"Naša ekipa ima i proširen sastav, kada rade bazare, pa su tu onda još i Čupka, Ivana, Sofija, Dora, Antonela i Jelena", priča Ana.
Njihov početak je zapravo dosta zanimljiv.
"Zapravo nije krenulo sve u isto vreme. Prvo je postojao sketchbook u kom su nastale ilustracije, što svakodnevnih događaja, što narodnih izreka, poslovica, raznih anegdota. Ideja za štampu na majicama se rodila spontano, nismo imali nikakav gotov biznis plan i pravac."
Prva serija je bila pilot projekat, koji se pokazao sjajno, van svih naših očekivanja. Naravno, u nju smo uložili dosta vremena jer smo želeli da sve bude napravljeno od nule i u Srbiji, tako da čak i iza te prve serije koja je bila minijaturna stoji mnogo toga."
Ana mi je pričala i o njihovom akademskom obrazovanju i tome da li je ono potrebno za uspeh u biznisu i kreativnim industrijama.
"Ekipno smo totalni miks po tom pitanju. Smatramo da je bitno kao neka osnova za dalje, mada ne nužno presudna. U ovakvom tipu posla lično interesovanje, radoznalost, fleksibilnost, posvećenost - to je nešto što je presudno, a to su veštine koje se iskustveno stiču."
A kako izgleda vaš kreativan proces? Da li sede za stolom i mozgaju ili ih inspiracija pogodi dok šetate ili ručate? Ana mi je rekla sledeće:
"Svi scenariji su u opticaju, zavisi koja faza proizvodnje je u pitanju. Nekada dizajnu pristupamo kao rešavanju zadatka sa temom, a nekad pustimo da nas brainstorming odvede na razne strane. Inspiracija je koliko god zvučalo kliše zaista svuda. Evo i sad dok kuckam ove odgovore u kancu, pričamo usput uz kafu i javi se ideja za jedan novi print"
Inspiraciju ne pronalaze u modu.
"S obzirom na to da mi Škrabac ne vidimo skroz u modnim vodama, jer se bavimo i izradom drugih aksesoara koji nisu u toj kategoriji, nemamo striktno modne uzore. Veća inspiracija su nam ljudi iz sveta ilustracije i sveta preduzetništva i marketinga. Tražimo uzore tamo gde vidimo priliku za rast i nova znanja."
Oni razmišljaju i deluju i u kontekstu održive mode.
"Od samog početka naša ideja je da pravimo kvalitetne komade koji će trajati nekoliko sezona, a ne jednu. Imajući to u vidu, a takođe i činjenicu u kojim uslovima rade tekstilni radnici u svetu, ideja je bila da se sve pravi ovde u Srbiji, da poznajemo dobro naše saradnike, da biramo mala i srednja preduzeća za saradnike, pa da samim tim utičemo i na mikro nivou sa etičkog aspekta, a da opet ponudimo kvalitetan proizvod za koji znamo kako je nastao. Pakovanje je takođe deo našeg identiteta, a za njega koristimo reciklirani karton, tako da gde god postoji mogućnost da budemo održivi, koristimo je. Zapravo smo najviše ponosni na to što smo uspeli da napravimo nešto kvalitetno sa oznakom Made in Serbia. I što imamo super atmosferu u timu. Što imamo ljude koji nas prate i podržavaju od samog početka."
A koja joj je omiljena Škrabac majica?
"Svako ima svoju, ima ih dosta, ali se meni uvek nekako izdvoji jedna od prvih ikada štampanih, a to je "Žena u pokušaju"
Škrabac tim podržava i druge lokalne brendove, te nose i njihove.
"Rado kupujemo od kolega kreativaca, ali tu nisu samo t-shirt brendovi... Pre svega mnogo njih su nam postali bliski prijatelji sa godinama bazara i druženja, pa ne znamo koga posebno da izdvojimo, a da nekog ne zaboravimo."
Za kraj, Ana mi je pričala i o planovima za budućnost?
"Uh, ima tu svašta. Voleli bismo naravno da izađemo van granica Srbije u jednom trenutku i da se predstavimo i nekoj novoj publici."
U Sava Centru održana promocija knjige "Tajne zanata" Miroslava Miškovića
Viralno rumenilo košta 44€, a ne vredi ni 500 din: Ove drogerijske zamene su 10x bolje i pigmentovanije
10 situacija kada smo morali 2x da pogledamo u obuću slavnih: Kokošije kandže i danas su nešto najčudnije ikad
Elle Style Awards 2024: Počinje odbrojavanje do najvećeg modnog događaja u regionu
Ni braon ni burgundi: Ova boja haljine se bez problema uklapa u svaki dnevni stil, a mi znamo 12 najlepših