"Driftwood-art je tehnika koja predstavlja kombinaciju drveta specifične teksture i drugih elemenata prirodnog porekla. U pitanju je materijal koji je obrađen usled prirodnih uticaja. Svaki rezultat tog kreativnog procesa je jedinstven, a driftwood- art kombinuje skulpturu, slikarstvo i arhitekturu", napominje Ljiljana.

Drvo koje ona koristi za svoje skulpture potiče sa dna mora i reka, koje je izbačeno na obalu prirodnim putem.
"Svaki korak u procesu nastanka driftwood dela je zanimljiv jer podrazumeva povezivanje sa obalom i pronalaženjem neobičnih komada drveta. Već prilikom odabira, neki se istaknu svojom posebnošću a dodatno je inspirativno raditi sa materijalom koji nosi tragove prošlih vremena. Svaki ima drugačiju priču i energiju. Nakon što se detaljno očisti, materijal se odlaže i čeka do mometa kada postaje deo neke nove priče u kojoj obično najveću ulogu ima more."

Skulptura Ljiljane Kalem
Wanted Skulptura Ljiljane Kalem

 *

Skulptura Ljiljane Kalem
Wanted Skulptura Ljiljane Kalem

 *

Skulptura Ljiljane Kalem
Wanted Skulptura Ljiljane Kalem

Implementiranjem različitih detalja na drvetu čini se kao da Ljiljana daje dodatnu notu vodenog sveta, pomorstva, slobode.

"Priroda je jedinstvena i snažna, njene forme, boje i teksture najveća su mi inspiracija. More je nesputanost, širina, avantura, snaga, ritam. Na skulpturama ono je glavni junak, a ostali motivi su zvezdano nebo, mediteranska atmosfera, jednostavan život na obali. Svaka je izmaštani svet sa dozom ljubavi, humora, nadrealnog - posmatrač u njima vidi ono što nosi u sebi."

S obzirom na sve aktuelniju temu zagađenosti voda kod nas i u svetu, pitala sam Ljiljanu da li njena dela imaju i aktivističku dimenziju.
"Život čoveka nemoguć je bez prirode, gde sve posledice imaju svoj uzrok. Sa razvijanjem ekološke svesti treba početi u najranijem uzrastu, a u to treba da bude uključeno društvo, škola i na prvom mestu porodica. Moja dela se bave pitanjima povezanosti prirode, čoveka i umetnosti, kao i prošlosti i trenutka u kom živimo, objedinjujući to u jednu celinu."

 *

 *

Sarađuje sa nekoliko galerija, a njena dela se nalaze u kolekcijama širom sveta. A kakva je bila prvobitna reakcija stručne javnosti i građana i da li se susretala i sa negativnim kritikama?
"Saradjujem sa nekoliko galerija u zemlji i inostranstvu, a putem njih kao i mog sajta Lil art
i socijalnih mreža, skulpture su se usidrile po raznim delovima sveta. Nailazim na pozitivne reakcije iz raznih društvenih sfera, ali ostavljam prostor za svaki vid sugestije i rasta na ličnom, a samim tim i na profesionalnom planu.

Prošle godine je Uprava za kulturu grada Novog Sada podržala moju samostalnu izložbu, čime je bilo omogućeno velikom broju posetilaca galerije LaVista da se upoznaju sa mojim radom, a njihove reakcije su bile inspirativne kroz razmenu reči, osmeha, energije i ideja."

Pandemija nije uticala na njen rad u kreativnom smislu. 
"Stanje umetničke scene u Srbiji prožeto je krizom na raznim nivoima, bez obzira na pandemiju. Kultura egzistira uz poteškoće i nedovoljno je zastupljena u medijima, školama, i drugim društvenim sferama. Te teme bi trebalo rešavati na institucionalnom nivou. U kreativnom smislu, pandemija nema uticaj na moj rad, jer za stvaralaštvo je neka vrsta izolacije i smenjivanje mira i nemira neizbežno. Bavljenje umetnošću se ne dovodi u pitanje, ali u egzistencijalnom smislu iskorak u druge oblasti je neminovan. Takav je sistem."
Za kraj je poručila da planira da i dalje pravi fantastične svetove koji ne teže veštačkom savršenstvu.