Neko je jednom rekao da je svaka reklama dobra. Sa jedne strane da. Svedoci smo brojnih loših primera koji su podigli prašinu i o kojima se i te kako pričalo. Međutim, da li to pravilo zaista treba primeniti na sve? 

Ovog puta na tapetu je 18+ reklama Privredne komore Srbije za "Čuvarkuće", odnosno akciju "Kupujmo domaće". Očigledno je da se  marketinški tim malo više zaigrao, a u nastojanju da dobiju kreativno rešenje, konačni proizvod više deluje kao soft porn

Uostalom, nije baš da u dnevnom terminu želite da vidite više nego eksplicitinije ljubljenje, kapanje meda preko usana, prekrštene butine koje "sevaju" pored čaše vina, razmazivanje čokolade preko leđa i na kraju, kao šlag na tortu - scena u kojoj devojka mazi motokultivator... 

A poruka: "Biraj plodove naše zemlje, našeg sunca, našeg neba, naših ljudi – biraj više od 600 mirisa, ukusa, proizvoda iz Srbije sa oznakom Čuvarkuća", iako više liči kao da su poručili: "Žene su srpski privredni proizvod".

Inače, Privredna komora Srbije objavila je u februaru da su žig "Čuvarkića", koji označava kvalitet i domaće poreklo, dobila 64 proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije, čime je ukupan broj proizvoda sa tom oznakom premašio 500.

Međutim, da li zaista reklame za tako nešto treba da idu u ovom smeru? 

Pogledajte video: 

Twitter je eksplodirao, naravno, a komentari su bili mahom veoma negativni. 

Oglasile su se i neke poznate ličnosti, poput reditelja Srđana Dragojevića. 

"Drago mi je da je spot "Privredne Gomore za "Bunga-bunga-Srbiju" i "Jagodina style" izazvao burne komentare. Jos da saznamo ime agencije i "autora" manira šoder liste - mozda ih je neko, buduci da su glupi i primitivni kao k... - dobro zafrkavao?"

U upečatljivoj reklami ne samo da se ne vidi o kojim domaćim proizvodima je reč nego nema ni govora o njihovom kvalitetu, a čak ne može ni da se nagovesti šta je cilj spota sve dok se na kraju ne spomene Privredna komora. 

Međutim, u toku današnjeg dana, Privredna komora na mrežama prekrštena je u Erotsku. 

"Nije ni čudo što mladi odlaze iz zemlje", "Kakva zemlja, takve i reklame", "Odvratno, samo još tarifu za "usluge" da istaknete", "Da li ste postavili reklamu na sajtove za odrasle?", "Prodajte spot nekoj klinici za oplodnju, a vi se uozbiljite i napravite nesto od cega necemo svi kolektivno da crvenimo POBOGU LJUDI".. samo su neki od komentara kojih je sve više iz sata u sat. 

Provokacija možda jeste dobra za neke stvari, ali možda bi pojedie institucije ipak mogle da poštuju žene za promenu, a da reklame zapravo imaju veze sa onim što "prodaju", pogotovo kad govorimo o akciji "Kupujmo domaće".