Vog je jedan od dva najpopularnija modna magazina na svetu. Ipak, moda je odavno rešila da napusti okvire odevanja i stila i zaputi se prema društvu, stavovima, odgovornosti i najvažnijim planetarnim pitanjima. Zbog toga možda i nije iznenađujuće što se na naslovnoj strani februarskog izdanja ovog magazina našla novoizabrana potpredsednica Sjedninjenih Američkih Država, Kamala Haris.

Njena pojava sa sobom nosi mnogobrojne poruke o novom licu sveta. Osim što je žena, ona pripada populaciji tamne puti, a uz to je i ćerka doseljenika. U praksi, ona je tokom kampanje predstavljala sve ono što je bilo suprotno Trampovoj Americi i, po mišljenju mnogih, upravo je ona zaslužna za pobedu Džoa Bajdena na izborima. Što se tiče Voga, za njih je ovo bio zicer. Tim pre što se Melanija Tramp, inače bivši model, tokom Donaldovog mandata nijednom nije slikala za ovaj magazin, za razliku od Mišel Obame, koja jeste.

Ali, kao što to obično biva u ovakvim situacijama, silna želja žena iz sveta politike da se pojave u modnim magazinima uglavnom se završi u suzama.

Kada se 2017. godine britanska premijerka Tereza Mej pojavila na naslovnici američkog Voga skockana u prestižni brend LK Bennett, ugledni novinari momentalno su prokomentarisali da je fotografkinja Eni Libovic ovom slikom zaista uhvatila pravi trenutak "...baš kao kad se Margaret Tačer slikala na kupoli tenka kao spoj velške kraljice Budike i Lorensa od Arabije..." i da će ona "...najverovatnije postati verni prikaz svih Terezinih mana na poziciji premijera".

Tokom mandata Baraka Obame, njegova supruga Mišel se čak tri puta fotografisala za prestižni magazin, iako je već prvi put, a onda progresivno drugi i treći, izazvala preterane reakcije javnosti svojim golim nadlakticama sa kojih su sijali lepo izdefinisani tricepsi.

Naslovna Voga uvek budi kontroverze, pa čak i kad se na njoj ne pojavite, kao što je bio slučaj sa pomenutom Melanijom Tramp. Ipak, političarkama to i dalje predstavlja ponudu koju ne mogu da odbiju. Neki malo oštriji novinari kažu da je pojavljivanje ispod prepoznatljivog logoa Voga, zapravo, najbliže štampanju njihovog lika na novčanicama.

I priča se nastavlja. Nakon što su dve potencijalne naslovne strane sa Kamalom Haris objavljene na Tviteru, usledio je cunami ne samo negativnih, već i gnevnih komentara. Stotine njih ukazivalo je na rasvetu i postprodukciju fotografija na kojima je Kamala - potpuno bela. Neki su se čak setili kritika koje su pre više godina upućene Ani Vintur, direktorki ovog brenda, zbog toga što među fotografima i saradnicima nema tamnoputih ljudi. Ona je tom prilikom prihvatila odgovornost za ovu grešku i obećala je da će je ispraviti. To obećanje, po mnogima, prekršila je upravo ovom fotografijom, iako tim Voga tvrdi da Kamalina koža nije izbeljivana u postprodukciji.

Drugo pitanje koje je poput napalma posuto u komentarima na Tviteru jeste - oseća. Iako su oba stajlinga - jedan u jednostavnoj crnoj garderobi i starkama, drugi u kompletu Majkla Korsa - ne samo odobrena, već i odabrana od strane Kamalinog stručnog tima, na njih je osuta paljba iz svih naoružanja. "Šta je ovo, fotografija iz četvrtog osnovne?" "Ja sam siguran da bih svojim telefonom napravio bolju naslovnu..." "Molim vas, stavite na štampano izdanje fotografiju koju ste planirali za digitalno, ova u starkama je degutantna..."

Iz Voga su, nakon saopštenja da je Kamalin tim birao stajlinge, izjavili da su njima obe fotografije jako dobre, ali da su za print planirali onu u starkama jer "prenosi poruku o njenoj pristupačnoj prirodi, koja je parabola pristupačnosti čitavog sistema običnom čoveku".

Na kraju, pre nego što se ova naslovna pojavi na kioscima, ostaje pitanje koliko je sama Kamala zadovoljna ovom fotografijom. Ukoliko je ova naslovnica za nju ekvivalent portretu u ulju na platnu koji su imali drevni vladari, sasvim sigurno je mogla i bolje. S druge strane, ako joj je cilj bio da privuče pažnju na svoju ulogu u obnovi Amerike po meri građana, ne može se osporiti da je u tome uspela. U svakom slučaju, čini se da je nezadovoljstvo dežurnih komentatora političarki na naslovnicama Voga odlična valuta za javni rejting ličnosti koje se na njima nađu.