Naša umetnica Marina Abramović jedna je od onih koju su povezali sa skandalom oko Balensijage.

Situacija oko skandalozne Balenciaga kampanje i dalje se ne smiruje iako su se čelnici izvinili i uklonili sporne fotografije. Ipak, čini se da ništa od toga nije "umirilo duhove", te se sada na mrežama nižu i neverovatne teorije zavere koje se kose sa zdravim razumom.
Podsetimo, celi problem je nastao kada je Balenciaga objavila novu kampanju na kojima su plišane mede sa sado-mazo opremom, ali i sudski spisi o dečijoj pornografiji, a kao da sve to nije bilo dovoljno već je na fotografijama istaknuto ime kontroverznog belgijskog slikara Mikalea Boremansa, među čijim delima su i slike kastrirane dece.
Balenciaga promotes pedophilia in its ads. There were so many pedophile ads that they deleted 100% of their posts. Jewish Billionaires, The Pinault family, own the majority shares of Balenciaga. Where is the public outcry?? ☕️pic.twitter.com/n05zXFzZpx
— Billy Carson II (@4biddnKnowledge)November 28, 2022
Javnost je duboko uznemirena zbog sablasnih "modnih" kampanja, a hronologija događaja i svi detalji skandalozne marketinške kampanje uveriće vas da je to više nego opravdano.
Sa druge strane, fotograf Gabrijel Galimberti je istakao da je samo radio ono što mu je rečeno.
“Nakon stotinu imejlova i poruka mržnje koje sam primio kao rezultat fotografija koje sam snimio za kampanju, osećam se dužnim da dam ovu izjavu. Nisam u poziciji da komentarišem izbore ovog brenda, ali moram da naglasim da nisam imao pravo ni na koji način da biram niti proizvode, niti modele, niti kombinaciju istih", rekao je.
I worked in advertising for decades. No photographer or “producer” decides what goes in an ad. It’s the agency, in service of the client, who signs off on every detail before it runs. It’s not as if the bondage bears and 5 year olds were slipped in unnoticed. Nice try#Balenciagahttps://t.co/LsegENXw7A
— Lisa Rothstein #FightForFreelancers #NOPROAct (@davincidiva)November 26, 2022
Objasnio je da mu je dopušteno da samo osvetli pripremljenu scenu i da fotografiše sa svojim "stilskim potpisom", ali je napomenuo da "smer kampanje i izbor prikazanih objekata" nisu bili pod njegovom kontrolom, prenosi "Njujork post".
Pomenuti fotograf dodao je da pedofili nažalost imaju lak pristup na internetu ekplicitnim slikama dece, potpuno drugačijim od onih koje je on zabeležio.
Međutim, i pored tog objašnjenja, javnosti bode oči i sporna sudska presuda Vrhovnog suda iz 2008. u predmetu Sjedinjene Države protiv Vilijamsa, koja je ustanovila da zakoni protiv promovisanja dečje pornografije nisu u suprotnosti sa Prvim amandmanom.
Photos from scrapped Balenciaga campaign feature book by artist whose works include castrated toddlershttps://t.co/GaaSkFwpAXpic.twitter.com/TXwwFgyMei
— Daily Mail Online (@MailOnline)November 28, 2022
Iz Balensijage poručuju da North Six Inc. i Nikolas Des Žardins namerno uključili sudske spise u reklamu, a da o tome nisu obavestiili rukovodice. "Bio je to zlonameran i u najmanju ruku izuzetno nepromišljen potez", saopštili su iz ove modne kompanije. Balensijaga se ogradila od skandala, ali je preuzela odgovornost.
Takođe, još jedan detalj koji mnogima nije prošao neopaženo je i fotografija sa glumicom Izabel Iper dok je u pozadini gomila knjiga, među kojima se izdvaja jedna koja slavi belgijskog slikara Mikalea Boremansa čiji je rad raznolik, ali koji često prikazuje decu na slikama. Njegova serija iz 2017/2018. "Vatra sa Sunca" oslikava grupu dece, a pojedini mališani pokriveni su krvlju. Na nekim njegovim slikama deca su kastrirana, piše "Dejli mejl".
Isabelle Huppert est désormais une Balenciaga.
— Michel Starr (@MichelStarr001)November 27, 2022
Une campagne publicitaire pour avoir présenté un livre de l’artiste controversé Michael Borremans, dont le travail a été lié à la pédophilie, les rituels sanguinaires, la religion noire, l’occultisme, le racisme et le cannibalismepic.twitter.com/amoOjQKeB8
Nažalost, u jeku ovog skandala pojavila se i teorija da je Balensiaga zapravo inspiracija našla u radu naše umetnice Marine Abramović.
"Balensijaga zapošljava ljude poput Marine Abramović i promoviše zlostavljanje dece. Da li ste primetili da niko od poznatih ličnosti nije rekao nijednu prokletu stvar", navodi se u komentaru na Reditu pored fotografije ove umetnice sa naslovne strane ukrajinskog izdanja magazina "Vog" 2014. godine.

Marinu na mrežama poslednjih dana aktivno dovode u vezu sa kreativnim direktorom Balenciage Demnom Gvasaliom, međutim, čak i u člancima u kojima su njihova imena zajedno spomenuta uvek je posredio umetnički, odnosno modni rad, i isticanje da je za obe strane rat kao nešto što su oboje doživeli, bitan motiv u kreiranju.
My message to#Balenciaga@KeringGroupand#DemnaGvasalia
— Misan Harriman (@misanharriman)November 23, 2022
This is unacceptable!pic.twitter.com/Rdfskqfp5U
Međutim, Marina je i u prošlosti bila optuživana da promoviše satanizam i pedofiliju. Povod je njen rad iz 2007. godine "Vladkka", u kojem umetnica "polemiše" sa religioznom ikonografijom i gde je prikazana poput mnogih renesansnih slika Madone sa Isusom, dok kažiprstom pokazuje na ženske genitalije bebe.
Novcem građana smo platili milione ženi koja otvoreno podržava i promoviše pedofiliju.pic.twitter.com/zFGMAcWw61
— Igor Jurić (@lojzija)April 18, 2020
Fotografija i sam komentar izazvali su veliku pometnju i diskusiju. Istoričari umetnosti istakli su da je ova slika bliska radovima koje je Abramovićeva radila sa decom u Laosu, tema je bila odrastanje u sredinama i okolnostima u kojima su nasilje i ratovi bili deo svakodnevice.

Uznemirujuća kampanja Balensijage, koja se kritikuje zbog promovisanje dečje pornografije, podsetila je i na ovu kontroverznu temu. Međutim, umetnica se nikako ne sme dovoditi u vezu sa skandaloznim fotografijama španske modne marke.
"Ja nisam satanista, ja sam umetnik", rekla je Marina Abramović, prenosi Njujork tajms i dodala je: “Moram da otvorim svoje srce. Zaista želim da pitam ljude: "Možete li da prestanete sa ovim? Možete li da prestanete da me uznemiravate? Zar ne vidite da je to samo umetnost kojom se bavim 50 godina", čime je jasno stavila do znanja da je njen rad striktno u službi umetnosti, te su komentari na društvenim mrežama poslednjih dana potpuno neosnovani, s obzirom da ne postoji ni jedan, jedini dokaz da Marina ima bilo kakve veze sa spornom Balenciaginom kampanjom.
Svet poznatih nadohvat ruke. Sve goruće teme, aktuelna dešavanja i najsočniji tračevi na jednom mestu. Pridruži se Viber zajednici ŽIVOT POZNATIH i budi u toku svakog dana!