Kažu da je u ljubavi i modi sve dozvoljeno, ali neke granice ipak bi trebalo da postoje.
Međutim, odeđeni brendovi kao da smatraju kao da je sve okej dokle god se vade na izgovor umetnosti.
Nakon Nedelje mode u Parizu, na tapetu se našao čuveni modni brend "Givenchy" nakon što su predstavili kontroverznu ogrlicu u obliku omče za vešanje.
Srebrne i zlatne ogrlice nosile su tri manekenke na reviji kao i minđuše sličnog dizajna, a srebrna varijanta bila je otpočena dijamantima.
Negativni komentari zatrpali su mreže, a do sada se iz kompanije nisu oglašavali. Ipak, ovo nije prvi put da su modni brendovi kritikovani zbog motiva koji asociraju na suicid.
Pre dve godine kompanija Barberi se izvinila zbog dukserice sa omčom. Kada je 2019. izbio skandal oko Barberija, jedna njihova manekenka – Liz Kenedi, napisala je u dugačkoj objavi na Instagramu: "Samoubistvo nije moda". Šef Barberija Marko Gobeti izjavio je da je kompaniji "duboko žao zbog uznemirenosti" koju su izazvali. Dodao je da je to bilo "bezosećajno" sa njihove strane i da su "pogrešili".
Međutim, istorija se, očigledno ponavlja.
"Pomislili biste da je industrija naučila da ne kači modelima o vrat stvari koje liče na omču", objavio je modni nalog Diet Prada na Instragramu.
"Ova Givenchy ogrlica koja je upravo sišla sa modne piste opasno hoda ka tome. I zaista vas tera da se zapitate kako niko nije primetio, ali avaj… istorija se ponavlja", dodali su.
Aktivistkinja i umetnica Kim Saira je napisala:
"Kako se dogodilo da ovako nešto prođe pored nekolicine ljudi pre ove revije i da su svi pomislili kako je ovo u redu? I zašto povodom toga uopšte nisam iznenađena?"
Inače, ogrlice su predstavljene u okviru modne revije Metjua Vilijamsa, kreativnog direktora Živanšija, otkako je prošlog leta postao deo ovog luksuznog brenda.
Za modni časopis Vog (Vogue) on je rekao rekao da su komadi "kompleksni i da se na njima veoma posvećeno radilo" i da je u njihovoj izradi učestvovao i američki umetnik Džoš Smit. Inspirisale su ih slike personifikacije smrti, naveo je.
Do sada su još poznati slučajevi kada su dolce i Gabana promenili naziv sandala koje su nazvali "slave sandals" ("robovske sandale").
Keti Peri je iz svoje kolekcije izbacila dva modela jer se smatralo da ismevaju crnce.
Kompanija Prada je takođe povukla garderobu na kojoj se nalazila slika koja je podsećala na crnog majmuna sa velikim crvenim usnama.
Da li je ovo kraj ovakvim modnim "izumima" ostaje da vidimo, ali kako stvari stoje, ne bi nas izenandilo da se ovako nešto ponovo dogodi.
U Sava Centru održana promocija knjige "Tajne zanata" Miroslava Miškovića
Viralno rumenilo košta 44€, a ne vredi ni 500 din: Ove drogerijske zamene su 10x bolje i pigmentovanije
10 situacija kada smo morali 2x da pogledamo u obuću slavnih: Kokošije kandže i danas su nešto najčudnije ikad
Elle Style Awards 2024: Počinje odbrojavanje do najvećeg modnog događaja u regionu
Ni braon ni burgundi: Ova boja haljine se bez problema uklapa u svaki dnevni stil, a mi znamo 12 najlepših