A činilo se kao dobra ideja.

Kada je Warner Bross objavio svoju odluku da dvadesetak najvećih filmova predviđenih za prikazivanje krajem ove i tokom sledeće godine ima premijere paralelno u bioskopima i na HBO Max, većina običnih ljudi se obradovala. To je značilo da, bez obzira na mere borbe protiv pandemije, neće propustiti potencijalne hitove. Međutim, najveća imena Holivuda u ovoj nameri videla su propast filma kakvog znamo. 

Bioskopi predstavljaju najveći izvor prihoda u filmskoj industriji. Naravno, novac koji se ulaže u produkciju filmova proporcionalan je njihovoj očekivanoj zaradi. Prema tome, ukoliko se otpiše glavni prihod novca, ulaganja u izradu moraju biti značajno manja, što znači da više nema atraktivnih lokacija, visokobudžetnih efekata, ogromnih timova i drugih stvari koje se i te kako osećaju u svakom kadru najnovijih ostvarenja. Rediteljima čija su ostvarenja, bez njihovog znanja, ustupljena HBO Max-u, ovo je sasvim jasno i zbog toga su burno reagovali, zahtevajući da se ta odluka poništi.

Među zvučnim imenima koja su se oglasila čitavim esejima na temu dolazeće katastrofe u filmskoj industriji, najglasniji su bili Kristofer Nolan, koji je režirao verovatno najbolje akcione filmove današnjice, od trilogije o Mračnom vitezu, pa sve do Teneta, Denis Vilnev, čije je ostvarenje "Dina" predviđeno za paralelnu premijeru u bioskopima i online, kao i Aron Sorkin i Peti Dženkins, tvorci "Čudesne Žene 1984.", koja se našla u istom procepu. Uz njih su stali i brojni glumci, među kojima su Džejson Momoa i Džoš Brolin.

 "Čvrsto verujem da je budućnost filma u bioskopu, bez obzira na to što pričaju diletanti sa Vol Strita," rekao je Denis Vilnev. "Od najstarijih vremena, čovek je imao duboku potrebu za zajedničkim iskustvom u pričanju i slušanju priče. Veliko platno je više od biznisa, to je umetnost koja spaja ljude, slavi humanost, jača međusobnu empatiju - to je jedno od poslednjih umetničkih iskustava uživo koja delimo kao ljudska bića."

Kristofer Nolan nije ništa manje ljut na one koji u kinematografiji vide isključivo biznis, ali primećuje da čak ni njihova računica nije tačna:

"Ovo je veliki udarac za ljude u našem poslu. Ne pričam o sebi, ili Benu Afleku. Reč je o ljudima iza kamere, električarima i svim drugim profesionalcima čije zdravstveno osiguranje i penzija direktno zavise od produkcije filmova. A i o glumcima sa manjim ulogama. Oni svi na setu zarađuju za život i zato postoji čitava ova struktura. Zbog toga su sindikati obezbedili participaciju za sve ove ljude. Ovo je velika opasnost za obične ljude koji rade na filmu. Giganti koji su doneli ovu odluku i devalvirali film uopšte nisu razmišljali šta će biti s njima, a u takvim stvarima moraju se konsultovati sindikati. Ne sme se izgubiti iz vida da filmska industrija obezbeđuje poslove za stotine hiljada ljudi, bez čijeg teškog rada nijedno moje delo ne bi stiglo pred publiku. Ovaj preokret uništava sve njih, kao i film uopšte, da bi doneo profit isključivo striming-servisima."

Peti Dženkins, čija je "Čudesna Žena 1984." takođe premijerno zakazana na HBO Max-u, ipak misli da ova pogrešna odluka ne može da upropasti celu filmsku industriju, jer će neko u celoj situaciji ipak biti dovoljno pametan:

"Neki studiji neće podleći ovom besmislenom trendu i svi dobri reditelji i ostali kreativci otići će kod njih. Ko bude imao bioskopske premijere, imaće dobre filmove. Prosto, ako jedan studio kaže da premijera ide na strim, svi će da odu kod onog ko kaže da to neće uraditi."