Premda ženska odela ne potiču iz 17. veka kao muška, ona u svakom slučaju imaju zanimljivu i ekcentričnu istoriju. Gledano unazad, prva koja je u javnosti ponela muško odelo bila je glumica Sara Bernar davne 1870. godine, što je tada bio skandalozan čin za odevanje jedne žene, ali je nije omelo u stvaranju fenomenalne glumačke karijere. Uvek ispred svog vremena, Bernardova je postala oličenje moderne žene tog doba. Početkom 20. veka, pokret sufražetkinja, koje su se borile za prava žena, postale su i hrabrije u odevanju, pa su mnoge od njih tadašnji model klasičnih suknji zamenile takozvanim “hobbie” suknjama odnosno suknjama iznad članaka uz sakoe. Odelo sufražetknjia je bio zaštitni znak progresivne žene, koje su ujedno inspirisale modnu ikonu Koko Šanel. Ona je kasnije kreirala i prvo žensko odelo koje je svoju popularnost steklo u periodu Prvog svetskog rata. Oslobađanje žena u domenu oblačenja se nastavilo i u eri džeza, kada su one počele masovno da nose pantalone, prvo iz praktičnih aktivnosti poput jahanja, igranja tenisa i biciklizma, a kasnije i kao modni detalj. Međutim, žena koja je možda i najviše proslavila ženska odela je čuvena glumica Marlin Ditrih koja je postavila modni zadatak ostalim ženama koje su želele da budu avangardne u to vreme, noseći odela u svim modelima.

Nakon Drugog svetskog rata popularnost ženskih odela naglo je opala sa porastom tradicionalnih vrednosti i ponovne želje da se naglasi senzualnosti žena u haljinama i korsetima. Sa sve većim učešćem i aktiviranjem žena u političkom i umetničkom, životu, a naročito njihovim angažovanjem na radnom mestu, ponovo se vratilo moćno, žensko odelo koje je danas oličenje savremene, moderne i radne žene. Zato sam odlučila da vam predstavim baš jedan takav brend, koji nastavlja tradiciju nošenja ženskih odela, a čije kolekcije odišu snagom, sofisticiranošću i vanvremenskim stilom.


Isidora Milenković, CEO of Budoar atelier


Šta te je podstaklo na pokretanje svog brenda i zašto si se odlučila za naziv Budoar?


Moglo bi se reći da je osnivanje brenda došlo potpuno prirodno i spontano, zapravo je krenulo pre zvaničnog osnivanja. Pored naslednog faktora koji je sigurno imao presudnu ulogu u samom osecaju za kreativno stvaralaštvo, sklonost ka modi je deo mene kao estete koji do rezultata dolazi čisto intuitivno. Sam naziv Budoar je nastao po istoimenoj francuskoj reci Boudoir - ženski salon, kutak na dvoru, u kome su se žene doterivale i oblačile, pravile svoje haljine i čuvale sve tajne lepog izgleda.

Kako bi opisala estetiku svog brenda?

Akcenat koji prati našu estetiku, često volim da nazovem “vintage story”. Upravo ono što naš mali atelje stvara, odlikuje se vanvremenskom klasikom, sofisticiranošcu i minimalističkim detaljima koji su posvećeni modernoj ženi. Zaštitni znak nase linije su ženska odela, kao i blejzeri individualno.

Poslednja kolekcija je bila u znaku održive mode. Možeš li nam reći nešto više o tome?

Naša druga po redu kolekcija pod nazivom “The swing”, inspirisana je istoimenom slikom Onora Fragonara, jednim od mojih omiljenih slikarskih dela. Raskošna priroda i mistika koja prati sliku bila je dovoljan poziv za letnju kolekciju. Ambasador model kolekcije izrađen je od eko materijala - tencela i recikliranog poliestera u dve zemljane nijanse: bež i kamel. Svest o održivoj modi je tek u povoju na regionalnoj modnoj sceni, želeli smo da pokazemo da i modeli izrađeni od eko materijala mogu izgledati jednako atraktivno, a pre svega prijatno tokom nošenja. Ostali modeli su izrađeni od luksuznih prirodnih materijala poput svile u raznim teksturama, vune, lana, i najfinije francuske čipke. Sve te materijale Budoar atelje inače koristi za izradu od svoje prve kolekcije.

Kojim ženama je namenjen Budoar?

Budoar modeli su posvećeni ženi visoko individualnog stava, nežnoj i u isto vreme hrabroj, sofisticiranost je njena vrlina, a jednostavnost – zrelost.

Postoji li neki Budoar komad kome se uvek vraćaš?

Izdvojila bih kao moj omiljeni Budoar komad - BIANCA tuxedo u biser beloj nijansi, takođe naš bestseller i zaštitni znak Budoar linije.

Koji su za tebe must have komadi ovog leta?

Kao must have ovog leta je definitivno svileni kimono u boji masline, sa diskretnim detaljem u obliku pauna, u boji starog zlata, takođe ručni rad naših veštih modelarkinja. Kao drugi must have komad koji bih izdvojila ovog leta je majica sa naramenicama sa potpisom našeg brenda, koja je i prvi produkt basic linije.


A za jesen?

Budoar atelje je pripremio iznenađenje u vidu proširenja asortimana. Verujemo da jesen 2020. nece biti potpuna bez naših novih modela. Kao jedan takav izdvajamo Budoar trench mantil koji Vas očekuje već u septembru.

Šta još možemo da očekujemo od Budoara u budućnosti?

Mozete očekivati da ćemo ostati dosledni kvalitetu, korišćenju najfinijih materijala na našem tr žistu, kao i pravcu koji naša estetika propagira. Zahvalni smo na poverenju nasim brojnim klijentima, koji se uvek vraćaju u naš atelje, želeci novi model posebno izrađen samo za njih.