Modna kuća "Givenchy" je na Nedelji mode u Parizu predstavila kontroverzni komad - ogrlicu u obliku omče.
Kažu da je u ljubavi i modi sve dozvoljeno, ali neke granice ipak bi trebalo da postoje.
Međutim, odeđeni brendovi kao da smatraju kao da je sve okej dokle god se vade na izgovor umetnosti.
Nakon Nedelje mode u Parizu, na tapetu se našao čuveni modni brend "Givenchy" nakon što su predstavili kontroverznu ogrlicu u obliku omče za vešanje.
Srebrne i zlatne ogrlice nosile su tri manekenke na reviji kao i minđuše sličnog dizajna, a srebrna varijanta bila je otpočena dijamantima.
Negativni komentari zatrpali su mreže, a do sada se iz kompanije nisu oglašavali. Ipak, ovo nije prvi put da su modni brendovi kritikovani zbog motiva koji asociraju na suicid.
Pre dve godine kompanija Barberi se izvinila zbog dukserice sa omčom. Kada je 2019. izbio skandal oko Barberija, jedna njihova manekenka – Liz Kenedi, napisala je u dugačkoj objavi na Instagramu: "Samoubistvo nije moda". Šef Barberija Marko Gobeti izjavio je da je kompaniji "duboko žao zbog uznemirenosti" koju su izazvali. Dodao je da je to bilo "bezosećajno" sa njihove strane i da su "pogrešili".
Burberry Suicide Hoodie with Noose around the neck. This is a reminder of Lynching!pic.twitter.com/95vrFtylis
— 2x Champ Riddick “Big Daddy “Bowe. (@beautie_brainz)February 21, 2019
Međutim, istorija se, očigledno ponavlja.
"Pomislili biste da je industrija naučila da ne kači modelima o vrat stvari koje liče na omču", objavio je modni nalog Diet Prada na Instragramu.
"Ova Givenchy ogrlica koja je upravo sišla sa modne piste opasno hoda ka tome. I zaista vas tera da se zapitate kako niko nije primetio, ali avaj… istorija se ponavlja", dodali su.
Aktivistkinja i umetnica Kim Saira je napisala:
"Kako se dogodilo da ovako nešto prođe pored nekolicine ljudi pre ove revije i da su svi pomislili kako je ovo u redu? I zašto povodom toga uopšte nisam iznenađena?"
Honestly in which world having a noose hanging on a girl's neck is fashion,#Givenchy?
— Abhik Choudhury (@iamabhik)October 4, 2021
Spring/Summer 2022 dragged way back to 1822. Do better, Matthew, both for the brand and the world. Young girls & guys don't need to see this at any stage, especially#ParisFashionWeek. Tch.pic.twitter.com/Uh3RUyhVqi
Inače, ogrlice su predstavljene u okviru modne revije Metjua Vilijamsa, kreativnog direktora Živanšija, otkako je prošlog leta postao deo ovog luksuznog brenda.
Za modni časopis Vog (Vogue) on je rekao rekao da su komadi "kompleksni i da se na njima veoma posvećeno radilo" i da je u njihovoj izradi učestvovao i američki umetnik Džoš Smit. Inspirisale su ih slike personifikacije smrti, naveo je.
Do sada su još poznati slučajevi kada su dolce i Gabana promenili naziv sandala koje su nazvali "slave sandals" ("robovske sandale").
Dolce and Gabbana called new sandals, "slave sandals"pic.twitter.com/CvIRpdeLRG
— Affinity Magazine (@TheAffinityMag)March 4, 2016
Keti Peri je iz svoje kolekcije izbacila dva modela jer se smatralo da ismevaju crnce.
Add Katy Perry’s designer shoes to the list of “BLACKFACE” offenders, as these RACIST shoes are no longer available for sale!pic.twitter.com/Hy55zgCHTq
— Shawnasaurus Rex (@ShawnG927)February 12, 2019
Kompanija Prada je takođe povukla garderobu na kojoj se nalazila slika koja je podsećala na crnog majmuna sa velikim crvenim usnama.
The fashion company PRADA is facing a backlash and racism charges after a display in a Prada store in New York City featured blackface monkey-like figures advertising Prada products! The Devil wears Prada, and Prada wears blackface!pic.twitter.com/lJZAwB6AfC
— Shawnasaurus Rex (@ShawnG927)December 17, 2018
Da li je ovo kraj ovakvim modnim "izumima" ostaje da vidimo, ali kako stvari stoje, ne bi nas izenandilo da se ovako nešto ponovo dogodi.