Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VELIKO POSTIGNUĆE: Srpska naučnica sa timom astrofizičkara došla do otkrića u Sunčevom sistemu

Otkriće "nebeskih autoputove" može dovesti do bržih međuzvezdanih putovanja.

Izvor: Unsplash

Nataša Todorović, naučnica iz Astronomske opservatorije u Beogradu, ima istaknuto mesto u međunarodnom timu astrofizičara. Oni su otkrili puteve kojima komete i asteroidi prevaljuju do 100 astronomskih jedinica (razdaljina između Zemlje i Sunca) za manje od 100 godina. Otkriće je postignuto prikupljanjem podataka o milionima orbita u Sunčevom sistemu i ukrštanjem brojeva o tome kako se te orbite uklapaju u poznate putanje, prenosi portal Big think.

Povezane vesti

Nataša je rezultate dobila radeći na Astronomskoj opservatoriji u Beogradu, pre oko 3-4 godine. Ali pošto su joj delovali neverovatnim, ostavila ih je na neko vreme. Početkom 2019. godine pisala je kolegi u Americi koji je sada u San Dijegu na Kalifornijskom univerzitetu, Aronu Rozengrinu. Posle određenog perioda i on je krenuo u proveru ovih rezulata, zajedno sa svojim studentom poreklom iz Kine (Di Vu). Rezulate su proširili, uspeli smo malo bolje da ih razumeju i konačno objave u časopisu "Science advances" krajem novembra 2020.

Možda i najbitniji apspekt ovog otkrića jeste teorija po kojoj bi ova mreža autoputeva mogla da se koristi za brža svemirska putovanja u daleke krajeve Sunčevog sistema. Ovim putevima, asteroidi i komete bi mogle da stignu od Jupitera do Neptuna za manje od jedne decenije, za razliku od toga da ne prate ove puteve - svemirskim objektima bi trebale stotine hiljada ili čak milioni godina da pređu Sunčev sistem. U veku putovanja novim rutama moglo bi biti obuhvaćeno 100 astronomskih jedinica, projektuju naučnici. Za referencu, astronomska jedinica je prosečna udaljenost od Zemlje do Sunca ili oko 154 miliona kilometara.

Možda će vas zanimati...

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA