Najuspešniji srpski violinista u svetu, Stefan Milenković, posle višedecenijskog usavršavanja i nizanja uspeha u inostranstvu, ponovo je u Beogradu. Kao ambasador nacionalne platforme "Srbija stvara", on pomaže mladim talentima da Srbiju prikažu kao važnu tačku na kulturnoj mapi Evrope i Sveta. 

Jedna od stvari koje su bitno uticale na njegovu odluku da se vrati u svoju rodnu zemlju bila je i nedavno rođenje sina Nikole. 

"To je svakako podstaklo naše razmišljanje o tome da nema ničeg važnijeg od porodice i da sinu moramo da pružimo takvo okruženje da odrasta u familiji. Baš kao što smo odrastali i mi," objasio je Stefan. 

Uprkos svim digitalnim tehnologijama, smatra Milenković, detetu ništa ne može da zameni toplinu i energiju fizičkog prisustva najmilijih. "Jedini odgovor bio je povratak u Srbiju," kaže on.

Kada je reč o profesionalnim planovima, Stefan ima pune ruke posla:

"Već dve godine sam kreativni ambasador nacionalne platforme Srbija stvara i veoma lepo sarađujem s timom platforme, u kabinetu Predsednice Vlade Srbije, na realizaciji ciljeva ove inicijative – razvoju kreativnih industrija i afrimisanju vrednosti savremene Srbije: kreativnosti, inovativnosti i originalnosti. Imamo jako lepe i velike planove za narednu godinu, pre svega u kontekstu osnaživanja i umrežavanja mladih talenata kojima Srbija obiluje. Iako je sada jedan relativan vakuum zbog globalne pandemije, još je možda važnije da ostanemo produktivni i kreativni. Tako da su sledeći koraci, pre svega, preuzimanje uloge umetničkog direktora nove koncertne dvorane u Novom Sadu, sa inauguracijom koncertom 13. januara 2021, istovremeno i učestvovanjem u incijativama Novog Sada kao Evropske prestonice kulture od 2022. Zatim, posvećivanje razvoju i osnaživanju violinske škole u Srbiji kroz praćenje i trening najtalentovanijih studenata, ali i usklađivanju najefektivnije strategije ka tom cilju sa našim fantastičnim profesorima violine. Pored toga, nadam se popuštanju mera putovanja i održavanja koncerata pa tako očekujem intenzivan povratak na scenu već od kasnog proleća, a onda definitivno preko leta i naravno od jeseni sa već zakazanim nastupima, festivalima i majstorskim radionicama. Naravno, sve ovo pod uslovom da je bezbedno," otkriva Milenković.