Zaštita životne sredine je tema o kojoj može u nedogled da se priča, ali čini se kao da vlada veliko neznanje društva o veličini problema koji je trenutno zatekao planetu Zemlju.
Iako mnogi ne obraćaju pažnju na ekološke probleme, to ne sprečava pojedinca da se pokrene i učini svoje okruženje boljim mestom za život.
Imate želju da planetu učinite zelenijom, ali se pitate kako i odakle početi? Prvi i glavni savet je da budete radoznali za ovu temu i da neprestano istražujete koje su nam alternative dostupne i na koji način možemo da modifikujemo svoje navike.
Influenserka Dunja Jovanić svoj uticaj na mrežama koristi na najbolji mogući način. Isticanjem važnosti ove teme na njenom profilu pokrenuo je mnoge da naprave makar i male promene u svojoj svakodnevnici koje pomažu očuvanju planete. Jako je lepo videti da se uticaj na društvenim mrežama koristi za sve više aktuelnu temu - kako produžiti život našoj planeti.
Kako je Dunja u videu istakla, alarm koji je nju podstakao da razmišlja više o svom okruženje jeste sat koji je pre nekoliko meseci postavljen na Union Square-u u Njujorku koji otkucava za koje vreme će planeta početi ekstremno da se menja. Taj sat je poslao veoma jasnu poruku ''Zemlja ima rok'', a taj rok je pretočen u godine, mesece, dane, sate i minute 7:103:15:40:07.
Dunja ističe da je veoma važno da prvenstveno greške koje pravimo prvo primećujemo kod sebe, a onda kod drugih i da utičemo na to da se stvari menju na bolje. Dodala je i da nema mesta međusobnom osuđivanju i vraćanju na ranije greške, već da podstičemo jedni druge na stvaranje rasterećenog i čistijeg okruženja.
U svom videu je izdvojila 10 stvari koje svako od nas na dnevnom nivou može da uradi i da se na taj način bolje ophodi prema planeti, a video možete pogledati na linku ispod.
''Dunja, jako mi je drago što koristiš svoju popularnost i influence za ovako važnu temu!'', ''Svaka čast Dunja! Da promeniš svest bar 10 osoba odavde, učinila si veliku stvar.'', ''Svaka cast! Ovo ocekujemo od dobre influenserke!''- samo su neki od komentara podrške osvešćivanju ljudi o ovoj temi na društvenim mrežama.
U komentarima koju su se našli ispod video snimka, saznali smo još brojnih saveta koje možemo da primenimo. Poput mrežastih vrećica za merenje voća/povrća u prodavnicama, pamučnih tupfera, kao i da istrošene baterije nikako ne bacati sa ostalim smećem, već ih odvojiti i odneti u prodavnice koje ih preuzimaju (poput Lidla).
Takođe, mnogi su naglasili i problem greenwashing-a što predstavlja reklamne ambalaže proizvoda kao ekološki bezbedne u cilju da privuku što je veći broj potrošača i tako uvećaju svoj profit.
Koliko je Dunja zainteresovana da podstiče i druge na promene jeste njeno angažovanje za brendove koji razmišljaju o ekologiji, kao i podsticanje ljudi koji su već osvešćeni na tu temu da edukuju svoje okruženjeo važnosti ove teme.
Svesni smo da se živi jako brzo, ogromne količine smeća svako od nas stvara i odvaditi makar i malo sa te gomile je već značajna promena. Ako se svako od nas odluci za uvođenje bar 2 ili 3 eko navike – već smo puno uradili. Puno malih koraka čine jedan veliki korak!