Koliko puta ste čuli da su najbolje stvari nastale u nekim prošlim vremenima? Znate, ono – random uključite radio i čujete pesmu koja je nastala još kada su vaši roditelji bili "mladi i ludi", a hit opet sa istim žarom "radi" i mlađe generacije koje nisu živele u to vreme.

Isto važi i za filmove, modu koja se vraća, ali i pića, gde ne možemo, a da ne spomenemo legendicu nad legendicama – Cocktu koja već 70 godina kroji istoriju.

Od vremena kada se prepoznavala po dve slamčice u njoj, zbog čega je dobila titulu službenog pića šezdesetih - decenije ljubavi, pa sve do danas, Cockta se uklopila u svako razdoblje doživevši uspon koji traje i traje, na radost svih nas kojima je „go-to“ izbor dok učimo, stvaramo, crtamo, igramo u klubu, ljubimo, volimo... Cockta je tu i deo je svakog našeg trenutka i uspomene sa prijateljima, porodicom, simpatijama... kad smo slavili uspehe i učili kako da ustanemo nakon padova. I i dalje je "kul", "in", "must-have", čak i nakon 70 godina postojanja.

Pa, kako joj je to pošlo za rukom?

Lako – jer je od svog nastanka pa sve do danas ostala verna svom originalnom receptu, čime je pokazala i dokazala da se dobre i kvalitetne stvari uvek prepoznaju u nekom trenutku. A pišući istoriju postala je i bitan deo mnogih koji su takođe želeli da jednog dana i sami postanu legendarni.

Sa jednom takvim kreativcem smo priliku i da porazgovaramo, i reč je o vizuelnom umetniku Ljubbi čija će vas priča definitivno inspirisati da ostanete verni sebi, a opet inovativni, kreativni, slobodni, te da se ne plašite da budete drugačiji jer, ako verujete u ono što radite, vaših 5 minuta će doći, pre ili kasnije, baš kao što je to bio slučaj i sa njim, i sa Coctom.

Ljubba je prepoznat od strane Cockte.
Promo 

Ako vam kažemo da je ovaj talentovani mladić otkriven slučajno, preko Vimeo stranice 2010. na kojoj je redovno kačio svoje radove, te da danas radi sa domaćim zvezdama kao što su Nataša Bekvalac, Senidah, Elena Kitić, Emina Jahović, i mnogim drugim, ali i sa velikim svetskim imenima poput Flo Ride, Hilary Duff, Jasona Derula, Iggy Azalea itd, jasno je da se upornost, individualnost i sloboda umetničkog izražavanja uvek isplate. Cockta je to prepoznala, te je upravo Ljubba, umetnik jedinstvenog izraza koji se poigrava sa light and dreamy, a u isti mah i dark estetikom, bio jedan od onih koji su obeležili njen 70. rođendan.

Legende uvek podržavaju legende, a vođeni krilaticom #OdČegaSiTi zanimalo nas je „od čega je“ Ljubba, zašto je Cockta toliko bitna u njegovom životu, ali i kako nastaje magični svet po kojem je prepoznatljiv, a koji je više od pukog bega iz realnosti.

Kvalitet i unikatnost osigurali su Cockti da se penje na lestvici najpopularnijih pića i da sada slavi i veliki 70. rođendan. Koje osobine treba da ima umetnik da bi njegova dela dobila publiku koju zaslužuju i "trajala", ali i šta misliš da je tebe istaklo u odnosu na druge, te si uspešan i na svetskoj sceni, što je malo kome pošlo za rukom sa ovog podneblja?

- Neka to budu hrabrost, kreativnost i originalnost, ujedno i motivi našeg zajedničkog videa kojim proslavljamo sedamdeset godina postojanja. Zaista ne mogu da zamislim kako je imati sedamdeset godina, a kamoli toliko postojati kao brend. Sedamdeset godina je svedočanstvo kvaliteta i jedinstvenosti. Takođe, sedamdeset godina je nagrada za inovativnost kroz decenije, ostavljajući u nasleđe predivne kampanje, postere, grafička rešenja i jedinstvenu emociju kojom se i dan-danas inspirišem.

Ljubba se potom dotakao i onoga što njegov rad izdvaja, ali i na čemu insistira kada stvara.

- Moj se rad najpre ističe po emociji.Najviša vrednost mojih spotova nije estetska već je emocionalna i dolazi iz neprekidnih razgovora sa samim sobom i čulnom spoznajom sveta. Mislim da se vidi i kada nešto nisam zeleo da radim - čak sam i tu izuzetno iskren u nameri.

Autor mora da ima stav, a bojim se da smo iz dana u dan sve više opljačkani od mogućnosti da budemo autentični. Ciljano gubljenje sebe, zarad sticanja simpatija u okviru onoga što se od nas očekuje, radije nego ono što zapravo jesmo, vodi u ambis i za jednog autora postavlja egzistencijalno pitanje. Ko sam ako ne mogu da stvaram autentično? Hrabrost otpada, kreacija još vise, a originalnost bez ispovedanja sebe prelazi u istovetnost tuđoj emociji, a samim tim i tuđem delu.

- Zato insistiram na emociji i izvođačima sa kojima sarađujem. Mi razgovaramo o pesmi, razgovaramo o spotu nakon sto napišem scenario. Detaljno i temeljno pripremamo teren, jer želim da na njih prenesem sve svoje namere kako bi što verodostojnije izneli moju emociju.Nijednim spotom, nijednom pesmom, nijednim intervjuom “nećemo promeniti svet, a toliko nam malo treba” kako kaze pesma omiljenog benda Dram, ali ćemo dati mali sopstveni doprinos kako bismo se ugravirali u svedočenje jednog vremena, pa ćemo možda nekada i mi proslaviti mali jubilej, čisto da se zna da smo živeli.

Ljubba je posebno vezan za Cocktu.
Promo 

Cockta za tebe nije samo još jedno piće u čijem ukusu uživaš, već je daleko više od toga, odnosno ima ličniji karakter. Na svom Instagramu si napisao da je to bilo "jedino omiljeno piće tvoje majke", te da flašice čuvaš za posebne prilike. Da li možeš da nam nabrojiš makar neke velike trenutke u tvojoj umetničkoj karijeri koji su zaslužili da im se nazdravi (Cocktom), ali i šta bi voleo da ti se ostvari (nagrade, festivali i sl.)?

- Nazdravio bih svemu što staje u jedno kratko “Hvala”, a flašicu bih podigao u ime majke Darinke koja je u svakom atomu mog postojanja. Za svog oca. U ime troje najboljih i vernih prijatelja, brata i sestre, familije, rodnog grada, neprospavanih noći, ljudi koji vole moje radove. Nazdravio bih muzama, saradnicima, nogama koje me nose, čulima kojima osmotski upijam svet. Na kraju sebi, pa da za sedamdeset godina ponovimo runde.

Znamo od čega je sačinjena Cockta, pa je tako legendarnog ukusa i traje 7 decenija, ali od čega je sačinjen Ljubba, odnosno šta je ono što tebe pokreće svakog dana da stvaraš, te da budeš tako originalan iznova i iznova - koliko se razlikuju Ljubba koji pravi videe koji su beg iz realnosti i onaj koji tu realnost živi?

- Kada pišem spotove, ja zaista zaronim u najdublja izvorišta svog bića i zapitam se "Šta nije u redu", "Šta te muči" pa se put otvori sam i motivi krenu da se nižu. Godinama koristim posao za razračunavanje sa sobom samim. I kada je spot veseo, vrlo često je ironičan i aludira na potpunu suprotnost u odnosu na prikazano. Primera radi, Severini sam spot za pesmu "Fatamorgana" napisao kroz sebe. Kroz lenjost i letargiju sa kojom sam se tada borio. Izležavajući se sam očekivao da mi svet dođe na noge i ispred vrata. Dok ja ležim zaljubljen u sebe. To je mozda estetski veseo spot, ali suštinski govori o nedostatku volje i disocijaciji od realnosti. To sam, naravno provukao kroz estetiku zlatnog doba Holivuda jer je ona meni naša najblistavija zvezda. I tako smo dobili spot.

- Ljubba koji izmišlja i Ljubba koji živi realnost su isti čovek. Kroz eskapizam sebi mažem oči da život moze biti Diznilend, a živeći svakodnevicu nalazim inspiraciju za svoje stvaralaštvo i "i tako svakog dana…".

Ljubba je jedan od najistaknutijih umetnika.
Promo 

Ljubbini odgovori samo su dokaz da se snovi ostvaruju ako u njih verujete, vredno radite i držite se proverenog "recepta", baš kao što to radi i Cockta već 7 decenija dok nas neumorno inspiriše da budemo hrabri, unikatni, neustrašivi, drugačiji i slobodni.

Zato, trk po svoju omiljenu Cocktu i živeli – jer legende znaju kako da uzmu sve ono najbolje od života.