Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

EVO KAKO DA SE VRATITE U FORMU: Teretana je dobra, ali nije neophodna

Postoji praktično neograničen broj vežbi koje se mogu izvesti bez rekvizita, a kiseonik i prirodu ne može ništa da zameni

  Izvor: Shutterstock

Vlasnici najmoćnijih i najzdravijih tela današnjice jednoglasno tvrde da, ukoliko želimo formu za ceo život, rekviziti za vežbanje, zapravo, i nisu neophodna stvar. Parterne vežbe, izdržaji, kombinovanje izometrije i pliometrije, eksplozivnosti i aerobne aktivnosti, sve su ovo stručnjaci odavno sračunali i rekli da tegove treba da koristimo samo kad želimo da napravimo neku veliku promenu. A čak i tad možemo bez njih.

U ovom trenutku, međutim, postoje mnogo važnije stvari o kojima bi trebalo da brinemo nego što su to mišićna masa ili naslage sala. Konkretno, doba izolacije donelo nam je hroničan manjak vitamina D, koji telo samo proizvodi kad se nađe na suncu. Zbog toga je najbolja stvar koju trenutno za sebe možete da uradite - da izađete napolje.

Povezane vesti

Trening napolju ima brojne prednosti u odnosu na teretane, sale i druge vežbaonice. Za početak, priliv kiseonika je mnogo veći, što povećava broj aktivnih mitohondrija (energetske centrale u ćelijama koje rade na kiseonik), kao i VO2max, kod nas poznatiji kao saturacija, odnosno količina kiseonika koju krv može da veže u jednom intervalu. Tu je i pomenuto sunce, koje nam pomaže da generišemo vitamin D, ključan za imunitet, a o psihološkom uticaju zelenila i prirode na čoveka i njegov stres dali bi se napisati doktorati. Dakle, patike na noge i napolje.

Da bismo vam u tome pomogli, evo predloga najboljih mesta za trening napolju u Beogradu.

 Košutnjak je ozbiljna šuma u sred grada
Košutnjak je ozbiljna šuma u sred grada
Izvor: Shutterstock

1. Košutnjak

Trim staza u košutnjaku verovatno je najkompleksnije mesto ovog tipa, između ostalog i zbog toga što na njoj, zbog blizine fakulteta, treniraju i studenti sporta i fizičkog vaspitanja. Sprave za vežbanje su raspoređene duž staze za trčanje, tako da je zapravo sve pripremljeno za jedan obiman kružni trening, što je alfa i omega opšte fizičke spremnosti. Osim toga, ova staza verovatno ima najlepšu prirodu, pa je nikako ne treba propustiti. Parkinga pored staze ima sasvim dovoljno.

 Stručnjaci kažu da nam za savršeno telo nisu potrebni tegovi
Stručnjaci kažu da nam za savršeno telo nisu potrebni tegovi
Izvor: Shutterstock

2. Hajd park

Ovaj park ima čak tri seta sprava: klasične šipke (razboj i vratilo u tri visine), takozvane "penzionerke" koje su se neko vreme postavljale u većini beogradskih parkova (služe najpre za povećavanje mobilnosti zglobova) i najnoviji poligon, koji ima čak i popularnu "tarzanku" sa vojnih poligona. Pored toga, staza za trčanje obiluje uzbrdicama i nizbrdicama, što je odlično za kondiciju, a i praktično nudi dva ambijenta: delom prolazi kroz kultivisanu zonu, između sprava, a ima i krupno parče na kom bukvalno trčite kroz gustu šumu. I kao bonus, ovde ćete videti mnoga poznata lica kako vežbaju. Jedina mana Hajd parka je to što ima specifičnu strukturu tla, pa ako trčite po travi posle kiše, već posle tri koraka ćete na svakoj od patika imati po kilogram i po blata.

 Trčanje, bicikl, roleri, golf, kajt, na Adi Ciganliji nemate izgovor da sedite
Trčanje, bicikl, roleri, golf, kajt, na Adi Ciganliji nemate izgovor da sedite
Izvor: Shutterstock

3. Ada Ciganlija

Ako pričamo o trčanju, krug od 8 kilometara je samo za one koji fitnes shvataju vrlo ozbiljno. Ipak, tu su i biciklovi, pedaline i brojne druge mogućnosti da spojite uživanje i trening. Pored ogromnog poligona sa najrazličitijim šipkama, postoje i teniski i golf tereni, tako da kad stignete ovde zaista nemate izgovor da ne budete aktivni. Posebno važan detalj za ozbiljne vežbače je i to što je staza za trčanje izvučena iza brojnih lokala na Adi, tako da vas šira javnost ne gleda kako gubite dah i znojite se. Ukoliko biste, pak, da pokažete svetu svoje nove patike, helanke ili top, ili ste ponosni na telo, za sportsko manekenisanje služi naredna lokacija.

 Tašmajdan je dobar za one koji žele da pokažu svima da su fizički aktivni
Tašmajdan je dobar za one koji žele da pokažu svima da su fizički aktivni
Izvor: Shutterstock

4. Tašmajdanski park

Biti aktivan danas praktično predstavlja politički stav: ne, neću da budem slab, neću da zavisim od nečije dobre volje, hoću snagu, moć i slobodu. Zbog toga ne čudi to što u ovom parku praktično u svako doba dana, pa i večeri, vežba ogroman broj ljudi. Trčanjem, zgibovima i drugim vežbama oni, zapravo, iskazuju svoj stav. Tome u prilog ide i činjenica da tartanska staza za trčanje prolazi tačno kroz bašte tri kafića koji su i danju i noću dupke puni. Neka svi vide da vodim brigu o svom telu.

 Banjička šuma poznata je i po retkim vrstama ptica
Banjička šuma poznata je i po retkim vrstama ptica
Izvor: Shutterstock

5. Banjička šuma

Ova šuma se, zapravo, zove Šuma Timotija Džona Bajforda, po britanskom eruditi i kreativcu koji je kao mlad došao u Beograd i ostao u njemu do kraja života. On je tu provodio svoje slobodno vreme, ne bez razloga. Osim što su ljudske intervencije u ovom parčetu prirode u sred grada minimalne, tu postoji i određen broj retkih vrsta ptica, pa je, pored vizuelnog, i zvučni doživljaj veoma poseban. Ako vam trčanje nije dovoljno, na kraju staze vas čeka čitav Sportski centar Banjica sa svim svojim sadržajima.

Ovo ne smete propustiti

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije