Poslednje dve godine mnogi će pamtiti kao poprilično izazovne. Zaključavanje, ograničavanje kontakata i uznemirujuće vesti nikome nisu olakšale svakodnevicu, a "novo normalno" promenilo je naše živote.

Modnu industriju među ostalima posebno je pogodila pandemija korona virusa: zaposleni su mesecima bili na skraćenom radnom vremenu, fabrike su na neko vreme obustaviile rad, a stotine prodavnica se zatvorilo.

Ove negativne učinke osetio je i najveći svetski modni lanac Inditex pod čijim se okriljem nalaze Zara, Zara Home, Stradivarius, Bershka, Pull & Bear i Massimo Dutti. Poznata španska kompanija koja predstavlja jednu od vodećih kompanija ulične i brze mode prikazala je svoje trenutne brojke koji otkrivaju neke dobre, ali i neke loše vesti.

Za početak dobre vesti: Inditex se dobro oporavio od posledica pandemije korona virusa i čak povećao prodaju za 36 posto u odnosu na prethodnu godinu, usprkos tome što su prodavnice bile privremeno zatvorene zbog pandemije.

Jasno je da se krize ne zaustavljaju na modnim divovima poput Inditexa.
Shutterstock 

Lako bi se moglo reći kako se matična kompanija Zare i ostalih popularnih high street brendova potpuno oporavila i ponovo započela s radom u punom zamahu, da nije došlo do ukrajinsko-ruskog rata koji od 24. fabruara svet drži u neizvesnosti. Prodavnice su zatvorene kako u Ukrajini tako i u Rusiji gde su zatvorene ukupno 502 podružnice. Kako to utiče na Inditex i s kojim posledicama, vreme će pokazati.

Čelni čovek Inditexa, Pablo Isla, prilikom prezentaciji brojki poslovanja nije želeo da ulazi u detalje novonastale situacije. Činjenica je, međutim, da ljudi opet ne mogu da rade, obavljaju uobičajenu rutinu i vode normalan život. Poslednjih nekoliko godina pokazalo i više nego jasnim: krize se ne zaustavljaju na modnim divovima poput Inditexa.

Inditex želi da u Španiji poveća cene u proseku za 2 posto.
Shutterstock 

Hoće li Zara uskoro poskupeti?

Pandemija korona virusa i rat između Ukrajine i Rusije imaće dugoročne posledice koje ćemo dugo osećati, a jedan učinak oseća se već sad - rast cena. I jedno i drugo znači da inflacija u Evropi iznosi više od 5 posto. A inflaciju posledično prati i rast cena.

Inditex je takođe najavio kako će prilagoditi svoje cene na tržištima pogođenim inflacijom cena roba ili slabošću valute. U Španiji, matičnoj zemlji ove kompanije, inflacija je u fabruaru iznosila 7,6 posto. Inditex tamo želi da poveća cene u proseku za 2 posto.

Još nije poznati da li će, i ako hoće, koliko, poskupeti cene u ostalim zemljama, uključujući i našu. Međutim, prema svemu sudeći ne možemo isključiti mogućnost da ćemo uskoro morati posegnuti nešto dublje u džep kako bismo si priuštili novi, trendi komad.

Još uvek nije poznato da li će u Srbiji rasti cene u Zari
Shutterstock 

izvor: tportal.hr