Dajana je bila i ostala jedna od najvoljenijih princeza svih vremena. Iako je od njene smrti prošlo dugih 25 godina, svetska javnost ne želi da je zaboravi, a uspomenu na nju čuvaju i neki članovi britanske porodice, počev od sinova Vilijama i Harija, što je i očekivano, tako i njihove supruge - Kejt Midlton i Megan Markl.
Zapravo i u novom dokumentarcu Harija i Megan, Ledi Di je česta tema, a sve je posebno raznežio trenutak na kojem vojvotkinja drži sina Arčija i pokazuje mu sliku pokojne bake. Hari nije propustio da spomene koliko je nasrtljivost paparaca u to vreme bila nesnosna, te da su i sami osetili mračnu stranu slave na svojim plećima, zbog čega su se i povukli iz Britanije.
Ipak, neki su mišljenja da to što su prošli Hari i Megan nije ni izbliza ono što je svakodnevno doživljavala Dajana. Ona se često dovijala i različitim trikovima, poput da nekoliko dana zaredom bude u istoj garderobi i da se kreće unazad kako bi ispalo da su sve fotografije nastale istog dana, i samim tim, kako ih niko ne bi kupio.
Međutim, Hari je pre nekoliko meseci otkrio i stravičnu istinu o ljudima koji su njegovu majku odveli u smrt. Podsetimo, princeza Dajana se, pre nesreće, nalazila na zadnjem sedištu automobila koji je velikom brzinom jurio kroz Pariz bežeći od paparaca. U jezivom sudaru poginuli su vozač i njen dečko Dodi al Fajed, a preživeo je samo telohranitelj koji je tvrdio da se ičega ne seća.
Hari kaže da mu je najteže bilo da prihvati ponašanje tih ljudi u trenucima odmah posle nesreće, koja je dovela da smrti njegove majke.
- Mislim da je najteža stvar upravo činjenca da su ljudi koji su je jurili u tunelu bili isti oni koji su je posle fotografisali dok je umirala na zadnjem sedištu automobila - rekao je Hari.
- Imala je ozbiljnu povredu glave, ali je bila još uvek živa na zadnjem sedištu. Ljudi koji su izazvali nesreću su, umesto da joj pomognu, fotografisali njeno umiranje - rekao je princ.
- I "te takve fotografije" su stigle do redakcija u Velikoj Brtaniji, naglasio je Hari. Međutim, šta se dogodilo sa fotografima koji su voljenu princezu odveli u smrt? Mnogi su se pitali da li su ikada "platili" za ono do čega su doveli, a odgovor na ovo pitanje je poražavajuć.
Kažnjeni sa po 1 evro
Verovali ili ne, paparaci koji su prvobitno ispitani zbog sumnje da su načinili grubi nemar, što je dovelo do toga da Dajana izgubi život, kasnije su kažnjeni po 1 evro zbog narušavanja privatnosti, objavio je The Guardian.
Neposredno nakon nesreće u Parizu, francuska policija je privela fotografe i novinare motocikliste na ispitivanje u vezi sa bilo kakvom umešanošću u smrt princeze Dajane i Dodija al Fajeda.
Par je poginuo samo šest nedelja nakon što su započeli romansu koja je, posebno u sezoni "tihih" vesti u julu i avgustu, bila medijska senzacija 1997. Interesovanje za njihovu aferu dodatno su podstakle glasine o predstojećoj veridbi, pa čak i trudnoći.
Bili su nemilosrdno gonjeni dok su plovili Dodijevom jahtom, a posebno u južnoj Francuskoj gde su zrnaste slike njihovih poljubaca dosezale ponude i od 500.000 funti.
Kada su tog 31. avgusta 1997. sleteli na aerodrom, sačekalo ih je opsedanje paparaca kao nikada do sada, zbog čega je Dodi rekao svo vozaču da ih izbegne pošto-poto.
Stefan Darmon, jedan od vozača na motociklu sa kojim se vozio jedan od fotografa, jedan je od prvih koji je stigao na mesto nesreće. Njegov fotograf otvorio je vrata automobila i povikao da je princeza još uvek živa. Međutim, umesto da joj pomognu, paparaci koji su pristigli, počeli su da fotografišu mesto nesreće i Dajanu koja je umirala. Otišli su toliko daleko da su se čak i popeli na automobil u kojem su bili.
Zbog svega su ih francuske sudije optužile za grubi nemar, a trojicu za ubistvo iz nehata, čime je ukupan broj osumnjičenih porastao na 10. Mrtvozornik, lord sudija Skot Bejker, rekao je da bi porota mogla da pokuša da identifikuje fotografe koji su možda bili krivi za odvraćanje pažnje ili ometanje Mercedesa u kojem je bila Dajana, ali i da je primetio poteškoće u odlučivanju kome od suprotstavljenih iskaza svedoka u blizini tunela verovati.
On je takođe upozorio porotu da se prema policijskim izjavama paparaca pročitanim na sudu treba odnositi sa oprezom. Mnogi od njih su opisali da je Pol bio pijan, ali su te izjave stigle nakon što je policija objavila da je vozač imao alkohol u krvi iznad dozvoljene mere.
Na kraju su optužbe odbačene, a fotografi sramno kažnjeni.
Glavni "svedok" pronađen mrtav
Žan-Pol Andanson, poznatiji kao Džejms Andanson, pronađen je mrtav 6. maja 2000. Fotograf kojeg su dovodili u vezu sa smrću princeze Dajane pronađen je u izgorelom automobilu BMW sa metkom u glavi.
Andason je pronađen mrtav nakon što se navodno hvalio prijateljima da je imao "ekskluzivne fotke" nesreće u tunelu u Parizu u kojoj su stradali Dajana i njen ljubavnik Dodi. Kobnog 31. avgusta 1997. godine, kada je princeza stradala, Andanson je bio vlasnik "fijata" koji je navodno udario u automobil u kom su Dajana i Dodi bili i tako izazvao stravičnu nesreću u kojoj je princeza izgubila život.
Dodijev otac Mohamed al Fajed godinama je tvrdio da je upravo Andansonov "fijat uno" udario u "mercedes" u kom su se Dajana i njegov sin nalazili. Nakon što je Andanson pronađen mrtav, spekulisalo se da je ućutkan jer je želeo da obelodani da je pomogao britanskim obaveštajnim službama da se reše princeze. Njegovo telo našli su u jednoj šumi nedaleko od njegove kuće na jugu Francuske. Telo je po gašenju požara bilo toliko unakaženo da je patolozima bilo potrebno oko mesec dana da identifikuju Andansona.
Inspektor Žan Mišel Lauzun koji je među prvima stigao na lice mesta rekao je da je automobil goreo i da je video telo za volanom, koji je u glavi imao rupu od metka. Policija je čitav slučaj okarakterisala kao samoubistvo, mada i dan-danas kolaju priče kako je fotograf smaknut jer je previše znao.
U prilog tome govore nalazi patologa u kojima se vidi da je fotograf u krvi imao ugljen-monoksid, što znači da je bio živ u trenutku kada je automobil zapaljen, te je udahnuo dim. Da je prethodno pucao sebi u glavu, ne bi dočekao da se vatra rasplamsa...
Ko je bio Andanson
Žan Pol Andanson bio je fotograf milioner, čovek koji je danonoćno kao paparaco uhodio Dajanu i Dodija nedeljama pre tragične nesreće. Od dana kada je Dijana stradala dovođen je vezu sa njenom preranom i tragičnom smrću.
Naime, kao što smo već pomenuli, Mohamed al Fajed je nesreću u kojoj su stradali njegov sin Dodi i Dajana odmah okarakterisao kao ubistvo. Vlasnik čuvenog Harodsa i Ric hotela u Parizu na sav glas je pričao kako je ubistvo naručila kraljevska porodica, te je uz pomoć agenata obaveštajne službe i MI6, u saradnji sa francuskim obaveštajcima, sve iscenirala do najsitnijeg detalja.
Najmanje sedam očevidaca nesreće reklo je da su ugledali beli “fijat uno" i jedan motocikl kako izlaze iz tunela pri velikoj brzini, samo nekoliko sekundi nakon nesreće. Forenzičari su potvrdili da je "fijat" udario u "mercedes" u kom su bili princeza i njen ljubavnik, te da je to dovelo do fatalnog udarca u tunelu u kom su Dajana i Dodi izgubili život. Očevici su rekli i da su svega par sekundi pre nesreće u tunelu videli blesak, koji bi mogao biti blic fotoaparata, ili prema drugoj teoriji, pucanj iz oružja suvozača motocikla. Policija nikad nije uspela da pronađe ni vozila, niti da identifikuje vozača, odnosno motociklistu.
Svet poznatih nadohvat ruke. Sve goruće teme, aktuelna dešavanja i najsočniji tračevi na jednom mestu. Pridruži se Viber zajednici ŽIVOT POZNATIH i budi u toku svakog dana!
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“