Neko je jednom rekao da je svaka reklama dobra. Sa jedne strane da. Svedoci smo brojnih loših primera koji su podigli prašinu i o kojima se i te kako pričalo. Međutim, da li to pravilo zaista treba primeniti na sve?
Ovog puta na tapetu je 18+ reklama Privredne komore Srbije za "Čuvarkuće", odnosno akciju "Kupujmo domaće". Očigledno je da se marketinški tim malo više zaigrao, a u nastojanju da dobiju kreativno rešenje, konačni proizvod više deluje kao soft porn.
Uostalom, nije baš da u dnevnom terminu želite da vidite više nego eksplicitinije ljubljenje, kapanje meda preko usana, prekrštene butine koje "sevaju" pored čaše vina, razmazivanje čokolade preko leđa i na kraju, kao šlag na tortu - scena u kojoj devojka mazi motokultivator...
A poruka: "Biraj plodove naše zemlje, našeg sunca, našeg neba, naših ljudi – biraj više od 600 mirisa, ukusa, proizvoda iz Srbije sa oznakom Čuvarkuća", iako više liči kao da su poručili: "Žene su srpski privredni proizvod".
Inače, Privredna komora Srbije objavila je u februaru da su žig "Čuvarkića", koji označava kvalitet i domaće poreklo, dobila 64 proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, čime je ukupan broj proizvoda sa tom oznakom premašio 500.
Međutim, da li zaista reklame za tako nešto treba da idu u ovom smeru?
Pogledajte video:
Twitter je eksplodirao, naravno, a komentari su bili mahom veoma negativni.
Oglasile su se i neke poznate ličnosti, poput reditelja Srđana Dragojevića.
"Drago mi je da je spot "Privredne Gomore za "Bunga-bunga-Srbiju" i "Jagodina style" izazvao burne komentare. Jos da saznamo ime agencije i "autora" manira šoder liste - mozda ih je neko, buduci da su glupi i primitivni kao k... - dobro zafrkavao?"
U upečatljivoj reklami ne samo da se ne vidi o kojim domaćim proizvodima je reč nego nema ni govora o njihovom kvalitetu, a čak ne može ni da se nagovesti šta je cilj spota sve dok se na kraju ne spomene Privredna komora.
Međutim, u toku današnjeg dana, Privredna komora na mrežama prekrštena je u Erotsku.
"Nije ni čudo što mladi odlaze iz zemlje", "Kakva zemlja, takve i reklame", "Odvratno, samo još tarifu za "usluge" da istaknete", "Da li ste postavili reklamu na sajtove za odrasle?", "Prodajte spot nekoj klinici za oplodnju, a vi se uozbiljite i napravite nesto od cega necemo svi kolektivno da crvenimo POBOGU LJUDI".. samo su neki od komentara kojih je sve više iz sata u sat.
Provokacija možda jeste dobra za neke stvari, ali možda bi pojedie institucije ipak mogle da poštuju žene za promenu, a da reklame zapravo imaju veze sa onim što "prodaju", pogotovo kad govorimo o akciji "Kupujmo domaće".
KO JE SRPKINJA KOJA JE NADMAŠILA ANĐELINU DŽOLI? Beograđanka je drugi put zaredom na listi najlepših žena
"ULICE SU PUNE RUŽNIH, DEBELIH LJUDI" Slavna američka pevačica održala koncert u Beogradu pa ispljuvala SRBE
FOTOGRAFIJE ZBOG KOJIH SVI PITAJU KOLIKO GODINA IMA KARLEUŠA: Na mrežama "grmi", a uživo - "riba" ili ni B od BARBIKE?
ŽENI GOVORIO DA JE VOLI A IMAO 80 LJUBAVNICA: Gde je danas NAJLEPŠI GLUMAC koji je nestao nakon skandala sa maloletnicom
ISPRAĆAMO AVGUST NAJSENZUALNIJOM BOJOM MANIKIRA: Magnetno privlačna nijansa noktiju već je MUST po salonima