U svetu advertajzinga odavno važi pravilo da "ne postoji loša reklama", međutim, nakon nove kampanje Svetske organizacije za zaštitu prirode WWF Adria ne možemo da se ne zapitamo gde je granica.

Da, znamo da je srpski jezik i te kako je zahvalan za takozvanu igru rečima, ali, zašto uvek mora da se udari po ženama da bi se nešto "prodalo"?

No, da pojasnimo bolje. Naime, WWF Adria dosetila se da kroz škakljive slogane privuče pažnju javnosti na goruće probleme koji se tiču zaštite prirode. Tako imamo: "Ne diraj mi ribicu", "Velike ribe preferiraju mali alat" i "Radije hvatam strane nego domaće ribe"... a svaki je propraćen sugestivnim fotografijama.

Međutim, ono što je očigledno čelnicima ove kompanije samo "dobra fora", i te kako je trn u oku mnogima, pogotovo poslednjih dana, kada se žene više nego ikad bore da se čuje njihov glas i najmanje što nam treba je još jedna reklama u kojoj se žena kao takva srozava na nivo "ribe" i poigravanja na najniži način sa "narodskim" nazivima za polne ograne.

Kampanja je izazvala, očekivano, ogroman bes ljudi, a većina na Tviteru je saglasna: "Želimo da vidimo tim koji je odlučio da je ovo dobra ideja. Pošto je ovo moralo da pogleda barem desetoro ljudi".

Da li treba istaći da je svaka od objava propraćena lavinom negativnih komentara.

"Koji blam", "Sram vas bre bilo", "Ljudi, šta je bre ovo, jeste li realni?", "alat vam je mali sigurno, mozak još manji", "Saberite se, ovo je sramota", "Idem da zapalim svoj CV", "Niste kul, samo ste glupi", "Izbrišite ovo", "Seksistički marketing. Ovo je sramota", "Da li ste je*no normalni", "Težak blam za organizaciju koja se bavi zaštitom životinja", samo je delić koji se mogao pročitati.

WWF Adria se u jednom trenutku i oglasila u komentarima sa rečima:

"Vidimo da vas brine kuda idemo s ovom kampanjom, ali vjerujte da idemo ka vrlo važnoj temi. Žao nam je ako su vas ove poruke naljutile, ali vjerujemo da ćete do kraja kampanje ljutnju zajedno sa nama usmjeriti na problem na koji namjeravamo ukazati.

Ostanite uz nas do sutra kada ćemo ogoliti ovu kampanju!"

WWF Adria se u jednom trenutku oglasila.
Instagram 

Međutim, to je samo još više razbesnelo javnost.

"Bukvalno je danas još jedna devojčica ubijena... niste pametni ni originalni, samo dodajete na problem", glasi prvi komentar na njihovu objavu. "Promovisanje seksizma i objektivizacije da bi se skrenula pažnja na njihovu sveprisutnost ne može predstavljati legitiman način da se ukaže na problem. Ovakva vrsta kampanje je već sama po sebi problem. Ako kampanju morate da pravdate ili dodatno objašnjavate, onda kreativni direktor i nije baš bio kreativan. I ne, nismo ljute, besne smo!", glasio je još jedan komentar koji je samo dodatno potvrdilo ono o čemu se danima priča.

"NE, NE i NE!!! Seksitički sadržaj se ne sme koristiti ni u ovu niti u bilo koju drugu svrhu! Uopšte me ne interesuje krajnja namera kada se koristite za svaku ženu ponižavajućim sadržajem. Morate znati bolje od ovoga! Morate! Ovo je u najmanju ruku nedopustivo i uvredljivo", prokomentarisala je sporni sadržaj i naša poznata influenserka i aktivistkinja Brana Antović.

U vreme kada se serijski silovatelji koriste za klik, a ženama poručuje da kupe šoker i biber sprej, kada devojčicu od 11 godina satima siluje 5 muškaraca, kada se svakog dana pojavi vest o novoj zlostavljanoj ili ubijenoj ženi... kada zvanične institucije zakažu u odbrani i zaštiti, kada se nasilje brani rečima "izazvala je", "nosila je kratko", "što nije ćutala"... najmanje što nam treba je još jedna seksistička kampanja koja poene skuplja tako što će poniziti žene.