Mnogi od nas su za vreme pandemije korona virusa promenili svoje životne, ali i potrošačke navike. Na kanalima javnog informisanja i po društvenim mrežama konstantno su se pojavljivale vesti o zatvaranju prodavnica širom sveta, zatim o bankrotu velikih brendova, ali kada biste iz stana otišli u prodavnicu videli biste ljude koji pomahnitalo kupuju namirnice za kuću kao da je sve na rasprodaji. Time se stekao utisak da ljudima više nije bilo važno šta će nositi, već šta će jesti i piti. Međutim, to baš i nije bilo tako. Za vreme Kovida 19 onlajn prodaja nekih brendova skočila je više nego ikada. Što je u neku ruku i logično jer nismo mogli da izlazimo iz svojih domova.
Kada su u martu počeli da sugerišu na važnost nošenja maski kako bismo se zaštitili od potencijalne zaraze, iz nekog razloga kod određenih brendova je prodaja marama porasla za 30%. Kada je postalo jasno da ćemo od kuće raditi mesecima, a ne nedeljama, prodaja pidžama porasla je za rekordnih 194%. Otprilike u isto vreme zabeležen je porast potražnje za duksevima od 78%, a u potrazi za džemperima koji odgovaraju Zoom sastancima porast je zabeležen za 36%.
Osim toga, javila se i velika potražnja za satovima i nakitom od četiri ili pet cifara. Uprkos rastućoj stopi nezaposlenosti i nadolazećoj recesiji, nekoliko „investicionih komada“ doživelo je svojih 5 minuta: prodaja Roleksa porasla je za 32%, a vereničko prstenje zabeležilo je rast od 45%. Ovo nas na neki način i ne čudi, jer stvari na koje bismo obično trošili novac poput putovanja, ručkova, večera, noćnih izlazaka – nisu bili dostupni, pa su mnogi odlučili da ulože novac u komade velike vrednosti. Ovo i nije toliko loš potez imajući u vidu da ovako luksuzni komadi imaju tendenciju da zadrže veću vrednost, posebno nakit i satovi.
Uprkos impresivnim brojevima i stavkama, modna industrija tek treba da se oporavi, a sve je više dizajnera koji će zatvoriti svoja vrata na jesen i zimu. Mnogi od nas kupuju manje, bilo da je to zbog ograničenih budžeta ili se jednostavno fokusiramo na druge aspekte svog života. Ako nešto kupimo, to je promišljena kupovina. U idealnoj situaciji - od dizajnera kojeg ćemo rado podržati u ovim teškim vremenima - a ako je polovno, čak i bolje.