Stara izreka kaže da je "lepota u oku posmatrača" i što se nas tiče - apsolutno se slažemo. Ipak, savremeno doba donelo je brojne promene u tome kako se posmatra lepota i uopšteno, fizičke karakteristike. 
Nekada je bilo nezamislivo da pistama hodaju žene koje nisu "nulta" veličina, a danas imamo predivne modele poput Vini Harlou, Ešli Grejem i mnogih drugih, koje su dokazale da lepota može da izgleda i drugačije od onog što smo navikli u časopisima. 
Ipak, ima i onih kojima nedostaje "zlatna era" Holivuda i lepotice poput Merilin, Odri, Rite i drugih, vanvremenski lepih žena - sa "prirodnijim" telima, manje šminke i slično. 

Sa jedne strane, ne možemo da ignorišemo pritisak da žena mora da se šminka svakodnevno, vežba, brine o sebi, ostane mršava ali da ima obline, savršene zube i slično, a sa druge strane, konačno se pruža prilika i ljudima koji su drugačiji i nemaju uobičajen izgled, ne samo da zasijaju i privuku pažnju, već i da glasno i jasno kažu svoju poruku.

Dakle, današnje vreme je donelo i to da konačno možemo da pokažemo svoju jedinstvenost, jer je samo društvo postalo inkluzivnije.

Glumice i pevačice su u davnoj prošlosti bili modni i bjuti uzori. Potom su im se pridružili i top modeli, a sada su definitivno njihovo mesto preuzeli mahom influenseri. Na ove trendove utiče ne samo istorija već i tehnološki razvoj. Samim tim, da bi razumeli ono što je popularno sada, moramo se vratiti nazad u prošlost i videti korene, odnosno, od čega je sve krenulo.

Televizija i filmska industrija menjaju način na koji koriste šminku

Kako se navodi na portalu Bright Side, tokom pedesetih godina prošlog veka, počela je da se koristi šminka poput podloge za pudere, olovke za oči i rumenila.
Filmovi u boji postaju popularni, a žene počinju da kopiraju lica sa velikog platna kao što su Klara Bov, Elizabet Tejlor i jedna od najpopularnijih – Merlin Monro.

Od tada je šminka ogroman deo života toliko žena. U stvari, smatra se da je globalna industrija šminke i šminkerskih proizvoda vredna oko 640 milijardi dolara i to samo u 2020. godini.

Danas, javne ličnosti koriste jaku šminku, različite podloge i tehnike poput konturisanja. Pojavili su se novi proizvodi, te je nemoguće zamisliti i jedan današnji “look” bez bronzera, rumenila, hajlajtera, senčenja lica, sjajnih usana i slično.

Danas, na idealan tip tela, najčešće utiču influenseri

Da se razumemo, kada kažemo da influenseri utiču na to kakva će građa tela biti popularna, to ne znači da su oni jkrivi za sve. Možda u prošlosti nije bilo Instagrama, ali to ne znači da svetske zvezde nisu uticale na nardone mase. 
Setimo se samo čuvene manekenke Tvigi, koja je proslavila popularnu bob frizuru, a nakon čijeg pojavljivanja u javnosti su svi želeli da izgledaju i da se oblače poput nje.

Ne možemo ni da zaboravimo ikone stila poput Brižit Bardo, Odri Hepbern i Sofije Loren, koje su bile ideali lepote u davna vremena.

Devedesetih se prvi put uvodi veličina "nulta" kao idealna, a promovisale su je supermodeli poput Naomi Kembel, Kejt Mos i Sindi Kraford. A kad smo kod Sindi, pa koliko ih je samo crtalo čuveni mladež iznad usne.

Danas, popularna je figura peščanog sata, sa izraženim oblinama i ravnim stomakom. Velika zadnjica i grudi su poželjne, a noge treba da budu tanke i zategnute. Ne možemo da ne spomenemo jednu od najpopularnijih starleta na svetu – Kim Kardašijan, koja je posebno zaslužna što je ovako nešto i dalje u modi.

kim kajli kendal
Instagram 

Osamdesete - era fitnes fanatizma

u ovo vreme, imati fit, zategnuto telo bilo je "must-have". Brojne slavne ličnosti su imale čak i svoje fitnes programe koji su bili izrazito popularni, a jedna od najpopularnijih bila je i Džejn Fonda, koja je samo na ovim stvarima zgrnula pravo bogatsvo.

Danas društvene mreže podstiču žene da postanu fit i mršave. Dakle – zategnuti mišići, obla zadnjica i ravan stomak. Međutim, to ima i svoje loše strane, ponajviše zbog pritiska na mrežama. Umesto da podstiče zdraviji način života, brojne studije su pokazale da to može negativno uticati na mentalno zdravlje mnogih žena.

Fotošop menja ono kako vidimo sebe

Standardi lepote se mere preobrađivanim fotografijama lepotica na kojima se skriva svaki nedostatak. Strije, ožiljci, bubuljice… ma koliko se pojedinci trudili da približe širim masama kao normalne, u nadi da će se prestati sa preteranim obrađivanjem fotografija, i dalje su, na veliku žalost, tabu tema mnogima. Fotošop, ali i drugi slični programi, konstantno pomeraju skalu dostizanja "savršenog tela", te postavljaju ženama nerealne standarde.

Prihvatanje različitosti

Ipak, nije ni sve tako crno. Setimo se predivne Eli, devojčice sa Daunovim sindromom, koja je postala zaštitno lice kompanije Gucci. Situacije na modno polju se menjaju, a sve više velikih brendova bira nesvakidašnje, drugačije modele. 

Drugačiji, nekonvencionalni tipovi građe tela, kao i boja kože, lagano ali sigurno postaju nešto što je daleko prihvatljivije nego prethodnih godina, te su se baš iz tog razloga istakle ikone modnih scena poput Vini Harlou, Džejmi Brever, Tes Holidej i mnogih drugih. Modeli iz različitih etničkih dobijaju više prilika da predstavljaju velike brendove.
Ova promena pomogla je podizanje svesti, da su svetu potrebni i drugačiji,jedinstveni ljudi, posebno u svetu mode i zabave.