Britanski filmski institut (BFI) i Britanska akademija za film i televizijsku umetonst (BAFTA) udružili su snage da, u skladu sa planom "Green new deal" naprave "Screen new deal", odnosno mapu održive filmske produkcije. Izveštaji su, naime, pokazali da su potrebne ozbiljne sistemske promene da bi se, u skladu sa britanskim zakonima, emisija ugljenika do 2050. smanjila na nulu.

Kad je reč o ugljeničnom otisku, filmska industrija se deli u pet segmenata: materijali za produkciju, upotreba struje i vode, zgrade i postrojenja ove industrije, studiji i setovi za snimanja i produkcijsko planiranje. Istraživanja su pokušaj da se utvrdi gde je otisak najveći i gde bi mogao da se smanji.

Rezultati kažu da jedan film proizvodi 2.840 tona ugljen-dioksida, što je otprilike onoliko koliko bi se oslobodilo prilikom 11 putovanja na mesec. Samo letovi avionom za potrebe jedne produkcije ekvivalentni su putovanju od Londona do Njujorka - 150 puta, što prevedeno u štetne gasove automobila iznosi 5.5 miliona pređenih kilometara. Ukoliko se pogleda smeštaj jedne filmske ekipe, ona troši struju kao 34 normalna domaćinstva tokom cele godine.

Ukupno, transport predstavlja oko 50% totalne emisije štetnih gasova, od čega je 30% vazdušni, a 70% zemaljski, dok je potrošnja električne energije drugi faktor, sa 34% ukupnog zagađivanja. 

U studiji BFI i BAFTA predlaže se redukcija štetnih emisija na pet načina:

  • produkcijski materijali: reciklaža postojećih upotrebljenih materijala, odgovorna kupovina novih, kao i racionalnije planiranje seta.
  • upotreba struje i vode: redukcija zahteva za električnom energijom, održivi izvori, redukcija zahteva za vodom.
  • zgrade i postrojenja: prenamena zgrada, kupovina gotovih proizvoda i usluga, pametno korišćenje zgrada.
  • studiji i lokacije snimanja: bolja organizacija kretanja, premeštanja i komunikacije
  • produkcijsko planiranje: alati za međusobnu saradnju, virtuelno planiranje i deljenje infrastruktura

Ostaje pitanje da li će ova nova ograničenja sputati ili stimulisati kreativnost kod filmskih stvaralaca, ali, ako je verovati Nikiti Mihalkovu: "Gde nema problema, nema ni umetnosti".