Kroz kolekciju analognih fotografija snimljenih poslednjih deset godina u putu između svakojakih stanica, gradova, zemalja, tokom šetnji i metro vožnji - zavirićete u nerežirane putešestvije vizuelne umetnice Emilije Gašić na relaciji Vrnjačka Banja - Beograd - Njujork i još nekih gradova između.
Emilija Gašić je rođena u Kraljevu, 1991. Diplomirala je režiju na Akademiji umetnosti u Beogradu, a masterirala kameru na Njujorškom univerzitetu i Tiš školi umetnosti, koju su svojevremeno pohađali i legendarni Martin Skorseze, Spajk Li, Džim Džarmuš a i Kloe Žao.
Njeni višestruko nagrađivani kratki filmovi su obišli svetske festivale, sa najskorijim kratkim filmom „Čekanje“, čija je premijera održana na 66. Beogradskom festivalu dokumentarnog i kratkog filma, osvojila je brojne nagrade u Srbiji, Japanu i Indoneziji a film je bio i prikazan na festivalu koji kvalifikuje prijavu za Oskara - Kisa filmskom festivalu u Izmiru.
Pored Srbije i Sjedinjenih Američkih Država, Emilija je snimala filmove u Francuskoj, Norveškoj i Češkoj. Dobitnica je „Nikon storitelers“ nagrade, a nominovana je i za prestižnu Volker Bahneman nagradu za neverovatna postignuća u filmskoj fotografiji. Emilija je imala i priliku da sarađuje sa našim poznatim glumcima kao što su Tanasije Uzunović, Nataša Ninković, Vojin Ćetković, Nataša Tapušković, Jasna Đuričić, Goran Bogdan, Nada Šargin i mnogi drugi. Njen najskoriji snimateljski poduhvat ,,Ne radi lift” (original: Out of Order) u režiji Brendona i Kameron Laventur je dobio nagradu na ,,Workers Unite” festivalu dok ga je naša publika mogla videti na ,,Festivalu Srpskog Filma Fantastike” u novembru 2020. godine.
Emilija je odrasla je u malom mestu devedesetih - u Vrnjačkoj Banji, uz stalne vesti i izveštaje o ratu u zemlji na samrti i uz osećaj neizvesnosti koji je duboko uticao na njen umetnički senzibilitet i formirao njen perceptivni stil pri stvaranju tenzije i atmosfere u filmovima. Teme koje je pokreću tiču se neispričanih priča, ućutkanih glasova, zaboravljenih, potisnutih iskustava ali i drugačijih uglova od onih na koje smo navikli. Bez obzira na žanr - ovo im je sveprožimajuća zajednička osobina. Zbog velikog zanimanja za žanrovski film, neki od njenih filmova su se našli i u knjizi ,,Izgubljeni svetovi srpskog filma fantastike” Jovana Ristića i Dragana Jovićevića. Emilija kao scenarista, reditelj i direktor fotografije u Njujorku živi i radi već skoro pet godina, gde trenutno razvija dugometražni film ,,78 dana”.
Uvid u njeno kinematografsko oko možete steći upravo uoči posete izložbi ,,Između’’, između stakla, između senke i svetlosti, dva sveta, sela i grada, fantazije i stvarnosti, kretanja i statičnosti, jutra i mraka. Otvaranje izložbe zakazano je za ponedeljak, 22. Februar, u 19h u UK Parobrod na adresi Kapetan Mišina 6a. Posetioci će imati priliku da je obiđu do 3. marta.
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“