Koliko vam se puta dogodilo da uđete u prodavnicu i pokušate da nađete majicu, pantalone ili veš u svojoj veličini, ali bezuspešno?
Činilo se da u 21. veku dok se na sva zvona zvoni o body positivity-ju ovako nešto ne bi trebalo da bude problem, ali jeste. I to ne samo za usamljenu šačicu ljudi kao što možda neki smatraju. Jer, nismo svi Instagram modeli. I apsolutno ne treba da budemo!
Ali, ako se već na sva zvona zvoni o tome da volimo svoje telo, "mane", "nesavršenosti", strije, ožiljke... da prihvatimo obline, da nema potrebe da se skrivamo iza filtera i programa za ulepšavanje, zašto onda modno tržište i dalje poručuje: "Nabaci Instagram proporcije pa dođi".
I ne, ovo ne važi samo za strano tržište, već se i te kako može primeniti na domaće.
Međutim, da li znate šta je bolnije od osećaja da u 99 od 100 radnji ne možete da nađete ono što vam odgovara? Ono kad neko obećava jedno, a potom to ne ispuni, barem ne u potpunosti.
Upravo jedan ovakav slučaj naparavio je pravi haos na internetu, a sve je počelo sa jednim običinim pitanjem: "Jel' ima veći broj od XL, nemojte da se blamirate ako nemate da ste body positive".
Pitanje je postavila naša poznata DJ Vanja Bursać i to na Instagram stranici brenda Extreme Intimo koji je nedavno izbacio fantastičnu kolekciju "(ne)SAVRŠENA" koja slavi "obične" žene, a fotografije prelepih dama različitih godina, bez retuširanja i preterane šminke mnoge su oduševile.
I iako sve to lepo zvuči - istina je da slavljenje "(ne)savršenosti" ne znači samo da prihvatimo bore, pore, stije i ožiljke, već mnogo više od toga. A upravo je na to Vanja i uperila prstom.
Iz Extreme Intimo odmah je usledio odgovor u kom su istakli da osećaju dosta negative u pomenutom komentaru, kao i da ih "nije blam njihovog asortimana jer su potpuno prirodni".
- Znamo da neće svako naći odgovarajući artikal i da nisu svi kupci našeg brenda, ali nije bitno, već da pošaljemo mnogo jaču i važniju poruku, a to je da je svaka žena savršena, bez obzira koji broj nosi- napisali su.
- Znači, nemate veće veličine - matirala je Vanja i od tog momenta stvari su dobile potpuno drugačiji oblik, a celu konverzaciju pogledajte u galeriji ispod:
Kako se konverzacija zahuhtala posebno diskutabilan je bio trenutak kada na komentar da nemaju traženu veličinu, iz Extreme Intimo odgovaraju da "baci pogled na asortiman i izabere nešto nekome za poklon".
Ovaj odgovor mnogi su shvatili samo na jedan način - ti šetaj gologu*a, ali poklon izaberi i pare potroši kod nas. Namera domaćeg brenda sigurni smo da nije bila takva, ali tako je zvučalo. Zato smo pozvali Vanju kako bismo dobili njen komentar na celu priču, a ona je jasno stajala iza svog stava:
"Ovo nije prvi put da neko pokušava da plasira body positive priču, a da to nema veze sa tim", rekla je i dodala da nije u redu da se ovakve stvari događaju, kao i da svako mora da snosi odgovornost ako se deklariše kao "body positive brend".
"Ako nemate veličine veće od XL i manje od S, to svakako niste", izričita je Vanja, a na mrežama dobila je na hiljade komentara podrške.
"Extreme Intimo failed so much", "Da, body positive ste ali samo ako ste do veličine 44, ako ste preko, i dalje možete nešto da kupite, ali kao poklon, lol", "Širenje pozitivne energije nije dovoljno. Ukoliko stavrno želite da prodate osnažujuću priču, bar stanite u potpunosti iza nje"... samo je delić onoga što se moglo pročitati, a još neke komentare pogledajte u galeriji u nastavku teksta.
Nakon svega, Vanja se još jednom oglasila sa moćnom porukom:
"Ljudi, izvinjavam se stvarno, ali ne mogu da postignem svima da odgovorim. Hvala na pdoršci i hvala što razumete problem", započela je i dodala:
"Nije problem što sam ja debela, problem je i kada ste visoke, mršave, niske, širokih kukova, velikih grudi, malih grudi, dugih nogu, kratkih nogu... Nadam se da će Extreme Intimo promeniti svoje mišljenje i svoj stav, jer je ovo baš jako loša priča", napisala je na svom storiju.
Ima li odgovora? Ima li promene? Da li postoji rešenje?
U želji da čujemo i drugu stranu priče kontaktirali smo Extreme Intimo kako bismo dobili komentar na celokupnu situaciju. Mirko Bunčić, marketing direktor kompanije pokušao je objasni njihovo viđenje problema.
Ipak, na pitanje da li su sugestije i kritike u ovom slučaju Vanje Bursać uticali da se išta promeni u njihovom poslovanju, kolekcijama i daljim planovima, odgovor će se mnogima učiniti kao svetlo na kraju tunela.
- Jako nam je žao da je došlo do ovakve situacije jer nijednog trenutka nismo imali loše namere, naprotiv - započeo je i dodao:
- Kada smo pokrenuli kampanju "(ne)SAVRŠENA" želeli smo da pokažemo ženama da im nisu potrebni fotošop, filteri, prekrivanje... Takođe, želeli smo da pokažemo da nijedna žena nije obična, već da je lepa na svoj način.
- Na fotografijama u poslednjoj kolekciji nema ni mrvica fotošopa, šminka je svedena na minimum i sve vreme je bila zastupljena prelepa energija. Ne želimo da žene osećaju potrebu da kriju ožiljke, strije "nesavršenosti"... sve ono što se u ovo doba filtera gleda kao "mana", a nije.
- Cilj nam je bio da preplavimo mreže realnim fotkama. Da ceo svet vidi prelepe, normalne žene - rekao je Bunčić.
Ipak, iako je potpuno osvežavajuće videti neretuširane fotografije u nekoj kampanji, ne možemo da zažmurimo da body positivity kao takav ipak nije do kraja "ispoštovan" u kampanji "(ne)SAVRŠENA".
Bunčić ističe da body positivity nije samo stvar veličina odeće, a na naše pitanje da li su sugestije i kritike, u ovom slučaju Vanje Bursać uticali da se išta promeni u njihovom poslovanju, kolekcijama i daljim planovima, odgovor će se mnogima učiniti kao da ima nade da će se stvari popraviti.
- Mi zaista slušamo ono što nam žene govore. I ranije su nam pisale da li imamo XXS ili XXL veličine. "Čujemo ih" i ne, nije u pitanju klasična floskula. Zato i mogu da kažem da su nas Vanjine reči naterale da se zamislimo- rekao je Mirko i potom otkrio da su svakako planirali da pokrenu sjajnu akciju u kojoj će pozvati sve dame da izaberu njihove omiljene modele i napišu svoje veličine.
- Proizvodnja za veličine poput XXS ili XXL, XXXL i slično nije ista kao klasična, a mi smo već neko vreme u dogovoru sa modelarskom proizvodnjom koja će praviti veće i manje veličine- otkrio je Bunčić.
- Cilj nam je da svako može da nađe ono što mu treba, nevezano za visinu, težinu, građu... završio je sa izlaganjem marketing direktor Extrime Intimo.
Dakle, možda ipak postoji svetlo na kraju tunela čak i ako lekcije naučimo na teži način, jer samo tako svet može da bude lepše mesto za život, a dok nas Extreme Intimo ne iznenadi sa novom kolecijom, pogledajte pravi primer body positivity-ja.
Ovaj zaboravljeni trend zimskih čizama se ponovo vraća: Kejt Mos i Klaudija Šifer ih vole već 20 godina
Kampanja „Roming priče“ osvojila Kaktus nagradu
3 najbolje hidratantne kreme za zimu: Idealne za sve tipove kože i nisu teške na licu
Ako kupujete za Black Friday, obratite pažnju na ove stvari: Samo ovako nećete "baciti" pare
Parfem na koji svi muškarci "padaju": Možete imati 100 različitih mirisa, ovaj jedan sve privlači