Tijana je diplomirala na Fakultetu primenjenih umetnosti, na smeru dizajn nameštaja i enterijera. Ipak, prevagnuo je grafički dizajn, te pored individualnog rada Tijana radi i u jednoj domaćoj marketinškoj agenciji. Ukoliko ste proteklih godina prolazili Dorćolom sigurno ste zapazili njene murale dugokosih ženskih silueta i subliminalne poruke pored njih. Ukoliko ste, pak, beskonačno skrolovali instagramom verovatno ste naišli na neku od njenih ilustracija – ili ste početkom godine posetili O3ONE galeriju i Tijaninu izložbu (O)PUSTI SE ili pak na majicama u DechkoTzar flagship radnji.

umetnost-tijana-tri-ilustracije-instagram
Tijana Tripković Tijana Tri

Najprisutnija tema u Tijaninim radovima jeste ženstvenost, u svom izvornom obliku. Iako je ona konstrukt, njene određene karakteristike stavlja u prvi plan: poput nežnosti, podrške, razumevanja. Kako kaže, u svojim radovima igrala se sa proporcijom, proširenim udovima i zaobljenim izdeformisanim delovima telima.

“Sve te žene na crtežima su deo mene u određenom smislu, mog unutrašnjeg stanja ili razmišljanja u datom trenutku. Iako je žena u prvom planu, motiv koji želim provlačim je taj da smo svi ljudi! Ranjivi smo, osećajni, nekada ljuti, nekada staloženi, nekada besni, nekada tužni, nekada nam treba pomoć, nekada smo snažni i odlučni, nekada šaljivi, a nekada ozbiljni. Sve je to deo života – i sve to je ok. Želim da predstavim ljude i njihovo emotivno stanje kroz boje, preuveličane forme koje akcentuju to na prenesen način.

umetnost-tijana-tri-ilustracije-instagram
Tijana Tripković Hugs are real

Takođe, njeni radovi nose i određene feminističke poruke: kako komercijalni radovi, tako i njeni lični. Tijanine junakinje su istovremeno i borbene i empatične. 

“Žene u umetnosti su oduvek prisutne, ali često u jasno definisanoj ulozi ljubavnice, muze, majke, ali retko kaosamo žene. Pokušavam da predstavim ženu koja je ogoljena, samo ono što jeste, takva kakva jeste, fokusiram se na ženstvenost i ženski oblik, sa što manje osvrta na društvene stereotipe koji se postavljaju ženama. Da li je to feminizam? Možda u nekom obliku da...

Cilj mi je najpre da prikazem ženu u privatnim trenucima samoće i razmišljanja. Momenat između pasivnosti i pokreta, akcije i kontemplacije, straha i hrabrosti. Obnaženo žensko telo, akt, je izraz pre samoljubavi nego seksualnosti i teži da pokaže njihovu slobodu u fizičkom i psihološkom smislu, kao i njihovu nezavisnost.”

Tijana Tripković Tijana Tri - ilustracije

Iako je vrlo uspešna u onom što radi, Tijanu sam pitala kako se nositi sa neminovnim aspektom svakog rada – neuspehom.

“Trudim da relativizujem neuspehe, a i uspehe kad smo već kod toga (smeh). Ništa od toga nije od životnog značaja, tako da ako već trošimo stres i misli na to - hajde da barem bude što manje.”

A kako se nositi sa klijentima (za one koji nisu radili po agencijama, analogija može da se napravi sa Don Kihotom).

“Sve više saznajem da strani klijenti od mene traže da im uradim ono u čemu prepoznaju moju snagu - uzimaju me zbog ilustracija koje su specifične za mene. Dok dobar deo domaćih klijenata ima ideje koje žele da pretoče u ilustracije kroz mene. I jedno I drugo ima svoje izazove i svoje prednosti - nose različit vid kreativnosti. Kroz sve to se ide diplomatski...

Scena kreativnih industrija, kojoj Tijana pripada, trenutno je relativno uzdrmana pandemijom. Ona nam je prenela i svoje misli o čitavoj sceni i situaciji.

Kreativne industrije u Srbiji, ah - hajde ovako: mislim da su kreativci spremni!

Sa druge strane, većina klijenata trenutno je u ekonomskoj krizi, a kada se tu nalaze, onda nema prostora za rizik - igra se na sigurno. Upravo tu kreativnost najviše trpi.

Izuzetaka ovome u Srbiji ima sve više, a strani klijenti su nam dostupniji nego ikada - meni je instagram platforma otvorila vrata novom tržištu koje mi pre toga nije bilo dostupno. Vidljivost je krucijalna stvar!

Tijana je sarađivala i sa domaćim brendom DechkoTzar, koji je među prvima u regionu prepoznao moć saradnje sa lokalnim dizajnerima, ali i bendovima poput Buč Kesidija.

“Imala sam sreće da je brend DechkoTzar u mojim ilustracijama prepoznao nešto što je njima privlačno. Ovde je takođe instagram bio most koji nas je povezao! Bilo mi je zadovoljstvo da sarađujem sa njima, sa domaćim brendom, a pritom jednim koji baš cenim i volim. 

Nedavno je boravila i jedan period na Zlatiboru, gde je i radila. Kako ističe, okruženje u kom stvara joj je od velikog značaja za – percepciju vremena.

“Sviđa mi se pitanje. Nisam ni znala koliko će mi prijati izmeštanje iz grada na duži period, dok to nisam uradila! Ali to nije nužno vezano za prostor (mada priroda prija), mislim da je više vezano za vreme. Taj kontinuitet vremena koji nije prekinut javnim prevozom, odlaskom u kafić, raznoraznim dnevnim obavezama - za mene je to najveći potencijal! Mada… kafa u šumi pre početka “radnog dana” je takođe nešto čega ću se od sada teško odreći (smeh).”