U Norveškoj je usvojen novi zakon, koji zahteva od influensera i oglašivača da naglase koje fotografije objavljene na društvenim mrežama su obrađene, odnosno obrađene u fotošopu.
U cilju borbe protiv lažnih standarda lepote, norveški zakonodavci odobrili su nove propise po kojima influenseri i svi oni koji reklamiraju proizvode, moraju jasno da naznače koje fotografije su "doterane".
Ipak, zakon još uvek nije stupio na snagu, a kralj Norveške donosi odluku kada će se to desiti.
JASNA OZNAKA
Svi oni koji reklamiraju određene proizvode i koriste fotografije koje su na bilo koji način obrađene, makar u pitanju bio i filter, moraće jasno da naznače to da je fotografija obrađena i to standardizovanom oznakom koju je dizajniralo Ministarstvo Norveške za decu i porodična pitanja.
Primeri obrađenih fotografija koje zahtevaju da budu naznačene su one na kojima se vide uvećane usne, sužen struk i povećani mišići, ali ostaje nejasno da li će biti neophodno naznačiti i fotografije gde je promenjeno svetlo i zasićenje.
Ovaj zakon takođe važi i za fotografije influensera i poznatih ličnosti i to zbog toga što oni zarađuju od objava na društvenim mrežama. Bilo kakvo kršenje zakona kažnjava se novčanim kaznama, a u ekstremnim slučajevima i zatvorskom kaznom.
Iz ovog ministarstva zaključuju da će ovaj zakon možda biti teško sprovesti, jer nije uvek lako zaključiti da li je fotografija dorađivana ili nije. Jedna od posledica ovog zakona mogao bi biti pritisak na influensere da počnu da se oslanjanju na kozmetičke operacije kako bi “dostigli ideale lepote”.
Ipak, po pisanju norveški dnevnog losta Verdens Gang, ovaj zakon pozitivno su prihvatili mnogi influenseri u Norveškoj, dok se neki čak zalažu za da se ovaj zakon primenjuje na svim obrađenim fotografijama.
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“