Neko je jednom rekao da je svaka reklama dobra. Sa jedne strane da. Svedoci smo brojnih loših primera koji su podigli prašinu i o kojima se i te kako pričalo. Međutim, da li to pravilo zaista treba primeniti na sve?
Ovog puta na tapetu je 18+ reklama Privredne komore Srbije za "Čuvarkuće", odnosno akciju "Kupujmo domaće". Očigledno je da se marketinški tim malo više zaigrao, a u nastojanju da dobiju kreativno rešenje, konačni proizvod više deluje kao soft porn.
Uostalom, nije baš da u dnevnom terminu želite da vidite više nego eksplicitinije ljubljenje, kapanje meda preko usana, prekrštene butine koje "sevaju" pored čaše vina, razmazivanje čokolade preko leđa i na kraju, kao šlag na tortu - scena u kojoj devojka mazi motokultivator...
A poruka: "Biraj plodove naše zemlje, našeg sunca, našeg neba, naših ljudi – biraj više od 600 mirisa, ukusa, proizvoda iz Srbije sa oznakom Čuvarkuća", iako više liči kao da su poručili: "Žene su srpski privredni proizvod".
Inače, Privredna komora Srbije objavila je u februaru da su žig "Čuvarkića", koji označava kvalitet i domaće poreklo, dobila 64 proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, čime je ukupan broj proizvoda sa tom oznakom premašio 500.
Međutim, da li zaista reklame za tako nešto treba da idu u ovom smeru?
Pogledajte video:
Twitter je eksplodirao, naravno, a komentari su bili mahom veoma negativni.
Oglasile su se i neke poznate ličnosti, poput reditelja Srđana Dragojevića.
"Drago mi je da je spot "Privredne Gomore za "Bunga-bunga-Srbiju" i "Jagodina style" izazvao burne komentare. Jos da saznamo ime agencije i "autora" manira šoder liste - mozda ih je neko, buduci da su glupi i primitivni kao k... - dobro zafrkavao?"
U upečatljivoj reklami ne samo da se ne vidi o kojim domaćim proizvodima je reč nego nema ni govora o njihovom kvalitetu, a čak ne može ni da se nagovesti šta je cilj spota sve dok se na kraju ne spomene Privredna komora.
Međutim, u toku današnjeg dana, Privredna komora na mrežama prekrštena je u Erotsku.
"Nije ni čudo što mladi odlaze iz zemlje", "Kakva zemlja, takve i reklame", "Odvratno, samo još tarifu za "usluge" da istaknete", "Da li ste postavili reklamu na sajtove za odrasle?", "Prodajte spot nekoj klinici za oplodnju, a vi se uozbiljite i napravite nesto od cega necemo svi kolektivno da crvenimo POBOGU LJUDI".. samo su neki od komentara kojih je sve više iz sata u sat.
Provokacija možda jeste dobra za neke stvari, ali možda bi pojedie institucije ipak mogle da poštuju žene za promenu, a da reklame zapravo imaju veze sa onim što "prodaju", pogotovo kad govorimo o akciji "Kupujmo domaće".
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“