Sat je definitivno jedan od onih aksesoara u koji i te kako vredi uložiti. Dok jedni preferiraju satove sa metalnim narukvicama, drugi biraju one sa kožnim a trenutno jedan od najpopularnijih sata nastao je inspiracijom dela Salvadora Dalija. "Upornost sećanja" iz 1931. godine inspirisala je Cartier tim da naprave sat Crash. Inače za ovaj sat se vezuju dve priče, a za obe su vezane dve saobraćajne nesreće.

Naime, prva legenda kaže da je u Londonu 1960-ih jedna dama ušla u Cartier da pita da li se njen model sata Bagnoire, oštećen u nesreći, može popraviti. Sat je bio u poluistopljenom stanju.

Druga legenda kaže da je potpredsednik kompanije takođe sredinom šezdesetih izgubio život u saobraćajnoj nesreći. Njegov auto je zahvatio plamen, a zlato na satu koji je nosio se istopilo. Ipak, unuka Žan-Žaka Kartijea je demantovala obe priče čija je glavna teza da je Crash zapravo nastao kao izduženi Bagnoire.

cartier crash je jedan od najpopularnijih satova
Loupe This / Ferrari / Profimedia 

Čuvena aukcijska kuća Sotheby’s tvrdi da na svetu postoji samo dvanaest originalnih komada Crasha, prepoznatljivih po tome što su potpisani sa Cartier London. Sat je, zapravo, rođen 1967. godine u engleskom sedištu brenda, kada su tri kompanije u Njujorku, Londonu i Parizu još uvek radile odvojeno i nezavisno, piše Zadovoljna.

Tečno nadrealistički dizajn je nedavno oživeo, ali je TikTok učinio da sat Crash postane veoma popularan. Bilo da se radi o ljudima koji samo pričaju o njemu, kao o novoj opsesiji do onih koji traže kopiju za sebe, ovaj haštag je dostigao čak 7 miliona pregleda.

Nose ga brojne zvezde - Kanje Vest, Džej Zi, Kim Kardašijan i Kris Džener, ali je za iznenadnu popularnosta Crash-a zaslužan najviše reper, producent i dizajner Tyler, The Creator. U spotu Lumberjack i na omotu svog poslednjeg albuma on nosi baš Crash Cartier.

Opsesija TikTok generacije ovim satom je verovatno samo deo oduševljavanja Old Money estetikom.

Inače, jedan od poslednjih Crash satova prodatih na aukciji kupljen je za oko 1,5 miliona evra. Postalja se pitanje da li je zaista uticaj imala popularna drušvena mreža da ovaj sat dostigne tako veliku cenu.