U okviru 16 dana aktivizma koji su za nama, u svetu je obeležen i Međunarodni dan borbe protiv nasilja nad ženama i Međunarodni dan protiv femicida. Pored velikog značaja ovakvih datuma za skretanje pažnje javnosti, borba protiv nasilja je važna svakodnevno, tokom cele godine. Poražavajuća statistika govori da su ove godine u našoj zemlji 22 žene ubijene u porodičnom nasilju. Prema saopštenju Autonomnog ženskog centra, ove godine linije za pomoć zvonile su mnogo češće, usled većeg broja slučajeva porodičnog nasilja, kao skrivene posledice izolacije tokom pandemije COVID-19, a slična situacija beležena je širom sveta.
Kada je u pitanju izveštavanje o nasilju prema ženama, mediji u Srbiji otkrivali su identitet žrtve ili članova njene porodice, a u čak 40 procenata u objavama su korišćeni senzacionalistički ili stereotipni izrazi za nasilje.
Upravo ovi podaci inspirisali su Avon da u okviru svoje akcije Reci NE nasilju nad ženama, a u saradnji sa partnerima iz nevladinih organizacija, uruči prvu Nagradu za žensku hrabrost grupi novinarki koje se zalažu da se prilikom izveštavanja o nasilju prema ženama govori kao o društvenom problemu, da se ukazuje na njegove uzroke, jasno osuđuje svaki oblik nasilja i pozivaju na odgovornost počinioci i institucije nadležne za zaštitu od nasilja. Grupu Novinarke protiv nasilja prema ženama sačinjava preko 30 novinarki koje se organizovano, javno i glasno bore protiv ovog društvenog problema.
„Želimo da pošaljemo poruku svim ženama, od onih koje trpe nasilje u porodici, do onih koje trpe diskriminaciju na poslu, da nisu same. Da postoji mnogo žena koje prolaze u tom istom trenutku kroz slične probleme. Mi se trudimo da im svakodnevno govorimo da su one vredne truda, da postoji način da se izvuku, da pobede i žive normalno, bezbedno i da zaslužuju poštovanje najbližih i šire okoline. Naša uloga je da im pokažemo put, načine i osobe koje mogu da im pomognu na tom putu”, izjavila je Ana Manojlović, novinarka, članica grupe Novinarke protiv nasilja prema ženama.
Priznanje je uručila kompanija Avon, u okviru svoje društveno odgovorne akcije Reci NE nasilju nad ženama, sa ciljem isticanja pojedinaca i organizacija koje svoj glas i nesebično zalaganje hrabro i odgovorno koriste da kažu NE nasilju. Uručenje je obavljeno na simboličnom mestu, ispred Skulpture ženske hrabrosti koju je prošle godine kompanija Avon postavila uz podršku Ušće SC na čijem se platou nalazi.
Nasilje se dešava na mnogo nivoa, i najveći problem jeste što je teško uočljivo. Iako je danas položaj žena znatno povoljniji nego ranijih godina, nasilje nad ženama i dalje je jedan od najčešćih vidova kršenja ljudskih prava. Zapravo, svaka treća žena starija od 15 godina, doživela je neki oblik fizičkog ili seksualnog nasilja, a izložene su žene svih starosnih i obrazovnih kategorija, iz svih regiona i tipova naselja, društvenih slojeva i različitih porodičnih statusa.
Kompanija Avon još od 2008. godine aktivno deluje protiv ovog problema putem akcije Reci Ne nasilju nad ženama. Sredstva za ovaj fond kompanija Avon obezbeđuje od prodaje specijalno označenih proizvoda za hrabrost, zbog čega ističu značaj njihovog zajedništva sa Avon Damama u borbi protiv ovog problema u našem društvu.
Do sada Avon je donacijama sigurnosnih sistema opremio 3 sigurne kuće, podržao projekte ONAsnaživanje, "Mogu a neću. Ljubav nije nasilje!" ali i sproveo informativne kampanje poput "Možeš drugačije", "Nisi sama" i "Sportska borba je izazov, porodična je zločin".
U martu 2020. Avon je uručio novčanu donaciju Fondu B92 za dalji razvog projekta ONAsnaživanje. U okviru projekta su osnovana mala ženska udruženja “Ruke”, “Somborska dobra bašta” i Mitrovačka dobra bašta”. U njima su mogućnost da rade i zarade dobile žene sa iskustvom nasilja, kao i žene koje pripadaju nekoj od socijalno ugroženih kategorija stanovništva.
Želeći da dalje podrže njihov rad, kompanija Avon i Fond B92 pripremali su bazar u okviru 16 dana aktivizma protiv nasilja, koji je usled nepovoljnih epidemioloških uslova odložen. Umesto bazara na kom bi bile predstavljene rukotvorine ovih udruženja, podrška je pružena kroz kreiranje paketića za influensere koji su na svoju adresu primili unikatnu pošiljku: u cegeru koji proizvodi udruženje “Ruke” nalazio se prirodan domaći sok udruženja “Mitrovačka dobra bašta” i #SpeakOut maska koja je novi Avon proizvod za hrabrost.
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“