Bilo da ste žena ili muškarac, teško da postoji neko kome nije bila želja nekada u životu da se makar jedan krug provoza u skupocenom Poršeu ili nekom trkačkom automobilu. Želje se ponekad ostvare, a nekad ostane samo divljenje prema onima koji su u tim snovima i željama uspeli. Bilo kako bilo, rekreativno ili u igrici svi možemo biti vozači Poršea, bez obzira koliko godina, novca i sreće imamo u životu.

Naravno, ne možemo svi biti profesionalni vozači, ali možemo se i u tom slučaju diviti onima koji to jesu. Iako se nekako uvek društveno podrazumevalo da su muškarci ti koji voze trkačke automobile, decenijama unazad mnoge žene pokazale su da motosport, kao i svi drugi sportovi, ne pravi granicu među polovima.

Važna poruka je - i žene voze brze automobile, nemojte odustati od svojih maštanja. Naučene generalije poput onih da žene nisu dobri i sigurni vozači, upravo se na trkačkim stazama pokazuju kao potpuno netačne. Gume škripe kada u krivinu uđe gospodin, ali i dama u svom bolidu, užitak je za obe strane podjednak.

Nekoliko godina unazad sve je veći broj žena koje se profesionalno bave motosportom i upravo one su primer i ohrabrenje za sve mlade ženske osobe koje se možda razmišljaju, dvoume i procenjuju da li ima smisla upuštati se u trke, takmičenja, automobile i sve što motosport nosi sa sobom.

Upravo takav podstrek dobile su i tri dame koje su trenutno aktivne i veoma uspešne u automobilizmu i šampionatima, a koje su i pored lude i brze vožnje ostale graciozne, dame u pravom smislu te reči. Njih tri su Sabre Kuk, Madelin Stjuart i Kloe Čembers i zajedničko im je to što sve tri voze Porše automobile i u njima beleže sjajne rezultate. Naravno one nisu jedine dame u motosportu, ima ih još i na sve njih treba da budemo ponosni.

Kako je raspored u motosportu zgusnut, kao što je to slučaj i sa svim ostalim sportovima, pravo je čudo što smo jednu od ovih dama zatekli na nedavno održanom događaju "Rennsport Reunion 7" u Laguna Seci u Kaliforniji. Ekipa Monda je Madelin Stjuart srela na stazi Laguna Seca, a nažalost Sabre Kuk je morala zbog povrede da propusti ovo okupljanje, ali je njen tim i trkački automobil bio tu i predstavljao njen uspeh, rad i trud.

Mondo se na legendarnoj trkačkoj stazi uverio da su odavno prošli dani kada je Porše bio automobil koji su birali samo muškarci. Kako su nam rekli iz komapanije Porše, Cayenne i Macan su sada dva najpopularnija modela među ženama. Ipak, ove tri dame voze nešto "opasnije mašine", u koje mnogi muškarci verujemo ne bi smeli ni da sednu.

Sabre - od karting trka do Formule 1

Sabre Kuk, profesionalna vozačica.
Foto: Instagram

Sabre Kuk (29) je profesionalna američka trkačica i mašinska inženjerka iz Kolorada i od osme godine je razvijala želju za trkama, prvo preko kartinga, a kasnije i kroz automobilizam. Znanje iz mašinstva donelo joj je mogućnost da radi u Formuli 1, a od 2017. je zvanično i postala profesionalna vozačica nakon učešća na SCCA National Championship Runoffs.

Sabre Kuk radi u Formuli 1.
Foto: Instagram

Uoči sezone 2023, Kuk je imenovana za prvu članicu Porše programa za razvoj ženskih vozača, što joj je omogućilo da se takmiči na Porsche Carrera Cup-u u Severnoj Americi, kao i mentorske sesije sa bivšim vozačem Poršea Patrikom Longom.

Kuk je imenovana za prvu članicu Porše programa za razvoj ženskih vozača
Foto: Instagram

Ona vozi Porsche 911 GT3 Cup koji se mogao videti i na samom događaju "Rennsport Reunion 7".

Ona vozi Porsche 911 GT3 Cup koji se mogao videti i na samom događaju "Rennsport Reunion 7".
Foto: Instagram

Madelin - brza vožnja i trke sa kolena na koleno

Medlin Stjuart (1).png
Foto: Instagram

Medelin Stjuart (23) potiče iz novozelandske porodice profesionalnih trkačkih vozača i od svoje devete godine maštala je da postane upravo ono što je sada. Ona je treća generacija iz njene porodice koja ima karijeru profesionalnog moto sportiste, a ona ju je zvanično započela kada je imala 19 godina. Krajem 2021. godine počinje da vozi za Porše i da bude deo ove porodice kroz program za razvoj ženskih vozača. Taj podstrek doneo joj je mnogo ozbiljniji zaokret u karijeri i mnogo više takmičenja.

Medelin Stjuart ne preže od brze vožnje. Foto: Instagram

Ona vozi trkački automobil Porsche 911 GT3 Cup Tipe 992.

Medlin vozi trkački automobil Porsche 911 GT3 Cup Tipe 992.
Foto: Instagram

Kloe - devojčica koja mašta uz škripu guma

Kloe Čembers je mlada profesionalna vozačica.
Foto: Instagram

Kloe Čembers (19), poreklom iz Kine, je veoma mlada profesionalna vozačica trkačkih automobila i pravo je otkriće kompanije Porše. Kao i Sabre i Medelin pripada programu za razvoj ženskih vozača. Kloe će zasigurno ostati upamćena i po tome što se 2023. godine takmičila na šampionatu Castrol Toyota Formula na Novom Zelenadu i postala prva žena koja je počela sa pol pozicije i pobedila u trci, a to se za 18 godina održavanja te trke nikada nije dogodilo. Od 2012. godine niže uspehe i takmičenja, a nesumnjivo je da ćemo za ovu devojku ispunjavati redove novinskih članaka i u budućnosti. Veoma zanimljiva činjenica je da je Kloe poreklom iz Kine, ali ima američko državljanstvo, jer ju je usvojio američki bračni par. U toj porodici je dobila i brata i sestru koji su takođe usvojeni, a zanimljivo je da se i oni bave karting trkama.

Kloe Čembers je mlada vozačica kojoj mnogi muškarci ne smeju da stanu na crtu. Foto: Instagram

Ona vozi trkački automobil Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.

Kloe Čembers vozi trkački automobil Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.
Foto: Instagram

Osim što su njih tri graciozne i prelepe, a i veoma uspešne u motosportu, važna je i njihova uloga i uticaj koji imaju u društvu, koje je neretko ograničeno stereotipima. One su te koje umnogome utiču na menjanje percepcije žena u društvu da žene nisu statusni simboli muškaraca koji voze brze i skupe automobile, već mnoge od njih i poseduju i voze i neke od najskupljih primeraka na svetu i nezavisne su i u tom smislu.