Iz sezone u sezonu imamo priliku da vidimo najrazličitije komade, koji imaju moć da odrede nove trendove, za šta su zaslužni upravo modni dizajneri. Oni rizikuju, kombinuju naizgled nemoguće i time ostavljaju svoj trag u modnoj istoriji. Da bi bio upešan u, iako se tako ne čini, surovom svetu mode, dizajner mora da ima svoj lični pečat po kome će biti prepoznatljiv.
Kroz godine se menjala i dinamika modne industrije pa su dosta manji igrači postajali istaknutiji deo razgovora. Pokazali su se veoma sposobnim da dospeju u samo središte dešavanja ili jednostavno rečeno, postali su viralni, bez velikih budžeta i mogućnosti oglašavanja koje imaju mega brendovi.
Ipak, neka od najvećih imena su još uvek na listama top 5 modnih brendova zaslužnih za modu kakvu danas poznajemo. Predstavljamo vam neke od najpoznatijih modnih kreatora:
Dolce & Gabbana
Domeniko Dolče i Stefano Gabana su italijanski modni dizajneri koji su 1985. osnovali modnu kuću Dolce i Gabana. Sicilija i sicilijanska kultura su ono u čemu pronalaze svoj identitet i večnu inspiraciju. Često koriste životinjske printove i cvetne dezene. Kombinuju crnu, crvenu i zlatnu boju.
Louis Vuitton
Francuski dizajner, Luj Viton (Louis Vuitton) je istoimenu modnu kuću osnovao 1854. Danas je to jedan od najluksuznijih modnih brendova na svetu, a njegovi dizajneri čuvaju stil koji ga karakteriše od njegovog osnivanja. Monogram LV često se nalazi na njihovim kreacijama. U centru pažnje ovog brenda, nalaze se njihove čuvene braon torbe, sa inicijalima brenda.
Ralph Lauren
Ralf Loren (Ralph Lauren) je američki modni dizajner, čije se kreacije razlikuju od ostalih brendova. Njegovi komadi odišu sportskom elegancijom. Dizajnirao je kostime za prvu filmsku adaptaciju čuvenog romana „Veliki Getsbi“ kao i za Vudi Alenov film „Eni Hol“.
Chanel
Koko Šanel (Coco Chanel) je 1910. godine osnovala ovu modnu kuću. Ono što jednom rečju opisuje njen stil je elegancija. Čuveni šanel kostim, Koko je dizajnirala 1954. godine, čime je uvela revoluciju u ženskoj modi. Mala crna haljina je bio i ostao njen zaštitni znak. Svečana ženska odela i haljine u hromatskim bojama nikada nisu izašle iz mode. Karl Lagerfeld , nemački dizajner, je osamdesetih godina došao na čelo Šanela i spasio ovu modnu kuću od gašenja, koje se tada činilo blizu. On je tada ostvario veliki uspeh i postao jedan od najpoznatijih modnih kreatora. Chanel i danas neguje damski stil i umerenost.
Yves Saint Laurent
Ovaj francuski modni brend, osnovali su Yves Saint Laurent (Iv Sen Loren) i Pjer Berg. Yves Saint Laurent je prvi modni kreator koji je odlikovan od strane „Metropoliten“ muzeja umetnosti u Nju Jorku. Poznati su po muškim i ženskim rolkama. Na ovogodišnjem fashion week-u predstavili su zavodljiva odela sa oštrim krojevima, koja su sve ostavila bez daha.
Versace
Đani Versaće (Gianni Versace) osnovao je ovaj bend 1978. godine, ali je posle njegove smrti Donatela Versaće, njegova sestra, preuzela modnu kuću i postala njen glavni dizajner. Versaće je prepoznatljiv po svojim veselim printovima i čestim životinjskim šarama. U poslednjim kolekcijama preovladavaju zlatne šare pomešane sa veselim bojama.
Armani
Đorđo Armani (Giorgio Armani) je jedan od najpoznatijih modnih kreatora današnjice i jedan od omiljenih dizajnera haljina za „crveni tepih“. Pored haljina, dizajnira i farmerke i garderobu za svaki dan u okviru „Armani Exchage“ kompanije. Mušku odeću je „smekšao“ i dizajnirao od materijala, koje smo do tada smatrali ženskim, što mu je donelo veliki uspeh, naročito posle filma „Američki žigolo“ u kome je njegovo odelo nosio Ričard Gir. Dizajnirao je mnoge kostime za poznatu pop pevačicu Lejdi Gagu.
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“