Sigurna sam da ste kao tinejdžer čuvali prazne bočice od parfema iz nekog sentimenta. A verujem da mnoge žene i sada to rade. Bile su vam drage, te mirise vezujete za neke posebne uspomene ili prosto izgledaju lepo izložene na polici. Ako bi ste te bočice želeli da reciklirate, to bi bilo dosta komplikovano jer su sačinjene od plastike, stakla i metala, kao i većina kozmetičkih ambalaža.

Prodecura reciklaže proizvoda je zapravo dosta kompleksnija nego što se čini, iako su za proizvodnju korišćeni materijali koji se inače recikliraju. Zar ne bi bilo super kada bi bočice od parfema samo mogli ponovo da dopunimo?

Brendovi poput Jurlique, Biome i Innisfree nude popuste ako im vratite prazno pakovanje, Dok M.A.C Cosmetics i Kiehl's nagrađuju svoje potrošače novim proizvodom, u zavisnosti koliko praznih ambalaža donesete. 

Međutim, ono što je još veći korak u projektu samo održivosti jesu refill pakovanja. Ambalaže koje vam ostaju i kada potrošite proizvod, i koje možete ponovo dopuniti istim. Brendovi kao što su Le Labo i L'Occitane nude ovu uslugu u svojim radnjama, dok se linija Danskog brenda Kjaer Weis cela sastoji od refill pakovanja. Jednom kupite proizvod u prelepoj metalnoj ambalaži, i posle samo kupujete dopunu za njega.

Još jedan plus ovakvog koncepta je i što će vas proizvodi koštati znatno jeftinije. Prva kupovina biće po punoj ceni jer kupujete zajedno sa ambalažom, dok će dopune biti znatno povoljnije.

Ovo je definitivno pravac u kome se krećemo i nadamo se da će budućnost doneti mnogo manje potrošnje i otpada koji je potpuno bespotreban a šteti okruženju.