U moru Instagram postova jedan mi je posebno privukao pažnju. Nikola Formiketi u kombinaciji koja najviše podseća na omot od bombone. Za trenutak sam zastala, zumirala, i zapitala se da li je to stvarno? Ne, ispostavilo se da nije. Bio je to autfit brenda Tribute, kompanije sa sedištem u Zagrebu koja pravi bezbroj sajber modnih kreacija.


Na neki način, ova vrsta mode je nastavak trenda koji je započet pojavom COVID-19. Većina modnih brendova je napravila pauzu u prezentacijama na modnim revijama i umesto toga koriste kratke filmove kako bi predstavili svoje kolekcije.

Tribute oblači ljude u digitalnu odeću za 699 dolara koju ne možete probati nikako drugačije osim onlajn. Inspiraciju su pronašli u video igricama kao što su Sims, Grand Theft Auto i druge. Osnivači su Gala Marija Vrbanić i Filip Vajda koji su pre ovoga radili za brend koji kreira običnu odeću, ali uvek su želeli da imaju svoj digitalni brend. Njihova ljubav prema održivom dizajnu ih je povela korak dalje do osnivanja brenda Tribute, koji je takođe i zero-waste jer je odeća napravljena od piksela, a ne od tekstila. Na ovaj način, ljudi mogu da nose stvari koje ne postoje nigde na planeti. Sudeći po fotografijama na njihovom profilu, možemo primetiti da koriste materijale koji ne bi mogli da funkcionišu u stvarnom svetu, zbog zakona fizike.


Kada naprave 3D skicu određenog modela, drugim softverom ga “zalepe“ na figuru klijenta. Zatim dodaju različite elemente kako bi upotpunili celu kompoziciju, a ceo proces traje 3 do 5 sati. Na svom sajtu trenutno imaju kolekciju od 12 fantastičnih modela, a i dalje primaju narudžbine. Ono što je zanimljivo jeste da su svi dizajni jedinstveni i originalni, te postoji ograničen broj ljudi koji moze da kupi neki model. Recimo, 100 ljudi možze da kupi sjajni crni mantil za 29 dolara, dok samo troje njih može da kupi čipkasti top i crni lateks za 699 dolara.


Jedini nedostatak ove fantastične garderobe je što u njoj ne možete da prošetate ulicom.


Uostalom pogledajte i sami na njihovom Instagram profilu i na sajtu.