U pitanju je spot za pesmu Ego Death Taj Dola Sajna, Kanje Vesta, FKA tvigs i Skrileksa, crnogorski ilustrator i animation director sa sedištem u Beogradu, Vanja Vikalo animirao je sekvence sa Kanje Vestom od 2:16 do 2:28 minuta u spotu.
Kako kaže, pre nešto više od godinu dana osnovao je studio za animaciju Subgiant Studio. Tada je pozvavši ilustratora Nikolu Petrovica ostvario mnogo projekata.
"Nakon toga, u martu je usledila i saradnja sa legendarnom američkom izdavačkom kućom Def Jam. Prvo smo dobili ponudu za lyric video za Trouble-a i Quavo-a iz grupe Migos, a odmah potom i lyric video za legendarnog Jadakiss-a. Response na njih je bio dobar. To je otvorilo mnoga vrata, neke stvari o kojima ne mogu sada pročati, ali između ostalog i mogućnost da se učestvuje u produkciji spota Ego Death. Spot je režirala Emonee LaRussa koja me je i pozvala na ovaj projekat.
Dobili smo malu, ali zahtjevnu sekvencu, momenat kada Kanje repuje u kameru i scena sa Grammy nagrada. Sa tom scenom pomogao mi je Nikola u crtanju pozadine i bojanjem, a ja sam radio lead animaciju. U pitanju je mala sekvenca, ali sam zahvalan što se uopšte i desila i potrudili smo se da ljudima ispadne vilica kada je vide. Uradio sam još nekoliko scena u spotu koje su drugi animatori čistili, ali za te scene ne želim da uzmem autorstvo, jer nemaju naš final touch. Response ljudi je super i stvarno je super vidjeti toliku podršku", istakao je Vanja.
*
Kako kaže, na videu je radilo 9 lead animatora i mnogo clean-up artista i iako nije imao kontrolu nad režijom i direkcijom, imao je prostora i za izražavanje sopstvene inspiracije.
"Dobili smo konkretnu direkciju i karakter dizajn, radnju i trajanje, ali sam morao izmisliti njegove pokrete, ekspresije i način izgovaranja teksta. Ono što je meni bilo najzanimljivije i najizazovnije za dočarati je Kanjeova eklektičnost, nepredvidivost i to nekako preneti u pokrete i finalnu animaciju. Iz tog ugla sam zadovoljan kako se to sprovelo."
*
*
*
Koliko se sam proces rada razlikovao u odnosu na domaće/regionalne klijente, Vanja kaže:
"Ranije sam po intervjuima često pricao svoja iskustva sa klijentima u lokalu, ne bih želio da ispadnem sada kao neko ko poliva po domaćim klijentima posle nekoliko realizovanih inostranih projekata. Nije sve skroz katastrofalno ovde, ima pozitvnih primjera, inicijativa, brendova, invdividualaca i organizacija, ali realno gledano tokom 14 godina rada sa klijentima u regionu, postojalo je mnogo stresnih situacija, jurenja honorara i srozavanja ega i vrijednosti. Može se doći do klijenata koji žele vizualno zaniimljive stilove i rješenja, samo što su često budžeti mali ili nikakvi, ako su malo bolji onda se čekaju honorari beskonačno. Kod nas postoji i taj momenat da se ilustracija, animacija, dizajn smatraju za luksuz ili nešto neuobicajno. Kada se kod nas neki brend odluči za ilustraciju u svojoj kampanji, to se smatra za istup i hrabrost. U razvijenijim društvima, ovo čime se ja bavim je industrija koja je živa i integrisana u sve pore društva, služi svrsi i prenosi poruke svakodnevno.
Na svim projektima koje sam spomenuo, nije bilo nikakvih problema i sve je proslo 'na prvu'. Nisam čekao pare, nisam morao da se svađam da bih dobio svoj honorar. Jedino što je univerzalno, to su rokovi, koji su izgleda tu i takvi da bi uništili živote.
Generalno, poslednje 3 godine velika većina projekata je bila inostrana, kada radim u regionu biram projekte koji su meni inspirativni, koji pružaju stilsku slobodu i tematski mi daju odresene ruke. Omiljeni domaći projekat u poslednje vrijeme mi je intro, koji smo Nikola i ja uradili, za Agelast podcast. Zadovoljan sam i kampanjom koju smo uradili za Who See."
KO JE SRPKINJA KOJA JE NADMAŠILA ANĐELINU DŽOLI? Beograđanka je drugi put zaredom na listi najlepših žena
"ULICE SU PUNE RUŽNIH, DEBELIH LJUDI" Slavna američka pevačica održala koncert u Beogradu pa ispljuvala SRBE
FOTOGRAFIJE ZBOG KOJIH SVI PITAJU KOLIKO GODINA IMA KARLEUŠA: Na mrežama "grmi", a uživo - "riba" ili ni B od BARBIKE?
ŽENI GOVORIO DA JE VOLI A IMAO 80 LJUBAVNICA: Gde je danas NAJLEPŠI GLUMAC koji je nestao nakon skandala sa maloletnicom
ISPRAĆAMO AVGUST NAJSENZUALNIJOM BOJOM MANIKIRA: Magnetno privlačna nijansa noktiju već je MUST po salonima