Neverovatna ekspanzija kozmetičkog tržišta poslednjih godina naterala nas je da promenimo pogled na negu i lepotu. Danas, više nego ikada pre u istoriji imamo potrebu da stalno isprobavamo nove proizvode jer smo bombardovani reklamama i obećanjima koja su suviše dobra da bi bila istinita.
Zavedeni time, konstantno smo izloženi novim proizvoda, menjamo ih pre nego što smo i počeli da ih koristimo a posledica toga su desetine bočica koje treba iskoristiti dok im rok ne istekne. A kada godinama koristite količinski više nego što vam treba, prečesto menjate formulacije preparata - koža će se pobuniti. Ako ste možda u dvadesetim imali lepu kožu, a sada u tridesetim primećujete crvenilo, suvoću ili svrab, vrlo je moguće da vam je koža prezasićena proizvodima.
Korišćenje previše aktivnih sastojaka istovremeno može dovesti do suprotnog efekta. I tako, iz želje da vašoj koži bude bolje, zapravo postižete suprotno. Ono što je takođe dovelo do preteranog konzumerizma jeste naša izloženost socijalnim mrežama gde nam influenseri svaki mesec predstavljaju nove, omiljene proizvode. I da se razumemo, većina tih preparata je zaista dobra, u to nema sumnje ali nije moguće sve ih isprobati i koristiti istovremeno. Zato je bitno da se vratimo osnovama i povratimo prirodnu barijeru kože.
Povratak na početak
Prvo, potrebno je da osnažite zaštitni sloj kože. To su ćelije kože, lipidi i masnoće koji zajedno formiraju barijeru koja štiti vodu i elektrolite, usled čega koža ostaje meka i jedra. Kada je taj sloj oštećen koža ne može da zadržava vodu i postaje dehidrirana i ogoljena. U takvom stanju je mnogo osetljivija pa lako dolazi do inflamacije. Tada se često zapada u začarani krug da vam je koža iritirana i čim nanesete proizvod kako bi je smirili, samo je još više uzurpirate. Dakle, ta membrana je ključ za zdravlje vaše kože i morate paziti da je ne narušavate prejakim trljanjem, pilingom ili agresivnim proizvodima.
Nežno čišćenje je rešenje
Jedan od načina da sprečite narušavanje zaštitnog sloja kože jeste da je nežno čistite. Ili da promenite način na koji to radite, pošto ovaj trenutni možda ne odgovara vašem tipu kože. U principu, želite čistač koji neće ukloniti tri osnovne masnoće sa lica: holesterol, ceramide i masne kiseline koje su ključne za funkcionalnu barijeru. Čistači sa piling česticama i pretopla voda mogu stvoriti nepotrebnu štetu. Takođe, treba paziti i sa čistačima na bazi salicilne kiseline, posebno u predelu oko ošiju.
Prvo dobro proučite šta kupujete
U poslednje vreme svedoci smo ekspanzije raznih aktivnih sastojaka ali i transparencije brendova o samom sastavu i tačnim procentima tih sastojaka. To je s jedne strane sjajno, ali sa druge i ne baš. Ako govorimo o retinolu, vitaminu C, AHA i BHA kiselinama i njihovom kombinovanju tokom rutine, možemo napraviti problem. Plastično rečeno, što je veća koncentracija retinola u kremi to će proizvod delovati agresivnije. Stoga je potrebno da znate šta radite kada koristite ovakve proizvode jer neadekvatno korišćenje može ugroziti kožu. Ukoliko niste dovoljno upoznati sa tematikom, savetujemo da posetite dermatologa.
Pojednostavite vašu rutinu!
Svedite vašu rutinu na nekoliko koraka i vratite se osnovama. Čišćenje, toniranje, hidriranje. Ako vam je koža kompromitovana, ovo je najbolje što možete uraditi. Ukoliko želite da uvrstite i neki aktivni preparat poput tonika sa kiselinama ili serum sa vitaminom C, koristite ga isključivo uveče, dok ćete preko dana stavljati laganu hidratantnu kremu. Sredstvo za čišćenje treba da bude blago, preporučujem mleko ili penu. Takođe, koristite lagane tečne pudere kako bi ste izbegli zapušavanje pora. Da bi koža bila zdrava, mora da diše. I ne zaboravite, manje je više kada je reč o vašoj koži.
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“