Visoko estetizovane lampe, stolovi, ćase brenda Milana Stanića vode nas u daleki Japan sa svojim delikatnim minimalizmom. Pričaju sa njim, pitala sam ga odakle je potekla ideja za bavljenje izradom predmeta od betona.
"Ideja je proistekla iz jednog projekta gde sam imao zadatak da osmislim dekorativni predmet i smislio sam ovo. Nisam ni slutio u šta će proisteći kasnije."
A šta mu predstavlja inspiraciju za radove?
"Moja inspiracija je moj život, okruženje iz koga upijam samo pozitivnu energiju. Moj um neprestano radi na novim stvarima. Zakonom privlačenja sve nekako dolazi na svoje mesto. Ispiracija može da bude čak i ovaj razgovor koji me može isprovocirati da krenem da radim na novoj kolekciji (smeh)."
Milan se pri izradi svojih predmeta uglavnom opredeljuje za zemljane boje.
"Boje su odraz moje ličnosti. Ja sam veoma pozitivna osoba i svi moji komadi jesu u tom karakteru. Ja uspevam da čak i crnu boju prevedem na lepu stranu i od nje napravim dobar umetnički komad. Zemlja je osnov svega, vraća nas našim korenima - najbolju inspiraciju za komade dobijam iz kontakta sa njom i meditacijom."
*
U proces izrade, pored osnovnog mehanizma, on uvodi i inovacije.
"Tehnologija pravljenja se sastoji iz: prve faze pravljenja kalupa, druge faze izlivanja smese i treće faze oslikavanja. Volim ih sve i učestvujem u svim fazama. Zato moj brend nosi moje ime, jer je on deo mene i ja deo njega. Moja druga strana blizanca, jer sam blizanac u horoskopu (smeh). Inovacija ima uvek, novih kombinacija boja, oblika.. Čak cu početi i da ubacujem druge materijale osim betona."
A koliko je umetnosti, a koliko je zanatstva u ovom poslu?
"Umetnost i zanatsvo smo ja i moj brend, jedno bez drugog ne postojimo. Biti umetnik a ne umeti da stvoriš ono što želis je beskorisno. Zato zanatlija jeste umetnik. Mislim da sama umetnost jeste i lepa i tu prestaje interesovanje za nju. Ja želim da je učinim dugovečnom, vanvremenskom i upotrebljivom. Danas digitalni dizajn pravi čuda od mikročipova i led ekrana. Zašto ja ne mogu praviti čuda sa betonom?"
*
*
U sklopu svojih promo kampanja integrišeš i druge vidove umetnosti poput mode i baleta. Koja je nit koja spaja tvoj rad i pomenute umetnosti?
"Ja volim primenu, upotrebu i svrhu. Volim i svrhu bez svrhe ako je to koncept vašeg života. Šta god da poželite one mogu biti, moto mog brenda i poruka koju šaljem. Modom, baletom i ostalim granama upotpunjujem poruku koju šaljem, a to je da moramo srediti svoj lični mikrosvet kako bismo radili na ovom velikom. Da volimo sebe, ono što radimo i ljude oko sebe, da budemo ostvareni na svim poljima i svako od nas može imati ovo. Samo je pitanje šta je to što želimo! Ljubav je lajt motiv koji ja želim da pošaljem svim svojim kupcima i ako uspevam da im pokažem bar malo onoga što ja dajem u svemu tome, ja jesam srećan čovek."
Kako se najbolje približiti svakom znaku: Ovan i Riba vole avanturiste, a Vodolija kreativce
Šta se desilo za najlepšom ženskom grupom u ex YU? Jedna se udala u Dubaiju, a ona htela da tuži Bruna Marsa
Helikopterom na vrh glečera, iznajmljivanje Ajfelove kule, orkestar na stadionu: Najčudnije prosidbe slavnih
4 znaka koja stalno beže od svojih problema: Ignorišu su i nalaze razloge samo da se ne suoče s njima
Projekat „Dečji svet je veći od ekrana“ nagrađen priznanjem „Kampanje sa svrhom“