Poslednje dve godine mnogi će pamtiti kao poprilično izazovne. Zaključavanje, ograničavanje kontakata i uznemirujuće vesti nikome nisu olakšale svakodnevicu, a "novo normalno" promenilo je naše živote.
Modnu industriju među ostalima posebno je pogodila pandemija korona virusa: zaposleni su mesecima bili na skraćenom radnom vremenu, fabrike su na neko vreme obustaviile rad, a stotine prodavnica se zatvorilo.
Ove negativne učinke osetio je i najveći svetski modni lanac Inditex pod čijim se okriljem nalaze Zara, Zara Home, Stradivarius, Bershka, Pull & Bear i Massimo Dutti. Poznata španska kompanija koja predstavlja jednu od vodećih kompanija ulične i brze mode prikazala je svoje trenutne brojke koji otkrivaju neke dobre, ali i neke loše vesti.
Za početak dobre vesti: Inditex se dobro oporavio od posledica pandemije korona virusa i čak povećao prodaju za 36 posto u odnosu na prethodnu godinu, usprkos tome što su prodavnice bile privremeno zatvorene zbog pandemije.
Lako bi se moglo reći kako se matična kompanija Zare i ostalih popularnih high street brendova potpuno oporavila i ponovo započela s radom u punom zamahu, da nije došlo do ukrajinsko-ruskog rata koji od 24. fabruara svet drži u neizvesnosti. Prodavnice su zatvorene kako u Ukrajini tako i u Rusiji gde su zatvorene ukupno 502 podružnice. Kako to utiče na Inditex i s kojim posledicama, vreme će pokazati.
Čelni čovek Inditexa, Pablo Isla, prilikom prezentaciji brojki poslovanja nije želeo da ulazi u detalje novonastale situacije. Činjenica je, međutim, da ljudi opet ne mogu da rade, obavljaju uobičajenu rutinu i vode normalan život. Poslednjih nekoliko godina pokazalo i više nego jasnim: krize se ne zaustavljaju na modnim divovima poput Inditexa.
Hoće li Zara uskoro poskupeti?
Pandemija korona virusa i rat između Ukrajine i Rusije imaće dugoročne posledice koje ćemo dugo osećati, a jedan učinak oseća se već sad - rast cena. I jedno i drugo znači da inflacija u Evropi iznosi više od 5 posto. A inflaciju posledično prati i rast cena.
Inditex je takođe najavio kako će prilagoditi svoje cene na tržištima pogođenim inflacijom cena roba ili slabošću valute. U Španiji, matičnoj zemlji ove kompanije, inflacija je u fabruaru iznosila 7,6 posto. Inditex tamo želi da poveća cene u proseku za 2 posto.
Još nije poznati da li će, i ako hoće, koliko, poskupeti cene u ostalim zemljama, uključujući i našu. Međutim, prema svemu sudeći ne možemo isključiti mogućnost da ćemo uskoro morati posegnuti nešto dublje u džep kako bismo si priuštili novi, trendi komad.
izvor: tportal.hr