Čak i otvorene prodavnice tokom pandemije nisu zaustavile loš period rasprodaja širom sveta, dovodeći modnu industriju blizu bankrota.

Maloprodaja u modnoj industriji je jedna od najgore pogođenih tokom pandemije i već je zatvorila mnoga prodajna mesta i otpustila hiljade radnika širom sveta. Iako vlade mnogih zemalja pokušavaju finansijski da im pomognu, u Americi, Australiji i Evropi na delu je talas zatvaranja prodavnica. Taj trend se nastavlja i još mnoge će biti zatvorene do kraja godine.


U najvećem broju maloprodajnih mesta dozvoljen je rad i tokom vrhunca epidemije, ali im se radno vreme skraćuje i ograničava se borak u radnjama do 30 minuta po osobi. U Nemačkoj, recimo, od svih prodavnica koje su bile zatvorene 2 meseca, njih oko 30% više nikada neće biti otvorene, tj. otići će pod stečaj.

Slična situacija je i u ostalim zemljama Zapadne Evrope, ali i u Aziji, Americi, Australiji…
Mnoge modne kuće su dobile finansijsku pomoć od države, ali pošto pandemija suviše dugo traje, i ta pomoć počinje da se smanjuje ili potpuno ukida, zato neke od njih pokušavaju da se reorganizuju i smanje svoje prodajne kapacitete. U Americi daju povoljne kredite i snižavaju poreze, međutim, za neke od njih je isuviše kasno, tako da svake nedelje po neka kompanija ode pod stečaj. Tu su i iznendne restrikcije koje uvodi država zbog naglog skoka zaraženih, pa prodavnice koje su, recimo, upravo otvorene moraju ponovo da se zatvaraju.


U Americi važi mišljenje da je mnogo sigurnije ići i kupovati po prodavnicama nego biti u teretani, barovima i restoranima. U Kaliforniji su zatvorene samo one prodavnice koje se nalaze u šoping molovima. Ipak, Tomi Hilfiger i Kevin Klajn su zatvorili 5 svojih prodavnica od 66 kojih imaju u toj državi, a Gap 43 od 76 u Kaliforniji. Epl i Majkrosoft su među najbrojnijim po zatvaranju svojih prodajnih mesta, čak najavljuju da mnoga od njih i ne nameravaju da ponovo otvaraju. Mnogi stručnjaci predviđaju da će se, ukoliko se situacija ne smiri, čitava modna industrija preseliti na onlajn poslovanje, baš kao što je i Londonska nedelja mode u septembru najavljena u novoj, digitalnoj formi.