Živimo u vremenu kada je on-line dejting nešto potpuno normalno i svakodnevno. Sa jedne strane, upoznavanje osoba preko interneta ima i svoje prednosti, ali i mane.
U moru lažnih profila, editovanih fotografija, ali i nedefinisanim odnosima ili pokušajima istih, usled kojih dolazi do ghostinga i zombinga, o kojima smo vam već pisali, pojavljuje se i još jedan termin. U pitanju je "breadcrumping", odnosno "mrvljenje hleba",
Sad se verovatno pitate kakve veze breadcrumping ima sa vezama, i još manje sa online upoznavanjem?
Dozvolite da vam pojasnimo.
Šta je BREADCRUMPING?
Ovaj pojam uglavnom se odnosi na osobe koje vam ostavljaju samo "mrvice" u komunikaciji - povremene poruke ili telefonski pozivi, kao i ograničena komunikacija na društvenim mrežama.
To se dešava sporadično i obično nema težih posledica. Barem ne po njih.
Takođe, obično osete kada ste rešili da "dignete ruke", te vas, uslovno rečeno. časte sa još mrvica, na konto kojih ste gotovo "navučeni" sve dok ih sve ne pojedete i shvatite da ste još uvek gladni.
Kako izgleda breadcrumping?
Uglavnom se dešava sa osobama koje su u neobaveznom fazonu. Sa njima nikad ne znate na čemu ste. Sa druge strane, veoma moguće da vam tek tako s vremena na vreme šalju dovoljno poruka da vas "drže na povocu". Jer, zašto bi pisali ako nisu zainteresovani, zar ne?
Međutim, stvarnost je takva da "bredkramperi" žele da vas drže zainteresovanim čak i kada nemaju sa vama ozbiljnije planove.
Znaci da vas neko "bredkrampuje"
Tipično veče sa njima izgledalo bi ovako:
- "Ne stižu" da odgovore na tekstove ili ćaskanja nekoliko dana ili nedelja, a zatim pošalju nekoliko dugih poruka bez objašnjavanja zašto su privremeno nestali
- Spominju zajednička interesovanja ili iskustva kako bi pojačali osećaj povezanosti (sećaš se kako nam je tada bilo lepo...)
- Gledate u budućnost sa nejasnim izjavama poput: "Videćemo kad do toga dođe...", "Nećemo da žurimo, prepustimo se trenutku..."
- Podrazumevaju da bi voleli da vas vide, ali ignorišu vaše zahteve za pravljenjem stvarnog plana
- Neke poruke su površne i opšte, umesto da nude konkretne detalje ili pokazuju interesovanje za vaš svakodnevni život
- Redovno vam gledaju storije i objave na društvenim mrežama, a ujedno ignorišu poruke koje ste im poslali u inboks
- Komuniciraju emodžijima, mimovima ili slanjem fotografija, "nemaju oni vremena za kuckanje"
- Izražavaju interesovanje za seks, ali ne i za provođenje vremena vam spavaće sobe
Dakle, osobe koje vas daju "mrvice" uglavnom nemaju planove da vas vide opet, ali ako njihove poruke izignorišete, to u njima može probuditi želju da vas pridobiju. Slede konkretniji planovi, ali već na prvoj krivini, "bredkramperi" se vraćaju na staro čim stvari postanu ozbiljnije.
Zašto to ljudi rade?
Ova pojava je veoma frustrirajuća, zbunjujuća i neretko veoma bolna. Takođe, troši vaše vreme. "Bredkramperi" vam daju lažnu nadu u nešto što se verovatno neće dogoditi.
Akteri nekad nisu svesni da njihove akcije povređuju drugu stranu i koliko uznemirju njihove sporadične poruke. Ovakvo ponašanje može biti i namerno, ali i više indirketnim motiva može pokrenuti ovakvo ponašanje.
Može biti da im se sviđate ali ne žele da se vežu, nisu spremni da kažu zbogom vašem odnosu, ili vas vide kao back-up plan.
Kako reagovati?
Najgore kod ove pojave je to što se neretko osećate bespomoćno jer stavljate svoj život na čekanje dok neko ne može da se odluči ni da vas pozove, a ne nešto drugo.
1. Pozovite ih
Kada vidite da nečije ponašanje utiče na vas, dobro je da im na prvom mestu kažete kako se osećate kada se tako ponašaju. Dajte im priliku da vam kažu ukoliko postoje neki konkretniji razlozi zbog kojih se ne javljaju. Takođe, stavite im do znanja da shvatate da su zauzeti, ali i tražite nekog ko može da se posveti.
2. Porazgovarajte o ciljevima u vezi
Bitno je da ste na istoj strani kada su veze u pitanju. Ljudi ne žele uvek iste stvari pa je bitno proveriti da li su vam ciljevi isti.
3. Poštujte sopstvene potrebe
Možda vam ovakav tip ponašanja potpuno odgovara jer ni vi ne želite ništa ozbiljnije. Ali bitno je da zaista to mislite, a ne da ste ubedili sebe da ste sa tim okej, a zapravo niste.
Osvetnički povratak Adrijane Lime: U javnosti je razapinjali, a posle 6 godina svima očitala lekciju
Jedina svetla boja kose koja je #1 ove jeseni u salonima: Izgleda top na ženama i od 25+ i od 45+ godina
Poznati koji su odrasli u siromaštvu, a sada žive u luksuzu: Neki su napustili školu i spavali na stanicama
Prijavite se za „Lepa&Srećna“ konferenciju „Zdravlje žena Srbije“! Saznajte sve o prevenciji i lečenju raka dojke
3 evropska grada za jesenje putovanje: Od bivše prestonice masovnog turizma do najveće pretnje Kopenhagenu