Kada uđete na instagram, lako je poverovati da su svi savršeni, sjajni i bajni.

Ne, niko nema celulit niti višak kilograma, krive zube, retku kosu, ili kožu sa bubuljicama... Svi su nasmejani. Srećni. Ispunjeni. Uspešni.

Lako je poverovati da se samo nama "zalomilo" da izgledamo tako kako izgledamo. A onda, ako gorepomenute neko i prozove, po sistemu - hajde snimi video da vidimo da li stvarno tako izgledaš (kao što je, primera radi uradila Kloi Kardašijan nakon fotografije koja je pokazala kako zaista izgleda), čini se da su na tim istim snimcima još "savršeniji".

kloi kardasijan neobradjena fotografija
printscreen/instagram/thegoodthebadandthefake 

Međutim, mnogi ne znaju da se videi podjednako lako mogu editovati kao fotografije, a zbog toga su se mnogi i našli pred licem zakona. Primera radi, zbog jednog "glitch-a", odnosno podrhtavanja na snimku, otkriven je niz prevara u Kini i Japanu, nakon što su se devojke predstavljale drugačije različitim muškarcima na mrežama za upoznavanje i to papreno naplaćivale.

Zapravo su koristili interaktivne filtere (slične Snapchatovim i Instagramovim) koje su od prosečnih i neretko starijih žena pravili mlade devojke. Možda vam to zvuči kao naučno-fantastični film, ali budućnost je tu, a samim tim neminovne su i internet prevare.

U cilju da barem nekim stane na kraj i edukuje ljude na mrežama da zaista nije sve onako kako izgleda, jedna od poznatijih fitnes influenserki, Hejli Medigen, odlučila je da podeli video u kom je pokazala kako je lako prevariti ljude čak i videima.

Iako je fotošopiranje slika daleko zastupljenije, te zbog toga mnogi i ne primete prevare preko snimaka, zapravo je to veoma čest način kojim nas poznati uveravaju da izgledaju onako kako se predstavljaju, a ne onakvi kakvi zapravo jesu.

Uostalom, pogledajte video i prosudite i sami: 

"U svetu u kome se uređivanje naših tela može dogoditi samo jednim klikom na dugme, samo zapamtite da sve što vidite može biti lažno!" započela je priču influenserka.

"Video montaža postaje sve popularnija, a Kimina nedavna Skims Kampanja dokaz je tome!", osvrnula se i na kontroveze kada je uočeno da Kim u videu ne izgleda kao na paparaco fotografijama.

"Uređivanje video snimaka jednako je jednostavno kao i uređivanje slika, bilo da se nekome smanji struk, zagladi koža ili mu mišići izgledaju veći (da, dešava se!). Ove promene se svakodnevno dešavaju na telima ljudi da bismo svi mogli da verujemo da su stvarni i zatim da još jednom sudimo o sebi poredeći se sa ovim uređenim verzijama", objašnjava.

editovanje videa
printscreen/instagram 

"Ali to se ne dešava samo sa ženskim telima, to su svi! A verovatno ne govorimo dovoljno o ​​tome koliko ovo može uticati i na muškarce! Na primer, muški fitnes magazini prepuni su visoko uređenim slikama na kojima su prikazani "definisaniji i uopšteno veći mišići", zbog čega se mnogi muškarci osećaju neadekvatno ako ne izgledaju slično - baš kao i žene!", pokušala je da pojasni Hejli.

editovanje videa
pritnscreen/instagram 

"Pazite da se setite da ono što može izgledati zavaravajuće stvarno i može zapravo zaista biti lažno!", završila je sa objašnjavanjem influenserka.

Dakle, nije sve baš onako kako se predstavlja. Možda bi nakon gornjeg primera to trebalo da zapamtite sledeći put kada ste previše oštri prema sebi samima.