"Driftwood-art je tehnika koja predstavlja kombinaciju drveta specifične teksture i drugih elemenata prirodnog porekla. U pitanju je materijal koji je obrađen usled prirodnih uticaja. Svaki rezultat tog kreativnog procesa je jedinstven, a driftwood- art kombinuje skulpturu, slikarstvo i arhitekturu", napominje Ljiljana.
Drvo koje ona koristi za svoje skulpture potiče sa dna mora i reka, koje je izbačeno na obalu prirodnim putem.
"Svaki korak u procesu nastanka driftwood dela je zanimljiv jer podrazumeva povezivanje sa obalom i pronalaženjem neobičnih komada drveta. Već prilikom odabira, neki se istaknu svojom posebnošću a dodatno je inspirativno raditi sa materijalom koji nosi tragove prošlih vremena. Svaki ima drugačiju priču i energiju. Nakon što se detaljno očisti, materijal se odlaže i čeka do mometa kada postaje deo neke nove priče u kojoj obično najveću ulogu ima more."
*
*
Implementiranjem različitih detalja na drvetu čini se kao da Ljiljana daje dodatnu notu vodenog sveta, pomorstva, slobode.
"Priroda je jedinstvena i snažna, njene forme, boje i teksture najveća su mi inspiracija. More je nesputanost, širina, avantura, snaga, ritam. Na skulpturama ono je glavni junak, a ostali motivi su zvezdano nebo, mediteranska atmosfera, jednostavan život na obali. Svaka je izmaštani svet sa dozom ljubavi, humora, nadrealnog - posmatrač u njima vidi ono što nosi u sebi."
S obzirom na sve aktuelniju temu zagađenosti voda kod nas i u svetu, pitala sam Ljiljanu da li njena dela imaju i aktivističku dimenziju.
"Život čoveka nemoguć je bez prirode, gde sve posledice imaju svoj uzrok. Sa razvijanjem ekološke svesti treba početi u najranijem uzrastu, a u to treba da bude uključeno društvo, škola i na prvom mestu porodica. Moja dela se bave pitanjima povezanosti prirode, čoveka i umetnosti, kao i prošlosti i trenutka u kom živimo, objedinjujući to u jednu celinu."
*
*
Sarađuje sa nekoliko galerija, a njena dela se nalaze u kolekcijama širom sveta. A kakva je bila prvobitna reakcija stručne javnosti i građana i da li se susretala i sa negativnim kritikama?
"Saradjujem sa nekoliko galerija u zemlji i inostranstvu, a putem njih kao i mog sajta Lil art
i socijalnih mreža, skulpture su se usidrile po raznim delovima sveta. Nailazim na pozitivne reakcije iz raznih društvenih sfera, ali ostavljam prostor za svaki vid sugestije i rasta na ličnom, a samim tim i na profesionalnom planu.
Prošle godine je Uprava za kulturu grada Novog Sada podržala moju samostalnu izložbu, čime je bilo omogućeno velikom broju posetilaca galerije LaVista da se upoznaju sa mojim radom, a njihove reakcije su bile inspirativne kroz razmenu reči, osmeha, energije i ideja."
Pandemija nije uticala na njen rad u kreativnom smislu.
"Stanje umetničke scene u Srbiji prožeto je krizom na raznim nivoima, bez obzira na pandemiju. Kultura egzistira uz poteškoće i nedovoljno je zastupljena u medijima, školama, i drugim društvenim sferama. Te teme bi trebalo rešavati na institucionalnom nivou. U kreativnom smislu, pandemija nema uticaj na moj rad, jer za stvaralaštvo je neka vrsta izolacije i smenjivanje mira i nemira neizbežno. Bavljenje umetnošću se ne dovodi u pitanje, ali u egzistencijalnom smislu iskorak u druge oblasti je neminovan. Takav je sistem."
Za kraj je poručila da planira da i dalje pravi fantastične svetove koji ne teže veštačkom savršenstvu.
KO JE SRPKINJA KOJA JE NADMAŠILA ANĐELINU DŽOLI? Beograđanka je drugi put zaredom na listi najlepših žena
"ULICE SU PUNE RUŽNIH, DEBELIH LJUDI" Slavna američka pevačica održala koncert u Beogradu pa ispljuvala SRBE
FOTOGRAFIJE ZBOG KOJIH SVI PITAJU KOLIKO GODINA IMA KARLEUŠA: Na mrežama "grmi", a uživo - "riba" ili ni B od BARBIKE?
ŽENI GOVORIO DA JE VOLI A IMAO 80 LJUBAVNICA: Gde je danas NAJLEPŠI GLUMAC koji je nestao nakon skandala sa maloletnicom
ISPRAĆAMO AVGUST NAJSENZUALNIJOM BOJOM MANIKIRA: Magnetno privlačna nijansa noktiju već je MUST po salonima