Sem žele da im se javnost obraća u trećem licu množine, a tako će biti napisan i ovaj tekst.

Dakle, jedni od najpoznatijih svetskih izvođača ekskluzivno otkrivaju kakve okolnosti i istinite priče se kriju iza numera sa najnovijeg albuma „Love Goes“. Otkrivamo zašto su Sem pisanjem određenih pesama uplovili u novu dimenziju života, zbog čega su neke od njih doživeli kao veliku terapiju tokom osećaja tuge i zašto već sada žele da stvore drugačiji zvuk na sledećem albumu.

Stojim ovde kao ponosan gej muškarac, a nadam se da ćemo jednog dana postati jednaki – rekli su engleski kantautor Semjuel Frederik – Sem Smit 2016. godine pred celom planetom, primajući Oskara za najbolju originalnu kompoziciju „Writings on the wall“ u filmu o Džejmsu Bondu „Spektra“. Svoj pobednički govor oni su, prosto, iskoristili da skrenu pažnju na problem koji je za njih i ličan i globalan. Naišli su na skoro nepodeljenu podršku zbog svoje hrabrosti.

Sem su jedne od prvih javnih ličnosti koje su otvoreno govorile o svojoj orijentaciji, a posebnu pažnju privuklo je njihovo priznanje da su „polno fluidni“. „Mislim da lebdim između muškarca i žene“, objasnili su.

Danas su jedni od najpoznatijih izvođača soul muzike u svetu, a priznaju da ni kao dečak nisu osećali da pripadaju muškom rodu. Da li će biti muževniji ili ženstveniji, kako kažu, uvek je zavisilo od raspoloženja.

Ipak, taj osećaj da ne znaju kome pripadaju činio ih je prilično tužnim.

Zbog toga su osvajač Gremija odlučili da posredstvom Instagrama zamole sve ljude da ih oslovljavaju u trećem licu množine: „oni.“ Ovakvi stavovi nisu začudili zapadnu kulturu koja prihvata različitosti i ljubav ne stavljajući akcenat na boju kože, pol i orijentaciju, a Sem su zbog svog glasa i talenta dobili nadimak „Muška Adel“. Evropske top-liste osvojili su već sa 20 godina.

 „Nakon raskida bili smo najtužniji, zato su neke pesme prava terapija za nas“

Tokom protekle dve godine stvarano je 11 numera za najnoviji album „Love Goes“, a pevač ekskluzivno otkrivaju na koje su sopstveno pitanje odgovarali svakom od pesama.

Numera „Young“ s razlogom zauzima prvo mesto na albumu.

Tu pesmu napisali smo u Londonu sa Stivom Mekom. Za nas je izuzetno važno bilo da ona bude prva pesma na albumu zato što smo toliko eksperimentisali sa muzikom da smo hteli da otvorimo album poručujući da postoji melanholija u ovoj pesmi, ali i u čitavom albumu. Po našem mišljenju, „Young“ jednostavno postavlja standard i podseća slušaoca da smo imali 26 godina kad smo je napisali. Osećali smo da dobar deo našeg mladalačkog života nije imao puno veze sa mladošću jer smo dosta vremena provodili na turnejama. Ovo vreme bilo je jako važan period eksperimentisanja i otkrivanja stvari o nama samima. Sve se to odigravalo kroz zabavljanje i uključivanje u naš život više nego ikada pre, što je uporedo sa slavom uvek bilo vrsta nepremostive prepreke. Mislimo da ova pesma donekle objašnjava to i upoznaje vas sa tim što ćete saslušati.

Pesma „Diamonds“ nije trebalo da bude na ovom izdanju.

Nikada nije trebalo da bude objavljena. Ipak, to je pesma koju volimo i tokom izolacije smo joj se konstantno vraćali. Postoji lakoća u vezi sa njom koja nas jednostavno tera na igranje. Dok smo je pisali sa Šelbekom i Oskarom u Londonu 2019. godine, pretvarali smo se da smo veoma bogata žena u palati koju je muž napustio i čiji su dijamanti i odeća odneseni dok plače. U suštini, izigravali smo kraljicu drame.

„Jednu pesmu nismo želeli da izbacimo, ali kada ju je otpevala Selin Dion, promenili smo mišljenje i zato je ona sada posvećena njoj“

Ipak, „Another One“ je Smitova omiljena pesma koju su ikada napisali.

Mnogo nam znači. Dana kada smo je napisali bili smo u Los Anđelesu i baš tog jutra saznali smo neke vesti o svom životu. Otišli smo u studio, bila je to prava terapija. Nuni i Lajnus, koji su živeli u toj kući sa pogledom na brda, i ja napisali smo pesmu, seli na balkon, sipali šampanjac i prosto igrali slušajući pesmu. Bila je to tako oslobađajuća stvar za nas. To je tužna i ogorčena pesma koja poručuje da si preboleo nešto što zapravo nisi.

Numera „My Oasis“ nastala je tokom izolacije.

Uživali smo pišući je. Na njoj smo radili moj dugogodišnji saradnik Džimi Nejps i ja, a pisanje vokala bilo je tako zabavno. Sedeli smo u svojoj dnevnoj sobi sa Stivom Mekom i išlo je prilično spontano i lepo. U njoj smo jednostavno prepoznali snagu vokala Brna Boja i odlučili smo da ga pitamo da li je voljan da radi na njoj. Pristao je i uradio je tako neverovatnu stvar. Mi smo njegov veliki fan, tako da je ovo najseksi stvar na albumu.

„So Serious“ pesma ima za cilj da oraspoloži ljude.

Ona je naš lični favorit, ali naša porodica i neki ljudi je zaista ne vole. U pitanju je veoma slatka pesma. Skinuli smo je sa snimka jer je zvučala veoma loše, a na njenom početku planirali smo da ubacimo taj glas koji je jednostavno govorio: „Kad si na dnu, ponekad je sve što je dovoljno mala pop pesma koja treba da ti pomogne da prebrodiš sve.“ Po našem mišljenju, to je sve o čemu ova pesma govori. Povezana je sa depresijom, mentalnim zdravljem i tugom, ali smo pokušali da pretvorimo to duboko, teško osećanje u nešto što je lagano i razigrano. Otišli smo u studio tog dana i želeli smo da budemo blagi prema sebi dok smo duboko razmišljali o tome kako smo se osećali.

Numera „Dance: (’Til You Love Someone Else)“ Smita vezuje za nekoga.

Nju smo napisali u Londonu sa Ejmi Alen i neverovatnim Benom Ešom. Ejmi i mi smo se prvi put upoznali kako treba i odlično se skontali. Jednostavno je obožavamo kao umetnika, a ona je iz nas izvukla tu čudesnu sirovost. Pesma je jako zabavna. Kroz stihove smo pokušali da provučemo fazon benda „Pet Shop Boys“, a potom i fazon Vitni Hjuston i Šer. Uvek će biti posebna za nas jer smo je u Los Anđelesu završili dana kada smo odlučili kako da nas oslovljavaju.

„For The Lover That I Lost“ posvećena je Selin Dion.

Ta pesma je jako interesantna, predstavlja nešto kroz šta nikada nismo prošli. Napisali smo je za ovaj album na kom na kraju nije završila, ali onda ju je Selin Dion preuzela i stavila na svoj album. Istog momenta, kad smo čuli Selin kako je izvodi i kad je njen album izašao, jednostavno smo se iznova zaljubili u pesmu. Shvatili smo da smo napisali pesmu za Selin. Slučajno smo bili u apartmanu sa Džimom Džeringom tokom izolacije i hteli smo da joj damo šansu. Otpevali smo je i tu pesmu smo zapravo posvetili Selin.

Pesma „Breaking Hearts: I Declare War Against You“ šalje jaku poruku.

Koristili smo jaka, duboka osećanja i emocije što nekad može biti jako teško. Ipak, bilo je tako lepo flertovati sa melodijama i zvukovima koji su stajali na jednom mestu a da se nisu previše uzdigli ili suviše nisko pali. Mislimo da taj deo sa slamanjem srca možete čuti u tekstu. Bio je prelep dan i volimo tu pesmu, iako nije namenjena da vas udari u facu, već da vam „legne“ kao pravi prijatelj.

Bolno osećanje zbog raskida pretočili su u numeru „Forgive Myself: The Cure for a Broken Heart“.

To je verovatno najtužnija pesma na albumu i najnovija pesma koju smo napisali nakon svog raskida. Da, bili smo prilično tužni. U pitanju je jako, jako tužna pesma i postoji očajanje u njoj. Znate, vokali i snimak ove pesme snimljeni su na dan kad smo napisali demo i nismo hteli da je menjamo. Ipak, sećamo se da je vremenski period u kom je nastala bio blizu Božića u Londonu. Delovala je kao velika vrsta terapije za nas jer nismo imali pesmu koja bi govorila stvari koje smo osećali. Kad smo je napisali, osećali smo da smo objasnili nešto što zapravo nismo u potpunosti razrešili u svojoj glavi. Za nas je bilo sjajno preslušati je ponovo i obrazložiti sve ono što smo osećali u tim trenucima.

„Pretvarali smo se da smo veoma bogata žena u palati, koju je muž napustio i čiji su dijamanti i odeća odneseni dok plače“

Pesma „Love Goes: I Will Hold You In My Heart“ Smita je naučila šta je ljubav.

Ona je, naravno, naslovna pesma i jednostavno je obožavamo više nego išta. Veoma je drugačija, sprovodi vas kroz putovanje. Ona govori šta ljubav jeste i šta ljubav znači. Tekst glasi „ljubav ide“ i tokom čitavog perioda pisanja ove pesme razumeli smo da ljubav nije nešto što uzimaš, već nešto što prirodno raste. To je zaista bila velika životna lekcija za nas i osećali smo da ta pesma to suštinski sumira.

„Kids Again“ nalazi se na poslednjem mestu na albumu.

Radi se o kraju, odnosno poslednjem delu, koji sa nama gleda unazad. To je perfektan završetak između „Young-a“ i „Kids Again-a“ gde se osvrćemo na album i svoj odnos u vreme pisanja muzike kao mladog čoveka i klinca koji se zabavljaju i prihvataju svoje godine. „Kids Again“ počinje da naginje ka onome gde želimo da idemo sa svojim sledećim albumom, vraćajući se prizemnijem i prirodnijem zvuku, što smo i želeli od početka izolacije.