Mnogi dizajneri osećaju da tradicionalne modne revije više nisu u trendu. Tako da su se odlučili na nešto drugačiji scenario. Štaviše, dizajner Helmut Lang je to već pokušao još 1998. godine a njegov futuristički projekat se zasnivao na tome da je celu kolekciju prikazao na CD-u (sećate se CD-ROM-ova?). Na sličan način današnji dizajneri traže rešenje da modne revije učine drugačijim i interesantnijim u novoj, globalnoj eri. Čudna stvar je da u ovoj industriji koja počiva na promenama svake sezone, metod prezentacija nije menjala 50 godina! A izgleda da je pandemija samo ubrzala te promene.

Jedna od prvih koja se usudila na tako nešto je bila mlada dizajnerka Anifa Mvuemba, koja je prikazala svoju kolekciju Hanifa sa 3-D vitruelnim modelima. Ovaj novi način prikazivanja kolekcija ima dosta prednosti, kao što je na primer interesantni format i mali troškovi. A kako tek idu Nedelje mode na jesen, po svoj prililici biće više takvih, virtuelnih revija.

Ali ko gubi u ovoj virtuelnoj budućnosti? Očigledno modeli. Ali i timovi koji rade u bekstejdžu: frizeri, šminkeri, stilisti. Modele će zameniti avatari, kao što će radnike zameniti roboti u fabrikama. Međutim, neki kažu da će uvek biti većeg interesovanja za ljudska bića i njihove živote i karijere. Mnogo pre socijalnog distanciranja, virtuelne influenserke i modeli kao što su Lil Miquela i Shudu su stekle veliki broj pratilaca na društvenim mrežama i dobile mnogo ponuda za snimanje modnih revija.

U maju, Lil Miquela je potpisala ugovor sa CAA (Creative Artist Agency) kao prvi virtuelni klijent ove agencije. Možda će se i već poznate i uspešne manekenke pretvoriti u avatare i tako započeti novu eru na polju modne prezentacije, ko zna.