Ili da brend koji već neko vreme postoji na tržištu, a nije iskakao u prvi plan, izbije na vrh liste najpoželjnijih. Šta ili ko stoji iza toga?
U poslednjih nekoliko godina, snaga društvenih mreža i njihovo korišćenje u marketinške svrhe dovelo je do toga da nečija popularnost vrtoglavo raste. To se jako oseća kada je moda u pitanju. Koliko puta smo se sreli sa tim da odjednom svi nose određeni brend i svi su ludi za njim, a nikada pre nismo čuli za njega. Tu ništa nije revolucionarno, to nisu komadi odeće ili obuće koji su nešto sasvim drugačije na tržištu. To je samo lična interpretacija trendova i onoga što smo svakodnevno već imali priliku da vidimo. I kako je to odjednom planetarno popularno? Da li je to samo puka sreća dizajnera ili modne kuće da u datom trenutku lansiraju liniju proizvoda koji će se baš tada najviše nositi ili je njihov marketinški nastup veoma dobro isplaniran i postiže maksimalni efekat?
Jedno je sigurno, a to je, čini mi se, postao šablon, da se slava novonastalih brendova koji za kratko vreme dostignu svoj vrhunac vrlo brzo ugasi. Traje samo nekoliko modnih sezona.
Čemu ćemo onda više da verujemo? Brendu koji dugi niz godina uspešno postoji na tržištu i njegova popularnost je uvek jednaka, a odevni komadi ili asesoari se mogu nositi godinama i uvek su klasici kojima se na kraju vratimo ili novom, nesagledivo popularnom brendu čiji je trendi komad odeće zaludeo sve i svi žele da ga imaju, ne zato što je to možda dobro i svima dobro stoji, već zato što je to postali stvar prestiža?
Zamislite kako jedna fotografija na vašem Instagram profilu sa modnim komadom koji je zaludeo svet utiče na vaše pratioce. Taj osećaj modne moći kada znate da će vam se drugi možda diviti zbog toga što to posedujete vrlo je privlačan. Možda sve ovo zvuči površno, ali je fenomenološki veoma rasporstranjeno i postiže odlične efekte kada je širenje modnih trendova u pitanju. Nisam sigurna koliko je pojedinac sposoban za ovako planetarno širenje i više verujem u to da konglomerati diktiraju tržište i stoje iza malih brendova od kojih će napraviti ogroman sezonski trend. Oni imaju moć, a danas je aktuelno da se popularizuju manje poznata imena, stoga dolazi do saradnje koja dovodi do ogromnog uspeha.
Gledano sa strane, čini se da je to sve delo pojedinaca ili malog brenda, zbog načina na koji se sve prezentuje, ali gotovo je sigurno da iza svega toga stoji nešto mnogo veće i da su taj nastup na tržištu planirali stručnjaci. Fenomenološki gledano, današnje potrošačko društvo je vrlo povodljivo i lako ga je oblikovati. A ono što čini da instant brendovi traju kratko jeste upravo velika sposobnost da se upravlja tržištem. Danas se sve menja brzo, a promene su nekad radikalne i modni trendovi sezonama jedni druge zamene u rekordnom roku. Na primer, sadašnji modni trendovi targetiraju urbanu mladu populaciju i akcenat je na udobnim oversized komadima. Miks polusportskog uličnog stila sa jedinstvenim komadima koji su puni detalja i nose se sada u svim prilikama preovladava. Ali to je nešto što je trenutno aktuelno i što će se vrlo brzo zameniti nekim potpuno suprotnim stvarima. Upravo je to razlog što imena ili brendovi koji se bave isključivo tom estetikom mogu da traju samo dok traje takav trend. Oni onda moraju da se prilagode tržištu i novonastalim modnim okolnostima ili jednostavno nestaju.
Osvetnički povratak Adrijane Lime: U javnosti je razapinjali, a posle 6 godina svima očitala lekciju
3 evropska grada za jesenje putovanje: Od bivše prestonice masovnog turizma do najveće pretnje Kopenhagenu
AKO JE VAMA NEŠTO VAŽNO, VAŽNO JE I NAMA: SLAVIMO 20 GODINA!
Dosadni džemperi idu u zaborav: Zamenite ih modelima u boji koji će oživeti sive i tmurne dane
Telekom Srbija nastavlja podršku digitalnom obrazovanju kroz projekat „Stvaramo znanje“