OD BEOGRADA DO KALIFORNIJE: NAŠ UMETNIK animirao sekvence spota KANJE VESTA I TAJ DOLA SAJNA

Naš ilustrator i direktor animacije Vanja Vikalo, čiji rad se učitava u spotovima grupe Who See, Galebovom podkastu, britanskom Vajsu, nedavno je učestvovao u novom projektu i to sa svetski poznatim muzičarima.

Vanja Vikalo

U pitanju je spot za pesmu Ego Death Taj Dola Sajna, Kanje Vesta, FKA tvigs i Skrileksa, crnogorski ilustrator i animation director sa sedištem u Beogradu, Vanja Vikalo animirao je sekvence sa Kanje Vestom od 2:16 do 2:28 minuta u spotu.

Kako kaže, pre nešto više od godinu dana osnovao je studio za animaciju Subgiant Studio. Tada je pozvavši ilustratora Nikolu Petrovica ostvario mnogo projekata.

"Nakon toga, u martu je usledila i saradnja sa legendarnom američkom izdavačkom kućom Def Jam. Prvo smo dobili ponudu za lyric video za Trouble-a i Quavo-a iz grupe Migos, a odmah potom i lyric video za legendarnog Jadakiss-a. Response na njih je bio dobar. To je otvorilo mnoga vrata, neke stvari o kojima ne mogu sada pročati, ali između ostalog i mogućnost da se učestvuje u produkciji spota Ego Death. Spot je režirala Emonee LaRussa koja me je i pozvala na ovaj projekat.

Dobili smo malu, ali zahtjevnu sekvencu, momenat kada Kanje repuje u kameru i scena sa Grammy nagrada. Sa tom scenom pomogao mi je Nikola u crtanju pozadine i bojanjem, a ja sam radio lead animaciju. U pitanju je mala sekvenca, ali sam zahvalan što se uopšte i desila i potrudili smo se da ljudima ispadne vilica kada je vide. Uradio sam još nekoliko scena u spotu koje su drugi animatori čistili, ali za te scene ne želim da uzmem autorstvo, jer nemaju naš final touch. Response ljudi je super i stvarno je super vidjeti toliku podršku", istakao je Vanja.

 *

Kako kaže, na videu je radilo 9 lead animatora i mnogo clean-up artista i iako nije imao kontrolu nad režijom i direkcijom, imao je prostora i za izražavanje sopstvene inspiracije.

"Dobili smo konkretnu direkciju i karakter dizajn, radnju i trajanje, ali sam morao izmisliti njegove pokrete, ekspresije i način izgovaranja teksta. Ono što je meni bilo najzanimljivije i najizazovnije za dočarati je Kanjeova eklektičnost, nepredvidivost i to nekako preneti u pokrete i finalnu animaciju. Iz tog ugla sam zadovoljan kako se to sprovelo."

 *

 *

 *

Koliko se sam proces rada razlikovao u odnosu na domaće/regionalne klijente, Vanja kaže:

"Ranije sam po intervjuima često pricao svoja iskustva sa klijentima u lokalu, ne bih želio da ispadnem sada kao neko ko poliva po domaćim klijentima posle nekoliko realizovanih inostranih projekata. Nije sve skroz katastrofalno ovde, ima pozitvnih primjera, inicijativa, brendova, invdividualaca i organizacija, ali realno gledano tokom 14 godina rada sa klijentima u regionu, postojalo je mnogo stresnih situacija, jurenja honorara i srozavanja ega i vrijednosti. Može se doći do klijenata koji žele vizualno zaniimljive stilove i rješenja, samo što su često budžeti mali ili nikakvi, ako su malo bolji onda se čekaju honorari beskonačno. Kod nas postoji i taj momenat da se ilustracija, animacija, dizajn smatraju za luksuz ili nešto neuobicajno. Kada se kod nas neki brend odluči za ilustraciju u svojoj kampanji, to se smatra za istup i hrabrost. U razvijenijim društvima, ovo čime se ja bavim je industrija koja je živa i integrisana u sve pore društva, služi svrsi i prenosi poruke svakodnevno.
Na svim projektima koje sam spomenuo, nije bilo nikakvih problema i sve je proslo 'na prvu'. Nisam čekao pare, nisam morao da se svađam da bih dobio svoj honorar. Jedino što je univerzalno, to su rokovi, koji su izgleda tu i takvi da bi uništili živote.

Generalno, poslednje 3 godine velika većina projekata je bila inostrana, kada radim u regionu biram projekte koji su meni inspirativni, koji pružaju stilsku slobodu i tematski mi daju odresene ruke. Omiljeni domaći projekat u poslednje vrijeme mi je intro, koji smo Nikola i ja uradili, za Agelast podcast. Zadovoljan sam i kampanjom koju smo uradili za Who See."