pandemijskoj eri, promeniti. Mnogi su, zbog velike količine slobodnog vremena i nemogućnosti da idu u kupovinu, pribegli metodi “uradi sam“. Instagram je pun postova na kojima ljudi boje svoju odeću i ukrašavaju je na razne načine, a tinejdžeri su se okrenuli pletenju i svoje verzije džempera postavljaju na TikTok. Umesto nekadašnje šoping terapije, sada smo otkrili nove načine da lučimo hormon sreće!
Sa nadolazećom ekonomskom krizom promeniće se i naše viđenje kupovine odeće. Više nećemo kupovati u velikim količinama, neće biti ni masovne proizvodnje, bar neko vreme, a ljudi će se okrenuti recikliranju i naći načina da poboljšaju svet u kojem žive, i razmisliti šta mogu sami da urade za sebe.