Ako je odgovor potvrdan znači da u 21. veku živimo sa ženskim ciklusom kao tabuom. Ključno pitanje je: zašto?
Žene su konačno shvatile do koje mere su godinama unazad morale da trpe stvari kao što su: nedostatak brige, novca i istraživanja u vezi sa zdravljem žena. Međutim, sada su spretni preduzetnici uskočili sa čitavom lepezom proizvoda za ovaj period kao što su specijalno donje rublje, menstrualne čašice, eco friendly kutije za intimnu kozmetiku ili eko ulošci. Takozvana ženska industrija vredi 200 miliona dolara, ali procenjuje se da će se ova brojka popeti do 50 milijardi do 2025. godine, a korist nemaju samo one koje kupuju te proizvode. Mnoge od tih kompanija zapravo i jesu u vlasništvu žena, jer su te žene odlučile da odgovore na potrebe koje ranije nisu bile primećene.
Međutim, koliko je bitan uticaj javnosti dokazuje i činjenica da su marketinške kampanje kao što je #pričeiznutra kompanije Libresse, ohrabrile milione žena da budu iskrene u vezi svog menstrualnog ciklusa i razgovore o menstruaciji konačno izbace iz okvira neprijatnosti.
Zato je u ovom varljivom vremenu bitno obratiti pažnju na proizvode koje koristite i da li njihovi tvorci odgovorno stoje iza njih. I danas postoje kompanije koje uprkos proženskoj fasadi eksploatišu žensku strepnju i strahove šaljući poruke koje suptilno sugerišu da je ciklus nešto neprijatno.
Različita iskustva su pokazala da se to najviše odražava na žene u sportu, koje se već godinama bore sa sekstističkim pretpostavkama. Neke od njih su manja sposobnost za obavljanje uobičajenih radnji tokom onih dana u mesecu ili još gore, pretpostavke da su tokom menstruacije manje sposobne sportistkinje u odnosu na muškarce.
Zato su se poslednjih godina mnoge od njih i javno pobunile protiv tog zaveta ćutanja, uglavnom na društvenim mrežama. Ta „pobuna“ bila je vrlo jednostavna i suptilno predstavljena kroz nekoliko pitanja koja inače komuniciraju kada nisu u oblasti sporta. Iako se nije desilo ništa grandiozno, izjave su shvaćene revolucionarne jer do sada te žene nikada nisu pričale o tome.
Prva koja se oglasila na društvenim mrežama i eksplicitno govorila o svom menstrualnom ciklusu, bila je maratonka Shalane Flanagan. „Samo sam htela da naglasim žensku izdrživost. Da, ovde sam. Trčim oko 200 kilometara nedeljno i nisam propustila niti jednu mesečnicu“, napisala je Shalane na svom Twitter profilu.
Sa ovom i porukama sličnim njoj, polako ali sigurno se dešava osvešćivanje žena širom planete i njihovo podsticanje da otvoreno govore o svom telu i procesima kroz koje prolaze. Bez obzira na to da li ste uticajni na društvenim mrežama ili ne, borba za otvorenu komunikaciju na teme o kojima se sramežljivo ćuti i dalje traje. Zato neka i tvoja priča postane deo #pričeiznutra jer će baš ona biti još jedan korak dalje u razbijanju jednog od najvećeg tabua ženske današnjice!
Parfem za koji ćete dobiti najviše komplimenata: Dugotrajan na koži i satima nakon nanošenja
Kaput Kejt Midlton je klasik za sva vremena, ali ona ga nosi bolje od svih: Spojila je 2 omiljene boje jeseni
5 saveta koji će vam pomoći kako da poboljšate držanje
Kako nositi odelo van kancelarije, a da ne izgleda prestrogo? Žene od stila su nam dale 10 ideja
Ko je Nadalova žena sa kojom je viđen par puta, a zajedno su 19 godina? Marija mu je ukrala srce pre slave