Koncept je osmislio Momčilo Popov, osnivač studija Becomes – a ideja je krenula od bicikla koji mu je ukraden.

“Previše često nekome oko nas biva ukraden bicikl, pa smo želeli da uradimo nešto na tu temu, i podignemo svest o problemu, kako vlasnicima bicikala, da bi svoje dvotočkaše bolje čuvali, tako i lopovima - da znaju da se "steže obruč". Kap koja je prelila čašu je bila kad su meni pre par dana ukrali bicikl. I onda sam rekao - e ukr’o mami”, ističe Momčilo.

Kako nastavlja, na njihovom sajtu nema prostora za manipulaciju.

“Vlasnici ukradenih bicikala iste mogu da objave na sajtu, i ako neko primeti takav bicikl negde, najčešće na buvljaku ili online, može da to javi vlasniku preko sajta. Sa tim informacijama, nakon što ih proveri, vlasnik bicikla može otići u policiju i potražiti pomoć.”

Za vrlo kratko vreme sajt je dobio velik odziv i ljudi su prepoznali poziv na akciju. “Svi su jednom ostali bez bicikla ili znaju nekoga kome je ukraden, i zato su mnogi doživeli Ukr’oMami kao nešto svoje i blisko.”

Kako Momčilo naglašava, ekipa i on nemaju dugoročne planove – sledeće na čemu rade jesu integracije sa instagramom i fejsbukom, gde će se svi novi bicikli automatski postavljati. “Takođe ćemo ispitati raspoloženost policije za saradnju - ko zna, možda Ukr’oMami postane način da prijavite policiji krađu... bilo čega?”